تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۲۴۷۴۹۰

موضوعی که «حاج زارع» اجازه ندارد درباره آن صحبت کند! / هشت مجوز طرح پتروشیمی در استان صادر شد / چانه‌زنی در خصوص آب سد تنگ سرخ در حضور وزیر

۳
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
۲۰۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد شبکه آب آشامیدنی است

نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فرسودگی شبکه آب در استان، گفت: ۲۰۶ روستای استان فاقد شبکه آب آشامیدنی است.
غلام محمد زارعی امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان، اظهار داشت: ۱۰ درصد ظرفیت آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد است.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس با بیان اینکه با وجود منابع مالی فراوان در گذشته متاسفانه آنطور که باید به این استان توجهی نشده است، عنوان کرد: امید است تلاش‌های دولت در گام دوم این عقب ماندگی‌ها را جبران کند.
وی کم آبی را یکی از مهم‌ترین مشکل شهروندان یاسوجی عنوان کرد و افزود: نرخ رشد جمعیت در شهر یاسوج بالا است و این شهر در آینده جزء ۲۰ شهر پرجمعیت کشور خواهد بود و توجه به مشکل کم‌آبی این شهر باید مدنظر قرار گیرد.
زارعی با بیان اینکه  ۴۵۰ کیلومتر خط داخلی، ۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و ۲۱ حلقه چاه در حوزه آب یاسوج وجود دارد، بیان کرد: بخش اعظمی از شبکه آبرسانی در این شهر  فرسوده است.
وی بر اجرای مجتمع‎های آبرسانی در روستاها تاکید کرد و گفت: در حوزه روستاها ۵۰ درصد شبکه فرسوده است و ۲۰۶ روستا فاقد شبکه آب آشامیدنی است.
زارعی تصریح کرد: وزیر نیرو در بازدیدی که سال گذشته از سد تنگ‌سرخ داشتند در خصوص بازبینی این طرح خبر دادند که ما همچنان منتظر هستیم و به خود اجازه نمی‌دهیم در مورد آن صحبت کنیم چرا که موجب نگرانی افکار عمومی می‌شود.
وی گفت:  در آینده شهر یاسوج با مشکل کم آبی رو به رو می‌شود علاوه  بر این کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی هم به آب نیاز دارند و باید برای تسریع در روند اشتغال و تولید در استان زیرساخت این کارخانه‌ها تأمین شود.

۷۰۰ فرصت شغلی ثابت برای بهبودیافتگان مواد مخدر ایجاد شد
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سال گذشته برای ۷۰۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر اشتغال ثابت ایجاد شد.
کارگاه منطقه‌ای نقش شبکه‌های اجتماعی در گسترش فعالیت‌های مردم نهاد در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان استان‌های جنوب کشور ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور، رئیس اداره توانمندسازی تشکل‌های مردمی ستاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در یاسوج برگزار شد.
محمد بیرجندی در این نشست گفت: جریان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به عنوان با اهمیت‌ترین مأموریت کاری باید سرلوحه قرار گیرد و پیگیری شود و نوع تعامل مردم و دولت باید نقش مردم را برای جریان‌سازی  اجتماعی روشن کند.
وی با بیان اینکه دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ سه اولویت را در دستور کار دارد، افزود: با توجه به شعار سال، نقش سمن‌ها در اشتغال مشخص شده و تسهیلات در این حوزه افزایش پیدا کرده است، برنامه‌ریزی آموزشی ویژه سمن‌ها متناسب با نیاز و سطح سمن‌ها در این سال بازنگری می‌شود و فضای مجازی و کانال‌های استانی به عنوان یک ظرفیت مهم گزارش سمن‌ها دارای ارزش ویژه است.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مواد مخدر با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۷۰۰ نفر از بهبود یافتگان اشتغال ثابت ایجاد شده است گفت: به دنبال مجوزهای دستگاه‌های استانی و ساماندهی متناسب با نظر کمیته تخصصی سازمان‌های مردم نهاد استانی هستیم که امسال جذب حداکثری داشته باشیم.
دبیر شوارای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه هزینه‌های انجام شده در بخش تشکل‌های مردم، سرمایه‌گذاری است و می‌تواند برای کل جامعه راهگشا باشد، اظهار داشت: اقدامات بسیار مناسبی از سوی دفتر مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شد که در زمینه کنترل و پیشگیری بسیار تاثیرگذار بوده است.
سید ناصر رضایی با اشاره به اینکه درعرصه بین‌المللی سه پدیده دولت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های مردم‌نهاد دنیا را اداره می‌کنند، گفت: راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر بر اساس تدابیر مسئولان به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده که این نهادها تاکنون به خوبی توانسته‌اند از عهده این مسئولیت برآیند.
وی هدف از برگزاری این دوره را توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر عنوان و بر استفاده از جلسات هم‌اندیشی و تبادل تجربیات تشکل‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

صدور مجوز هشت طرح پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون مجوز ۸ طرح پتروشیمی با ظرفیت ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان فرصتی بی نظیر را در خصوص استقرار صنایع پتروشیمی فراهم کرده است، افزود: صادراتی بودن بخش عمده تولیدات پتروشیمی تاثیری بسیار مهم در رشد و شکوفایی اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوز هشت طرح پتروشیمی با ظرفیت تولیدی سالانه بالغ بر ۹ میلیون تن محصولات پتروشیمی در استان صادر شده است، بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای این طرحها بالغ بر ۱۳۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال ثابت و چهار هزار و ۲۸۵ میلیون یورو ارزی است و در زمان بهره‌برداری کامل افزون بر چهار هزار فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد طرح های مناسب در منطقه و همچنین اجرای طرح هایی که خوراک و مواد اولیه آنها در استان موجود بوده است و این صنایع با توجه به شرایط موجود می تواند به خوبی در استان شکل بگیرد.
دیودیده اضافه کرد: صنعت استان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته و با به ثمر رسیدن این هشت طرح، ده ‌ها طرح پایین دستی پتروشیمی و هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد خواهد شد.

تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب از سدتنگ سرخ برای مصرف آب شرب یاسوج
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات تنش آبی در شهر یاسوج گفت: احداث سد تنگ سرخ تنها راهکار بلند مدت تامین آب شرب شهر یاسوج است.
سید موسی خادمی امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج با بیان اینکه سرعت ایجاد خدمات با سرعت مهاجرت در شهر یاسوج سازگار نشده است، اظهار داشت: به همین دلیل در برخی از حوزه‌ها به ویژه تامین آب شرب شهر یاسوج با مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق کشور با مشکلات تنش آبی رو‌به‌رو هستند، عنوان کرد: تامین آب شرب شهر یاسوج به یک معضل تبدیل شده است و با توجه به قرار گرفتن در بین دو رودخانه پرآب، میزان بارندگی بالا و توریستی بودن مشکل کم‌آبی برای مردم قابل پذیرش نیست.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت برای رفع مشکل کم‌آبی یاسوج اندیشیده شد.
خادمی افزود: تامین آب از طریق چاه‌های ساحلی رودخانه بشار و منطقه دشتروم به عنوان راهکار کوتاه مدت، استفاده از رودخانه بشار به عنوان راه حل میان مدت و تامین آب از طریق سد تنگ سرخ به عنوان راهکار بلند مدت پیش بینی شد.
وی با بیان اینکه برای پروژه سد تنگ سرخ امسال حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بیان کرد: به طور قطع با اجرایی شدن این پروژه بخش قابل توجهی از مشکلات آبی شهر یاسوج چه در بخش خانگی، حوزه صنعت و کشاورزی برطرف می‌شود.
خادمی افزود: ۲۵ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب و مصرفی شهر یاسوج از سد تنگ سرخ در نظر گرفته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در حوزه مارون و زهره تخصیص آب انجام گرفته است و امید است در بشار نیز تخصیص‌های لازم انجام شود.
خادمی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز معدود استان‌هایی بوده که به علت توجه ویژه دولت علی رغم شرایط کشور که به دلیل حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام پروژه جدیدی تعریف نمی‌شد تعداد پروژه‌هایی بدون دارا بودن ردیف بودجه در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام کلنگ‌زنی شد‌
با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام و روستاهای مسیر کلنگ زنی شد.
امروز با حضور وزیر نیرو، نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ، نماینده شهرستان گچساران، نماینده شهرستان بویراحمد و دنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام و روستاهای مسیر کلنگ زنی شد.
محدوده این طرح از تصفیه خانه آب خیرآباد در مجاور سد کوثر آغاز و به شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام و روستاهای مسیر منتهی میشود.
طول خط انتقال این طرح نزدیک به ۷۵ کیلومتر است که با بهرهبرداری از این پروژه مهم آبرسانی برای بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر آب شرب سالم تامین می‌شود.
حقوق معوقه آبداران کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شود
وزیر نیرو گفت: حقوق معوقه آبداران کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری می‌کنم تا به‌زودی پرداخت شود.
حمید چیت‌چیان عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام از سد کوثر با اشاره به پیگیری مسؤولان استانی در اجرای این طرح اظهار داشت: در سفر هیأت دولت به این استان طرح آبرسانی از سد کوثر به دستور رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفت و تلاش‌های بسیاری برای اجرای دستور رئیس جمهور انجام شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه قرارگاه خاتم برنده مناقصه شده است، افزود: کارگاه‌ها مجهز شده و ماشین آلات در منطقه حضور دارند که کار با سرعت به سامان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: علاوه بر کلنگ‌‍زنی این طرح امروز چندین طرح در حوزه آب و فاضلاب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز به‌کار کرد.
چیت‌چیان آغاز پروژه‌های ساخت تصفیه‌خانه سی‌سخت،، تصفیه‌خانه یاسوج، آبرسانی به شهر مادوان، بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب گچساران را از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به این استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از منابع آب عمده کشور است، افزود: بهره‌گیری از این منابع محدود بوده است.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر دولت تلاش کرد از این ظرفیت استفاده شود تا این استان بتواند به میزان بیشتری از منابع آب بهره ببرد.
وی با اشاره به اعتراض آبداران شهرستان گفت: حقوق معوقه آبداران را پیگیری می‌کنم تا به‌زودی پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جانبازان و جوانان گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقی وزیر نیرو داوودی مهر مدیر کل امور اب استان برکنار کن مدیری که ساعت .. کار و بد..
Iran, Islamic Republic of
جوازهای صادر شده برای پترو شیمی در استان اکثرا غیر کارشناسی وبدون هر گونه پشتوانه مالی وفنی وسرمایه گذار توانمند می باشند وتعدادی از انها هم باطل شده وتمدید نشدند یک نمونه از این جوازها پتروشیمی دهدشت می باشد که پس از ۱۰ سال هنوز منابع مالی آن تامین نشده وکارهایی که شروع نمودند مقطعی است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حتما در باره فروش وقت سخنرانی خود به نماینده زاهدان بوده ودر عوض دریافت پیمان ۵میلیاردی بوده که نمیخاد صحبت کنه
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
1