تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۴۷۴۵۳

تجلیل از جانبازان اداره میراث فرهنگی استان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛کارکنان جانباز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.
 
به گزارش کبنا نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در این آیین با گرامیداشت روز جانباز، گفت: این روز فرصتی مغتنم برای تجلیل از یادگاران دفاع مقدس است که در مسیر دفاع از ارزش‌ها و خاک میهن تلاش کردند.
 
وی افزود: در همه نقاط دنیا از کسانی که روزی در جنگ حاضر بودند و به خاطر خاک و ناموسشان فداکاری کردند تجلیل می‌شود و با ساخت تندیس‌هایی از رشادت‌های آنها یاد می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما با عبور از تله‌های مین و سیم‌های خاردار در راه دفاع از کشور جانفشانی کرده و اعضای بدن خود را از دست می‌دادند.
 
باقری عنوان کرد: اگرچه امروز ممکن است تحت تأثیر یک سری القائات و فضاسازی کم رنگ و بوی آن رشادت‌ها کمتر باشد اما بی‌انصافی است ما که به صور مستقیم فداکاری رزمندگان‌مان را مشاهده می‌کردیم، آنها را بازگو نکنیم و به نسل‌های بعد انتقال ندهیم.
 
وی ابراز کرد: امنیت امروز کشور ما مدیون فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم است و اینکه امروز ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اطراف آن آتش است و اکثر کشورهای پیرامون ما در حال مبارزه با تکفیری‌ها هستند اما کشور ما جزیره ثبات است مرهون رشادت آن عزیزان است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید سپاسگذار حضور مقتدر جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه باشیم و از نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کنیم که با رشادت و جانبازی این امنیت را برای ما ایجاد کرده‌اند.
 
باقری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ترکیه، عربستان، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان شاهد حضور گروه‌های تکفیری و جنگ و خونریزی هستیم، گفت: شاید هدف اصلی ما باشیم و این ناامنی‌ها را ما باید تجربه می‌کردیم اما به یمن قدرت نظامی کشور هم‌اکنون امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم.
 
وی بیان کرد: امروز به این امنیت افتخار می‌کنیم و در حوزه گردشگری نیز این مطلب را به دنیا گفته‌ایم و گردشگرانی که به کشور ما وارد می‌شوند نیز به وجود این امنیت اذعان داشته و همواره آن را مطرح کرده‌اند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان اینکه جانباز به عنوان یک ایثارگر مظهر هدف، تلاش و تدواوم است، گفت: بدون‌شک کسانی که در این مسیر حضور یافته و توفیق جانبازی را به دست آوردند هدف بزرگی داشتند و بر این هدف اصرار کرده و در راه تحقق آن تلاش کردند تا بتوانند آن را به نسل بعد انتقال دهند.
 
فتاح محمدی با بیان اینکه جانبازان از تدوام فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ راهبردی حمایت کرده‌اند، افزود: تکریم ایثارگران و جانبازان، اصالت بخشیدن به آن هدف بزرگ و تقدیس رشادت آن عزیزان است.
 
وی بیان کرد: اساس این است که ما در این مسیر پایدار بمانیم، به طور قطع امروز اقتدار و قدرت سیاسی ما در سطح بین‌المللی مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است و ایثارگران و جانبازان باید در همه شرایط به خود افتخار کنند که به این درجه بزرگ نایل آمدند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ما نیز باید قدردان این عزیزان باشیم و باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را برای حفظ هویت ایرانی و اسلامی خود حفظ کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1