تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۲۴۷۳۸۸

کلنگ‌زنی سه طرح آب و فاضلاب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو + تصاویر

۲
۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اجرای این طرح علاوه بر صیانت از محیط زیست و پیشگیری از ورود فاضلاب خام به رودخانه‌ها امکان استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف آبیاری فضای سبز فراهم خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز، با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان  استانی آئین کلنگ زنی همزمان سه پروژه احداث تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج، پروژه آبرسانی به تنگ شهر مادوان از تنگ کبوتری و پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت انجام گرفت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آئین با اشاره به اینکه، این سه پروژه نقش موثری در تامین آب شرب و تصفیه فاضلاب سه شهر یاسوج، مادوان  سی سخت دارد، اظهار داشت: در مجموع بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال برای احداث این سه پروژه در نظر گرفته شده است.
سیدموسی خادمی تصریح کرد: پروژه های تصفیه خانه آب شرب یاسوج و آبرسانی به شهر مادوان از محل سفر ریاست جمهوری به استان تامین اعتبار شده اند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مزایای آن بهره  خواهند برد و تحت پوشش  قرار خواهند گرفت.
استاندار، با اشاره  به احداث طرح تصفیه خانه فاضلاب سی سخت، یادآور شد: در این تصفیه خانه از مدرنترین روش تصفیه یعنی تصفیه بیولوژیک فاضلاب به روش رشد تلفیقی استفاده خواهد شد.
خادمی، مدت زمان اجرای این پروژه را شش ماه عنوان کرد و گفت: دبی خروجی این تصفیه خانه ۱۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.
آبرسانی به ۵ هزار و ۲۰۰ روستا در دولت کنونی/بهره‌مندی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از آب سد کوثر
وزیر نیرو از آبرسانی به ۵ هزار و ۲۰۰ روستا در دولت یازدهم خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۵ روستا متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
حمید چیت‌چیان در مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج  با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های عمده منابع آب کشور است، اظهار کرد: استان‌های متعددی از آب‌هایی که از این استان سرچشمه می‌گیرند بهره‌مند می‌شوند اما از این جهت که در گذشته به میزانی که لازم بوده به مصارف خود استان توجه نشده ناراحت هستیم.
وزیر نیرو  با بیان اینکه در چهار سال گذشته کارهای بزرگی برای استان شروع شده که برخی به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر در حال اجرا است، افزود: امیدواریم در سایه اجرای این طرح‌های مهم چهره استان از جهت برخورداری از آب شرب، کشاورزی و آب مورد نیاز صنعت دگرگون شود و این طرح‌ها زمینه‌ساز توسعه قابل توجهی در حوزه اقتصادی و اجتماعی برای این استان باشد.
وی افزود: همین امروز طرح‌های متعدی را شروع می‌کنیم که تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج یکی از این طرح‌ها است و از همکارانم قول گرفتم که اجرای این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.
چیت‌چیان بیان کرد: تصفیه‌خانه‌ای که برای شهر طراحی واحداث آن شروع می‌شود یکی از دو سه تصفیه‌خانه آب بسیار مدرن و پیشرفته کشور است چرا که در همه شهرها چنین طرحی اجرا نشده و این تصفیه‌خانه‌ها مجهز به دستگاه میکرواسترینر است که تمام جلبک‌ها و مواردی که موجب می‌شود به کیفیت آب لطمه وارد شود تصفیه می‌شود و آب بسیار مطلوب و با کیفیت در اختیار مردم یاسوج قرار داده می‌شود.
این مقام دولتی بیان کرد: همزمان با کلنگ‌زنی پروژه تصفیه‌خانه شهر یاسوج، احداث دو پروژه آبرسانی به مادوان و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت آغاز می‌شود و بعد از این طرح‌های مهم به شهرستان کهگیلویه بزرگ سفر می‌کنیم و طرح آبرسانی به دهدشت، سوق، لنده و چرام از سد کوثر شروع خواهد شد.
وزیر نیرو اضافه کرد: سال‌ها است که سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده و خط انتقالی از سال ۸۲ برای استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس ایجاد شده و این استان‌ها از آب این سد بهره‌مند می‌شوند اما توجه کافی به شهرهای استان نشده بود که همزمان طرح انتقال آب از این سد به چهار شهر شروع می شود و باعث خوشحالی است که تعداد قابل توجهی از شهرها استان از آب استان بهره‌مند می‌شوند این کار با سرعت صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در شهر یاسوج شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه وجود دارد و در دوگنبدان فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب امروز مورد بهره برداری و افتتاح قرار می‌گیرد، همچنین در شهر دهدشت و چرام این طرح‌ها در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه در تمام پروژه‌های زیست محطیی که در کشور انجام می‌شود مهمترین آنها طرح فاضلاب است گفت:  آب مورد استفاده مردم چه در شهرها و روستا و صنعت بعد از اینکه استفاده شد به صورت فاضلاب رها و موجب مشکلاتی خواهد شد، از طرفی فاضلاب رها شده موجب آلوده شدن منابع آب منطقه شده و از حجم انتفاع خارج می‌شود که اگر این فاضلاب به صورت خام وارد طبیعت شود موجب بروز بیماری‌ها و تهدید سلامت مردم خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر این آب آلوده در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد محصولات به دست آمده برای انسان و دام مضر خواهد بود به همین دلیل  اجرای طرح‌های فاضلاب یکی از کارهای بسیار بزرگ در سراسر کشور  است که با همکاری وزارت نیرو با پشتیبانی مجلس و دولت در حال انجام است.
وی در ادامه از افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این استان طی فعالیت دولت یازدهم خبر داد و افزود: براساس آمارها در چهار ساله فعالیت این دولت شاهد افزایش حدود ۵۹ درصدی جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب این استان هستیم که رقم قابل توجهی است .
چیت‌چیان به طرح های آبرسانی روستایی در دولت یازدهم اشاره کرد و با بیان اینکه در این خصوص یک جهش خوبی در سراسر کشور صورت گرفته افزود: جمعیت بهره‌مند از آب شرب د رروستاها مطلوب بوده و به تنهایی در سال گذشته به ۲ هزار و ۹۰۰ روستا آبرسانی  شد که این بیش از کل روستای آبرسانی شده در دو دولت گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت یازدهم ۵ هزار و ۲۰۰ روستا آبرسانی شده که ۱۵۵ روستا متعلق به این استان بوده است.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مطالعات سد تنگ سرخ به اتمام رسیده و اسناد مناقصه آمده شده که طی دو سه ماه آینده با انجام مناقصه پیمانکار انتخاب و اجرای طرح آغاز می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیرانی که اصلا شرکت آنها در این جلسات نیاز نیست خیلی زیاده بجای این عطش اگه راست می گویند در خدمت به مردم اینقدر هرس داشته باشند ؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسف !!!!
جانبازان و جوانان گچساران و دیل
Iran, Islamic Republic of
کلنگزنیها چر ا قبلا نهی زدند دیگر فایده ندارد اقای وزیر این مدیر کل اب منطقه ای عوض کن چون کار بلد نیست
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1