تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۴۷۳۱۵

گردشگری شهری

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛صمد عزیزپور
برای مردم شهر یاسوج گردشگری شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است. آشنایی با مواریث گردشگری، آن‌ها را با تاریخ و هویت شهرشان آشنا ساخته و به میزانی آشنایی‌شان، به شهر تعلق خاطر و وابستگی بیشتری پیدا می‌کنند. این علاقه و دلبستگی، آن‌ها را نسبت به سرنوشت شهر حساس کرده و میزان نظارت و مراقبت عمومی را افزایش می‌دهد.
اما براساس قوانین فعلی، مدیریت گردشگری در اختیار دولت است. و این امر محلی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت می‌شود. بهتر است که در چارچوب سندی تحت عنوان " سند راهبردی تقویت گردشگری شهری" فی مابین شهرداری و سازمان یادشده اقدامات و فعالیت‌های دو مجموعه هماهنگ شود. این سند در چارچوب تفاهم نامه می‌تواند راهگشای اقدامات شهرداری و شوراها قرار گیرد. در سالیان قبل نیز تفاهم نامه همکاری میان شورایعالی استان‌ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشوری منعقد شد که کمتر مورد توجه قرار گرفت. که در دوره جدید می‌توان از آن ظرفیت نیز استفاده کرد.
رونق گردشگری علاوه بر توسعه فرهنگی جوامع شهری؛ کسب و کار شهری را نیز رونق می‌دهد و در راستای ایجاد اشتغال که شعار سال ۱۳۹۶ اعلام شده؛ و نیز ایجاد درآمد برای مردم و شهرداری‌ها، مؤثر و کارآمد می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1