تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۴۶۷۳۸

اعتراض و تجمع کارگران یاسوجی؛ آسیب‌های اجتماعی در کمین فرزندان‌مان / مسئولان حمایت کنند

۱۸
۰
کبنا ؛
جمعی از کارگران یاسوجی با حضور در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وضعیت نامناسب این قشر اعتراض و تجمع کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قبل از ظهر امروز همزمان با روز کارگر ۱۱ اردیبهشت تعدادی از کارگران یاسوجی با حضور در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند.
این کارگران با تجمع در مقابل استانداری و با امضای طوماری به حضور کارگران افغانی و اشتغال به کار آنها که موجب بیکاری کارگران بومی شده اعتراض کردند.
بهادری یکی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیکاری مشکل اصلی کارگران است و سوالی که از مسئولان داریم این است که چرا از ما کارگران حمایت نمی‌شود چرا کارگران افغانی بدون مجوز در دستگاه‌ها و ادارات استان مشغول به انجام کارها و پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع بیگانه و افغان در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوعیت دارد، ادامه داد:  مقام معظم رهبری بر توجه به قشر ضعیف جامعه و کارگران تاکید دارند، اما مسئولان هیچ توجهی ندارند.



بهادری تصریح کرد: از مسؤولان استان تقاضا داریم از حقوق کارگران دفاع کند و بدون اینکه حرمتی شکسته شود و بی‌احترامی صورت گیرد مشکلات ما حل و فصل شود.

شجاعی یکی دیگر از کارگران ادامه داد: از دست کارگران افغانی به ستوه آمده‌ایم به اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم مراجعه کردیم قول دادند که این مشکل را رفع کنند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 وی از وضعیت موجود کارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و افزود: زندگی کارگران بومی به سختی می‌گذرد اما دستگاه‌ها و حتی مسئولان ما از کارگران افغانی استفاده می‌کنند.

این کارگر ادامه داد: هر کدام از ماها چند فرزند بیکار در خانه داریم که به دلیل عدم شغل و درآمد با آسیب های جدی روبر هستیم.

پژندی از دیگر کارگران حاضر در این تجمع گفت: مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند و از این قشر حمایت ویژه شود.

وی با بیان اینکه کارگران از بسیاری از امورات رفاهی محروم هستند، افزود: بیش از ۷۰ درصد کارگران از دریافت سهام عدالت محروم هستند و بیشتر آنها سبد کالایی هم دریافت نمی‌کنند.

پژندی با بیان اینکه کارگران بیش از ۶ ماه است که سرکار نرفته‌اند، افزود: خانه کارگر استان از کارگران هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کند و در پایان ماه از ما می‌خواهند ۳۰ هزار تومان به حساب خانه کارگر واریز کنیم، چگونه وقتی توان خرید نان برای زن و فرزندان خود را نداریم می‌توانیم این مبلغ را به حساب خانه کارگر واریز کنیم.

 
 یکی دیگر از کارگران در ادامه افزود: در دانشگاه‌ها و سایر ادارات از کارگران افغانی استفاده می‌کنند این در حالی است که کارگر بومی در شرایط سختی زندگی خود را می‌گذارند.

این کارگر افزود: اگر نان خشک در خانه داشتم جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع نمی‌کردم چرا که مسؤولان به ما توجهی نمی‌کنند که بخواهند مشکلات ما را حل کنند.

وی افزود: حاضریم به زندان برویم اما با دستان خالی به خانه بر نگردیم که شرمنده زن و فرزندان خود شویم.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از وضعیت موجود کارگران گفت: با پدر و مادرم و زن و فرزندهای خودم و زن و فرزندان برادر مرحومم ۱۲ نفر را تحت تکفل دارم اما نان کارگری که ۶ ماه است بی‌کار هستیم چگونه زندگی خود را بگذرانیم.

این کارگر با بیان اینکه مسؤولان به فکر معیشت قشر ضعیف جامعه نیستند، افزود: مسؤولان شعار حمایت از تولید داخل می‌دهند اما در عمل نه تنها از تولید داخل حمایت نمی‌کنند بلکه کارگران را نیز مورد حمایتی قرار نمی‌دهند.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: فرزندم بیمار است و یک ماه است که نتوانستم پول خرید داروهای فرزندانم را تهیه کنم و بیمه کاری و بیمه تامین اجتماعی هم به ما کمکی نکرده است.

این کارگر اضافه کرد: ما مشکلات فراوانی داریم و مسؤولان استان کی می‌خواهند به مشکلات ما رسیدگی کنند، مسؤولان می‌گویند با قشر کارگر توجه کنیم و حقوق آنها را افزایش دهیم اما سال‌هاست که حقوق کارگران روزی ۵۰ هزار تومان است و با این وضعیت گرانی با این حقوقی که یک روز هست و ۶ ماه نیست چگونه زندگی خود را بگذرانیم.

 

اما پروانه نیک‌مرام معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در جمع کارگران با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این کارگران صورت گرفته است، اظهار کرد: دو اولویت برای اشتغال به کار کارگران افغانی وجود دارد اول اینکه کارگران افغانی همسر ایرانی داشته باشد و دوم اینکه کارگران افغانی دارای کارت اقامت باشد.

نیک‌مرام افزود: بازرسان اداره‌کل کار به طور مرتب از کارگاه‌های مشغول به کار بازدید می‌کند و در صورت تخلف برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: بازرسان اداره کار جزء ضابطین قوه قضائیه است.

شریفی نماینده حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اشتغال به کار کارگر افغانی ممنوع است و باید کارگران ایرانی در اولویت ایجاد اشتغال قرار گیرد. حتماً مشکلات این کارگران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن اعلام می‌شود.

بنا بر این گزارش، قرار شد نشستی با حضور نماینده کارگران، کمیسیون کارگری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسؤولان استان برگزار و مشکلات قشر کارگر استان مورد بررسی قرار گرفت.

  

نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
وحده سر خرمن
تهران
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار از مدیران بی مسولیت شما ازاین بهتر نمیشه دراخرت پاسخگوی کارگر باشید وگرنه این دنیا شد واسطه
یاسین
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز مابدانند که طبق ماده ۱۲۰قانون کار به کارگیری کارگران افغانی و بیگانه ممنوع بوده مگر با داشتن شرایطی خاص.
اگر کارفرمایی از کارگر خارجی استفاده کند اداره کار می بایست به استنادبند ج ماده ۱۱قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تنفیذشده در برنامه سوم توسعه کارفرمای متخلف را به ازای هر روز استفاده از کارگر افغانی به میزان تقریبی ۱۵۰هزارتومان جریمه نماید
با چنین وصفی ضعف مفرط مدیرکل کار مشهود است
مردم قضاوت کنید
مسئولین نظارت کنید
کارگران شکایت کنید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ضعف مدیرک..دامن دولت را گرفت آنهم دم انتخابات
تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
برخی از صاحب منصبان. از فضای منطقه گردشگری تنگ سرخ خارج نمی شوند که بتوانند رسالت خود را درقبال کارگران انجام دهند
۷۴
Iran, Islamic Republic of
آیا می دانید ... است؟
. داریم این مدیر دغدغه کارگر داشته باشد؟
به کجا چنین شتابان؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم اعتراض کارگران
جناب استاندار کی می خواهی اقدام کنی چرا وقت می دانی مدیرکل کار ضعیف است اقدام نمی کنی چه کسی باید مدافع کارگر باشد . ملاحطه کاری تا کی ۵
Iran, Islamic Republic of
هر روز شاید اعتراص کارگران هستیم چون اداره کار.ه جمع و جور کردن .. و در حقیقت اداره کار در..
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
چه فایده داره کارگران اعتراض می کنند.. کا بجای اینکه دنبال مشکل انها باشد . اصل قضیه را توجیه می کنه .بجای اینکه دنبال راهکار باش. میکنه از طایفه خاص هستند .بجای پیگیری دیگران را. به کارشکنی میکنه . اصلا کار براش مهم نیست دنبال گرفتاریهای اداری خودش هست. این . است که دشمن فرضی بسازند.متاسفانه مسئولین هم سیاسی عمل می کنند و به فکر چاره نیستند
اقای استاندار نمایندگان محترم لطفا کمک کنید
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که .. کار همین ..باشد وضعیت کارگران نه تنها بهتر نمی شه بلکه بدتر هم می شود ایشان با انجمن صنفی کارگران ساختمانی .. هستند
درصد
Iran, Islamic Republic of
دوستان فکر می کنید ۴ درصدی ها کیا هستند نمونه واقعی ۴ درصدی ها .. میاد فایده نداره,کارمندان اعتراض می کنند بی فایده است, ..عتراض می کنند بی نتیجه است ,اداره بازرسی نامه می دهد بی حاصله, دستگ.. وارد می شه باز وضعیت همونه .
به نظر شما چرا مشخص چون وابسطه به کسانی خاص می باشد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
از مدیرانی که رتبه ۳۱ کشور می شوند انتظار نمی توان داشت که مدا..
خیلی خوبه اداره ...ا دفاع میکنه
Iran, Islamic Republic of
ممرحبا بر مدیرکل اداره کار همبنو کم داشتیم ار . ها دفاع کنی
ای خدا از دست این مدیران به کی التماس کنیم
Iran, Islamic Republic of
.. برای اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی .. پاسخ شما
تهران
Iran, Islamic Republic of
.. برا اداره کار حق کارگر را بدهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایی کارگر افغانی وجدان شرف انسانیت وووداره و ... در حال ساخت باغ بودم با یکی از فامیلام. فامیلم کارگر افغانی داشت و من بر اساس عرق ایرانی. من ۶۰ تومن پول میدادم و او ۵۰ تومن. چندین بار از دور نظاره گر شدم افغانی خداپسدانه و با وجدان کار میکرد و کارگر من جز..کاری انجام نمی داد. خدایی اگه این افغانیها نباشند ....
تهران
Iran, Islamic Republic of
اگر بدونی ..داشته این حرف نمیزدی بعدش برادران ما در مرز افغانستان وپاکستان خون میدن اینم از حرف شما متاسفم اقای ناشناس
تهران
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما کارگران از دست مدیران ضعیف چیکار کنیم اداره کاررررررررررر
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1