تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۴۶۶۵۲

مواضع انتخاباتی چهره‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ریاست جمهوری

۳۹
۰
کبنا ؛رحمت‌الله حکمتیان

هر چه به ۲۹ اردیبهشت روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم هیجان و شور انتخاباتی بیشتر می‌شود و مواضع سیاسی برخی چهره‌های سیاسی استان روشنتر می‌شود. دنبال تحلیل و واکاوی دقیق این موضع گیری در این مطلب نیستیم وبه صورت گذرا مواضع برخی چهره ها از جمله نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و برخی نامزدهای انتخاباتی انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی را مرور می‌کنیم.
مقدمتاً باید این نکته گفته شود که موضع گیری سیاسی حق آزاد هر فردی است اما فرد فاقد موضع نیز معمولاً وجود ندارد و چند موضعی نیز پدیده‌ی بسیار زشت و ناپسندی است.
«محمد موحد» از جمله  سیاسیونی بوده  است که موضع سیاسی ثابتی نداشته و در کارنامه خود حمایت از ناطق نوری، خاتمی، هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد و ولایتی را دارد و این بار از «جمنا» حمایت کرده است اگر چه این موضع گیری موحد دور از ذهن بود ولی همین که حداقل آشکار در جلسات جمنا شرکت کرد خود اتفاق میمونی است به شرطی که بعد از انتخابات به دیدار این طرفی‌ها نرود و رایزنی نکند. به احتمال زیاد موحد برای اطمینان از تایید صلاحیت در دور بعد بیشتر دست به چنین حمایتی زده است گر چه در محافل سیاسی گفته می‌شود او زیر فشار و توصیه «فیاض بخش» چنین حمایتی را انجام داد. البته باید به «موحد» نیز حق داد چون وی علی رغم تمام تلاش‌ها و رایزنی‌ها هرگز موفق نشد سهمی از دولت روحانی به دست بیاورد و «موسی خادمی» ابداً به این طیف هیچ توجهی نکرد.
«غلام محمد زارعی» نیز از جمله کسانی است که از ابتدا نسبت به عدم بیان موضع سیاسی‎اش نقدهای زیادی به او وارد بوده است و در انتخابات قبل هم یک بدعت عجیب را بوجود آورد و برای رضایی، قالیباف و ولایتی در متینگ‌های انتخاباتی‌شان در مصلی یاسوج سخنرانی کرد و بعد هم به دولت پیروز یعنی حسن روحانی نزدیک شد و در چهار سال گذشته سعی کرد خود را از حامیان حسن روحانی جا بزند. اوایل شکل گیری «جمنا» اعلام شد که او از این جبهه حمایت کرده است ولی بعدها در کانال تلگرامی منتسب به او این موضوع رد شد و اعلام شد زارعی از «حسن روحانی» حمایت می‌کند و بعد هم در تصاویری که از نشست اصلاح طلبان در بویراحمد بیرون آمد رئیس دفتر او حضور داشت.
«ستار هدایت‌خواه» یک اصولگرای تمام است و در این هیچ شکی نیست هر چند بزرگواری همکار سابق او نیز اصولگراست اما تفاوت «هدایتخواه» و بزرگواری زمین تا آسمان است هدایتخواه بسیار سنگین حرف می زند و سنگین هم اعلام موضع می‌کند. اگرچه او خیلی فعالیت آشکاری در این انتخابات نداشته است اما گفته می‌شود در جلسات نیروهای جبهه مردمی انقلاب اسلامی در یاسوج شرکت می‌کند.
برخلاف هدایتخواه، «دهراب پور» یک پای ثابت نشست‌های جمنا در تهران بود  ولی حالا خبری از او در ستاد استانی رئیسی شنیده نمی‌شود و حتی در دیدار اعضای این ستاد با «آیت الله ملک حسینی» نیز غایب بود. به احتمال زیاد دهراب پور هرگز نمی‌خواهد زیر سایه دیگران باشد و دنبال تشکیل یک ستاد مستقل برای رئیسی خواهد بود و شاید هم او بیشتر درگیر انتخابات شورای شهر است تا مانع از شکست مجدد خود شود.
حضور شیخ صفدر پناهی به عنوان مسئول شورای سیاستگذرای ائمه جمعه استان به عنوان رئیس ستاد رئیسی از اتفاقات جالب و قابل تامل است که برخی انتقادات را در پی داشته است . پناهی سال گذشته نیز از فعالترین نیروهای هدایتخواه بود و تلاش زیادی برای یپروزی وی داشت که به نتیجه نرسید.
عدل هاشمی پور تاکنون اعلام موضع نکرده است چرا و به چه دلیل باید خود وی پاسخ دهد .اما گفته می شود هاشمی پور براساس همان حرف همیشگی می گوید من یک نماینده اجرایی ام و نمی خواهم خودم را درگیر اصلاح طلبی و اصولگرایی کنم و با هر کس که رئیس جمهور شد قصد همکاری دارم اما شنیده شده است او گرایشش به حسن روحانی بیشتر است و عکس های یادگاری هاشمی پور با وزرای روحانی در سفر افتتاحیه به عسلویه نیز تا حدودی گواه همین نکته است. حالا اصولگراهای حامی موحد چوب در چشم حامیان عدل خواهند کرد که اینهم گزینه اصولگرای شما.
اگر چه هنوز در مورد موضع و رای «غلام رضا تاجگردون» در انتخابات گذشته ریاست جمهوری تردیدهای اساسی وجود دارد ولی هیچ شکی وجود ندارد او اینک حامی پروپا قرص «حسن روحانی» است و حتی گمانه هایی نیز وجود دارد که ممکن است تاجگردون در این دولت به مقام وزارت برسد چیزی که خود او از اساس رد کرد.
در مورد «محمد بهرامی» نیز باید گفت که وی فعلا در ستاد استانی جایگاهی ندارد و به همین دلیل هم به نظر می رسد که دلخور است و این رفتارها هم از عادات بهرامی است که معمولاً می خواهد متفاوت  و جدا از دیگران حرکت کند.  در حال حاضر هم شنیده شده است برخی اختلافات بین نزدیکان بهرامی و زارع در ستاد روحانی موجب بروز مشکلاتی برای «رضا توفیقی» رئیس این ستاد شده است.

در کنار «بهرامی» سال گذشته یک چهره انتخاباتی دیگر نیز حضور داشت که اتفاقا بالاتر از بهرامی قرار گرفت و انهم کسی نیست جز «مهدی روشنفکر» که سابقه‌اش  اصولگرایی را نشان می‌دهد و بعد از انتخابات گذشته مجلس به اصلاح طلبان و به ویژه «موسی خادمی» استاندار بسیار نزدیک شد.  وی تا کنون موضعی در این انتخابات نگرفته است و مشخص نیست آیا  او هنوز به جمع بندی نرسیده است و یا نمی خواهد موضعش را برای روز مبادا آشکار کند. شاید هم روشنفکر بر این باور است که آراء سال گذشته اش قومی است پس خود را درگیر این جناح بندی ها در این مقطع نکند تا کسی از او دلخور نشود موضعی که شایسته یک فعال عرصه سیاسی نیست. ضمن اینکه هنوز مشخص نیست که کدام ستاد را همراهی خواهد کرد.
رفتار «غلامرضا نیکبخت» یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس دور گذشته که خود را میرشکار خوانده بود نیز جالب توجه است وی در روز افتتاحیه ستاد «حسن روحانی» در یاسوج در کنار وکیلی بود فردی که سال گذشته دنبال جلب اعتماد «هدایتخواه» برای نامزدی بود و انتقادات بسیار تندی علیه دولت داشت و حتی خواستار عدم استقبال مردم از حسن روحانی در سفر به یاسوج شده بود حالا چه شده است که ردیف اول افتتاحیه ستاد است حتما خودش پاسخ های فرهنگی برایش خواهد داشت!
با این وجود اعلام موضع از سوی «نیکبخت» بهتر از عدم موضع گیری و یا با همه بودن برخی از نیروهای دیگر است.
در شهرستان  کهگیلویه برای واگذاری  ستاد روحانی به فعالان آن شهرستان اختلافات زیادی بوجود آمد که در نهایت این سمت به «طاهری» از نزدیکان منطقیان داده شد. اما هنوز موضع رسمی قادر لاهوتی مشخص نیست وی چندی پیش در انتقادات بسیار تندی که نوک حمله آن متوجه شخص «موسی خادمی» بود به حسن روحانی و «رحمانی فضلی» نیز تاخت و رای به روحانی را به حمایت از «اژدها» تعبیر کرده بود. حال آیا لاهوتی بر موضع عدم حمایت خواهد ماند و یا خیر معلوم نیست. نزدیکان لاهوتی نیز در روز افتتاحیه ستاد روحانی در چرام حاضر بودند و احتمالاً قصدشان عدم همکاری با طاهری در کهگیلویه و فعالیت در ستاد چرام است.
از این افراد که بگذریم باید دید موضع برخی مدیران به جا مانده از دولت احمدی نژاد که در این دولت همچنان بر مسند مدیریت و معاونت‌های ادرات کل استان قرار دارند چیست آیا آنها از روحانی حمایت می کنند آیا عباس ظریفی و ... و بسیاری از مدیرانش شهرستان کهگیلویه و ... امسال از روحانی حمایت می‌کنند  و یا از گزینه «جمنا» که در صورت بروز چینین اتفاقی باید مدیریت ارشد استان پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
ما اصلاح طلبان لنده اصلا و ابدا توجهی به تصمیمات .. نداریم اینها دیگه مهرهای سوخته / به.. / و تاریخ مصرف گذشته هستن / و هیچ جایگاهی در بین ما ندارند / الان در حال حاضر سرور ما اصلاح طلبان مهندس رستاد هستند و لا غیر
قالیباف
Iran, Islamic Republic of
زارع با هرکی یاشه بازنده است . البته قطعا بعد از انتخابات طرفدار فرد برنده است .
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سیاستمداری که ازترس به خطرافتادن موقعیتش اعلان موضع نکند ترسو است وارزشی ندارد !!!
لوداب
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن حاج آقاپناهی بعنوان ریس اعمه جمعه استان نبایدبصورت واضح ازکسی حمایت میکردودرضمن خیلی .. ازهدایتخواه وریسی حمایت میکند..
زیرنای
Iran, Islamic Republic of
خیلی از اینا مهره های سوخته هستن! آگاهی مردم بخصوص قشر جوانان بیشتر شده و کسی به حرف اینا گوش نمیده!
علی
خدایی .. رییس دانشگاه در استان هست بابا بسشه هر جناحی هست عوضش کنید اصلا انگار دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان نیست
منصف
Iran, Islamic Republic of
چرا چهره های سیاسی گچساران را نزدید
حسن
Iran, Islamic Republic of
ای قربون خدا برم اما باقر اوت وابی
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا بی انصافی است . دکتر نیک بخت از عدم استفاده مطلوب مدیریت ارشد استان و تیمش از ظرفیت دولت روحانی انتقاد دارد نه از خود دولت دکتر روحانی . نه باید به ناحق اظهار نظر کنیم . دکتر نیک بخت فامیلا مشیشان اعتدال و اصلاح طلبی است .
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سناتور
علىهم استانی
Iran, Islamic Republic of
دفتر موحد مملو از مراجعه کنندگانئ است ک از همه جا نا امید شده اند و به گره وا کردن دستان موحد ایمان دارن
دانشگاه ارشدي
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر دکتر ستار هدایتخواه ودرود بر اندیشه شما
Iran, Islamic Republic of
ستاد روحانی .. بازی شده
کریم
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت انسان لایق و دوراندیش است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم خود . و معاونانش معلوم نیست طرفذار کی هستند اگه می خواهید تا عکس و مذرک ارائه کنیم که دور گذشته طرفدار سرهنگ بودند این بار از سر مصلحت احتمالا ظاهرا از روحانی حمایت کنند اگه ارا سرهنگ در استان بالا بره نشانه این هست که مدیران ضعیف بودند.
نگين تاجي
Iran, Islamic Republic of
بی شک پروفسور نیکبخت یکی از نخبه گان این استان و حتی ایران هستن و فارغ از هر جناح سیاسی ایشون و حتی طایفه ایشون همیشه اصلاح طلب بودن و خواهند بود ولی باید اینو زر نظر بگیریم م سابقه ایشون بیانگر همه چیز خواهد بود ک ایشون ی نیروی میان رو بوده و زیاد برایش تفاوت نداشت ک سکان دار این مملکت چپ باشه یا راست چون هدف ایشون همیشه خدمت و خدمت بوده و هست هر جناهی ک باشی باید خدمت گذار باشی
باوي
Netherlands
پس اینطوری که سیاسیون دارند کار می کنند اصولگرا واصلاح طلبی وجود ندارد و فقط مردم را گول می زنند!
باوي
Netherlands
پس این طوری که معلومه رضا توفیقی و منطقیان اصولگرا هستند و...که ... می کند ودر دوران احمدی نژاد پیمانکاری میلیاردی می گرفت وخودش وباجناقش وطرفدارانش که به آنها پیمانکاری میلیاردی می داد و میلیاردر شدند اصلاح طلب است!
باوي
Netherlands
پس با حمایت عدل هاشمی از روحانی معلوم نیست کی اصلاح طلب است و کی اصولگرا!
باوي
Netherlands
پس با حمایت عدل هاشمی از روحانی ایشان در دوره احمدی نژاد پیمانکاری می گرفت و رستم قاسمی برای در شرکت ملی حفاری استخدام می کرد والان هم باز در دولت روحانی هم همان کارها را می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عدل رفیق منطقیانه بهتر از این نمیشه جریان اصلاحات تحویل بگیرید
حسین
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل.
بعضی هم از آخر می خورند وهم از توبره
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
برادر آقای دهراب پور جناب دکتر کیان دهراب پور رییس ستاد مردمی رییسی شده
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیکبخت مرد شجاعیه...
ککتا
Iran, Islamic Republic of
. ، مرد هزار ... ایشون نوادگان همون بزرگوارانی هست ک.. رهبری میکردن بی شک منافعش هر سمتی بیاد همون سمته . خدا حفظش کنه اما خداییش ادم با جربزه اییه و از هیشکی ترسو واهمه ای نداره
کارمند 1111
Iran, Islamic Republic of
..بعداز انتخابات اعلام موضع میکنه ، چون میخواد ببینه کی برنده شده بگه با همون بوده
بویر اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
«غلامرضا نیکبخت»در روز افتتاحیه ستاد «حسن روحانی» در یاسوج در کنار وکیلی بود فردی که سال گذشته دنبال جلب اعتماد «هدایتخواه» برای نامزدی بود و انتقادات بسیار تندی علیه دولت داشت و حتی خواستار عدم استقبال مردم از حسن روحانی در سفر به یاسوج شده بود حالا چه شده است که ردیف اول ....
چه میکنه این سیاست پدرسوخته.....چه میکنه این سیاست پدرسوخته..... چه میکنه این سیاست پدرسوخته.....چه میکنه این سیاست پدرسوخته..... چه میکنه این سیاست پدرسوخته.....چه میکنه این سیاست پدرسوخته.....
رای
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون استان باید وحدت مردم را حفظ کنند
عرفانی
Iran, Islamic Republic of
زارع هم ..تصمیم میگیره امیدوارم با هر کی باشه ببازه
حسن
Iran, Islamic Republic of
سیاست یعنی مکر و حیله
مردم شناس
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت و عدل هاشمی پور از ..
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
درود بر سه فرد شجاع بویراحمد
موسوی
هدایتخواه
دهرابپور
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
.. احتمالا آخرش از روحانی هم جدا میشه و میره به سمت فرد قبول
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیکبخت که میخواست کاندید اصولگراها بشه حالا چه شده رفته با روحانی
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
درود بر سه سید حماسی خمینی خامنه ای رییسی
قلی
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیکبخت دوس داشت
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
درود بر پروفسور نیکبخت شجاع
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیکبخت
شیراز
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر نیکبخت انسان توانمند وشجاع هستش ،،،،،
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1