تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۲۴۶۵۷۳

لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه فرهنگی/ برپایی جشن کار و کارگر در یاسوج

۰
کبنا ؛لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد برکت برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی منعقد کردیم، عنوان کرد: مسجدسازی یکی از موارد مهم گنجانده شده در این تفاهم‌نامه‌ها بود و در این راستا نیز مساجد متعددی ساخته شده است.
خادمی گفت: مسجد امن‌ترین مکانی است که مردم بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند فرزندان خود را برای آموزش‌های متعدد از جمله کلاس‌های تقویتی و آموزشی، ورزش، آموزه‌های دینی و کارگاه‌های مکارم اخلاق بفرستند.
وی خاطرنشان کرد: مسجد یکی از پایگاه‌های مهم مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و باید بیش از پیش به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار نوین در مساجد پرداخت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد تلاش می‌کنیم روزی به نام یاسوج در تقویم گنجانده شود که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان از منابع ملی برای مقوله گردشگری استفاده کرد.
خادمی از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواست با طرح کمک به زیرساخت‌های فرهنگی از جمله مساجد و دستگاه‌های فرهنگی و هنری، بودجه‌ای در سطح ملی و استانی به این حوزه اختصاص دهند.
وی ابراز کرد: ۶۰ خانه عالم در استان داریم که نیاز به روحانی دارند تا بتوان از طریق این خانه‌های عالم علاوه بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی با برخی از آسیب‌ها مقابله کرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ خانه قرآنی در استان داریم که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند و از کمیسیون فرهنگی مجلس می‌خواهیم توجه ویژه به این خانه‌های قرآنی داشته باشند.
برپایی جشن کار و کارگر در یاسوج
هفته کارگر فرصتی ارزنده برای بیان نقش کارگران در تولید واقتصاد کشور ومعرفی توانمندیهای آنان است.
معاون اقتصادی استاندار در این آیین گفت: هفته کار وکارگر فرصتی است تاجشن کارو کارگر در یاسوج ضمن ارج نهادن به خدمات کارگران در رونق اقتصاد و تولید،دستاوردها وعملکرد دولت در حوزه اشتغال وکار نیز به مردم معرفی شود.
مجید محنایی افزود: اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر به عنوان یک ارزش و وظیفه همگانی است که نباید مختص این هفته باشد.
وی ادامه داد: همه نهادها،تشکل ها،سازمان ها ودستگاههای اجرایی با مشارکت و توجه به کارگران زحمت کش برای حل مشکلات این قشر تلاش کنند.
در پایان این مراسم از کارگران و مدیران نمونه خدمات رسان استان به کارگران تجلیل شد.
تمام ویژگی‌های یک شهر راهبردی برای توسعه را دارد
سید موسی خادمی عصر امروز در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از استعدادهای بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی برخوردار است، اما از لحاظ امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری دارد.
وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی از جمله معضلات و مشکلاتی است که سراسر کشور با آن مواجه است و استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این امر مستثنی نیست، افزود: امسال بیش از هفت میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1