تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۴۶۴۸۷

احداث ۶۸ کیلومتر جاده در مناطق عشایری در دولت یازدهم / کمبود شدید آب دام عشایر در برخی مناطق/ ۹ منطقه عشایری فاقد جاده دسترسی است

۳
۰
کبنا ؛


مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، اجرای طرح اسکان عشایر در برخی از مناطق این استان را موفقیت آمیز ندانست.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «مجید علی پور» در نشستی رسانه ای با هدف تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه عشایری کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: این استان شرایط خاص خود را دارد که به نظر ما، اجرای طرح اسکان عشایر در برخی از مناطق آن موفقیت آمیز نبوده است.
وی با تشریح دلایل خود در زمینه ناموفق بودن اجرای طرح اسکان عشایر در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: در این استان بیش از ۵۰ درصد کانون‌های اسکان موفق بودند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۲ کانون اسکان در مناطق عشایری استان داریم که در هفت کانون آن موفق بوده ایم.
راه اندازی کارخانه خوراک دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید 
علی پور در بخشی دیگر از سخنان خود از راه اندازی کارخانه خوراک دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید خبرداد.
وی گفت: کارخانه خوراک دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد که در ابتدای دولت تدبیر و امید بطور کامل تعطیل شده بود در این دولت با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۴۰ نفر فعالیت خود را از سرگرفته است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سه ساله اخیر در این کارخانه هشت هزار و ۷۰۰ تن کنستانتره تولید شده است.
کمبود شدید آب دام عشایر در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد 
علی پور در بخش بعدی سخنان خود از کمبود شدید آب در برخی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآورشد: در برخی مناطق عشایری این استان از جمله دریلا، رگ سفید و هیلگان با خشکسالی و کمبود آب شدید مواجهیم.
وی گفت: بدلیل وجود گرمای زودرس، کمبود علوفه و خشکسالی متاسفانه کوچ عشایر در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ روز زودتر از موعد مقرر به مناطق ییلاقی انجام شد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ منبع ذخیره آب شرب در مناطق عشایری استان ساخته شده که از این تعداد ۲۸۰ مورد در دولت یازدهم بوده است.
علی پور از بهسازی ۲۲۷ چشمه در دولت تدبیر و امید در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته هشت میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید به عشایر استان پرداخت شد که در این زمینه بین استان‌های کشور رتبه اول را کسب کرده ایم.
وی‌گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت‌یازدهم در حوزه عشایر، تصویب یک درصد(معادل ۱۵۰ میلیاردتومان ) تسهیلات صندوق توسعه ملی به این قشر بود که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.
بازگشت ۸۰۰ خانوار به جامعه عشایری در کهگیلویه و بویراحمد 
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سه سال اخیر ۸۰۰ خانوار در این استان به مناطق و جامعه عشایری برگشته و به جامعه عشایری افزوده شدند.
علی پور  از بیمه شدن عشایر و دام های آنان در دولت تدبیر و امید هم سخن گفت و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در چهار سال اخیر دولت یازدهم، بیمه اجتماعی بوده که هزار و ۱۰۰ خانوار عشایری استان بیمه اجتماعی شدند.
وی گفت: بیش از ۸۰۰ هزار راس دام عشایر در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد نیز بیمه شدند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۷۱ هزار نفر در استان وجود دارد.
وی از احداث ۶۸ کیلومتر جاده در مناطق عشایری در دولت یازدهم خبر داد و افزود: به دلیل نبود جاده دسترسی خدمات دهی مطلوب به برخی مناطق عشایری با مشکل روبه‌رو است.
علیپور ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۷۰ چشمه در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که تاکنون ۲۲۷ چشمه بهسازی شده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از بیمه اجتماعی یک هزار و ۱۰۰ خانوار عشایری این استان خبر داد و گفت: ۸۰۰ هزار راس دام عشایر در چندسال اخیر بیمه شدند.
علیپور تصریح کرد: در چند سال اخیر ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید و ۷۵۸ هزار سیلندر گاز در مناطق عشایری این استان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: در دولت یازدهم عملیات اجرایی ۵ پروژه تامین آب شامل حبیب آباد شیبانی، طسوج، گرگو، مورزرد زیلایی و ستنگان تسریع شد که تاکنون ۳ مورد افتتاح و دو مورد دیگر نیز تا پایان شهریورماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

من
Iran, Islamic Republic of
دروووود بر تو مدیر
عشایر
ممنون علیپور که با برگشت شما به مدیریت ماهم برگشتیم به عشایری
نوریان
احسنت بر مدیر عشایر و عشایر زاده توانمند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1