تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۲۴۵۷۵۶

نخستین انجمن فقه و حقوق شهروندی کشور در یاسوج راه اندازی شد

۱
۰
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه اندازی و فعالیت انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی برای پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی در سطح ملی و این استان ضروری بود.
سیدموسی خادمی در جلسه انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی به اهمیت شکل گیری و فعالیت این انجمن اشاره کرد و افزود: مرکز کشوری این انجمن در شهر یاسوج تاسیس شده است و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن های علمی می تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.
استاندار اظهار داشت: انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی در راستای توسعه مباحث تخصصی فقه و حقوق، تقویت و گسترش نظریه پردازی و آزاداندیشی با تاکیدی که بر آموزه‌ های دینی دارد با بهره‌ برداری بهینه از ظرفیت‌ های موجود می تواند درتقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه نقش موثر و سازنده ای ایفا کند.
خادمی با اشاره به اینکه، انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی یک موسسه غیرانتفاعی است و یک تشکل غیرسیاسی می باشد و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: این انجمن تخصصی برای پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی از کمیسیون انجمن‌ های علمی وزارت علوم مجوز خود را دریافت کرده است.
به گفته استاندار، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی و ارزیابی و بازنگری در اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه های علمی از موضوع فعالیت این انجمن مطرح شده است.
خادمی، انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصین که به گونه ای با علم فقه و مبانی حقوق اسلامی و حقوق سر و کار دارند، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی و برگزاری گردهمایی علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی از دیگر وظایف مهم این انجمن بیان شده است.
در این نشست کارت افتخاری حقوق شهروندی از سوی مسئول این انجمن به جهت تلاش و پیگیری برای تاسیس و راه اندازی این انجمن  در استان به خادمی استاندار اهداء شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس كمالي(مدير انجمن جامعه شناسي)
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار عزیز چطور است که ما از طرف انجمن جامعه شناسی استان که (تازه موضوع حقوق شهروندی یک موضوع تخصصی رشته جامعه شناسی است) به شما و دفترتون نامه دادیم که یه جلسه با انجمن جامعه شناسی داشته باشید و ما را پاس کاری کردید و خلاصه نپذیرفتید اما دارید الان بحث فقه و حقوق شهروندی را مطرح می کنید. اینم از عجایب خلقت است . حقوق شهروندی از اصول مهم علم جامعه شناسی است. اما میشه بفرمایید که شما در زمینه مسایل اجتماعی از چند جامعه شناس استفاده کردید تا حالا؟؟؟ و اصلا چرا در حوزه عمرانی و فرهنگی شما مشاور دارید اما در زمینه مسیل اجتماعی و اسیب های اجتماعی که ظاهرا خیلی هم دغدغه تون هست چرا مشاور ندارید؟؟ اصلا چرا از ظرفیت انجمن جامعه شناسی استان در مسایل اجتماعی استفاده نمی کنید جناب استاندار در حالیکه شعار شما تخصص گرایی است ؟؟؟و کلی ابهامات و سوالات بی جواب
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1