تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۴۵۶۸۷

هاشمی‌پور: مردم چاروسا و دیشموک نگران گازرسانی نباشند/برخورداری دشمن‌زیاری‌ها از نعمت گاز تا پایان ۹۶

۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه گازرسانی به دیشموک و چاروسا بدون وقفه ادامه خواهد یافت،گفت: حوزه دشمن زیاری که در مسیر اجرای عملیات خط انتقال قرار دارد امسال حتماً از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه،عدل هاشمی‌پور ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای فاز سوم پروژه گازرسانی به دیشموک و چاروسا که با حضور مدیرعامل گاز استان،فرماندار و مسؤولان شهرستان برگزار شده بود اظهار داشت: در صورت وحدت و همدلی مسؤولان و مردم پروژه گازرسانی در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خواستار همکاری مردم در رفع معارضات پروژه شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی،راه و شهرسازی،راهداری و محیط زیست موظفند همکاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم بخش‌های دیشموک و چاروسا نگران گازرسانی نباشند،تصریح کرد: پیمانکار توانمند این پروژه را در دست گرفته و با توجه به اینکه پروژه از بند«ق» بوده هیچ گونه مشکل مالی هم ندارد.
هاشمی‌پور افزود: مجوز کامل گازرسانی به این بخش‌ها به طور کامل از وزیر نفت گرفته شده و با همکاری مدیر عامل گاز استان به خوبی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به تعریف دو قطعه ۶ و چهار کیلومتری در پروژه از تکمیل ۷۰ درصدی این دو قطعه خبر داد و گفت: هیچ گونه نگرانی برای ادامه اجرای این ۱۰ کیلومتر وجود ندارد.
هاشمی‌پور با تأکید بر ضرورت برقراری امنیت در اجرای پروژه،گفت: گازرسانی به صورت گام به گام عملیاتی و مقرر می‌شود حوزه دشمن زیاری که در طول مسیر قرار دارد امسال حتماً بتوانند زا نعمت گاز برخوردار شوند.

آغاز عملیات گازرسانی به ممبی و سرآسیاب تا دهه فجر
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات گازرسانی به بخش‌های ممبی و سرآسیاب بهمئی تا دهه فجر امسال آغاز می‌شود.
رحمان خادم با اشاره به اینکه دو شهر و ۱۴۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در این بخش‌ها منتظر گازرسانی هستند،اظهار داشت: با پیگیری مسؤولان و همکاری مردم در رفع معارضات پروژه طی دو سال برنامه زمانبندی تعریف شده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز سوم گازرسانی پروژه بزرگی است،طراحی،اجراء و خرید به عهده پیمانکار است و همه مراحل طراحی و خرید لازم است به موقع انجام شود.
وی با بیان اینکه گازرسانی به دیشموک و چاروسا از افتخارات شرکت گاز است،گفت: تکمیل این پروژه فرصت خوبی برای ایجاد صنایع کوچک و بزرگ در این دو بخش فراهم می‌آورد.
خادم فاز سوم را مرحله نهایی و اصلی در گازرسانی به دیشموک و چاروسا دانست و افزود: رد این فاز ۵۴ کیلومتر خط تغذیه و ۳۲۵ کیلومتر شبکه پیش‌بینی و طراحی شده است.
این مسؤول بیان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی فاز سوم در دو سال اجرایی خواهد شد و این دو سال از امروز یعنی با شروع عملیات آغاز می‌شود.
خادم استفاده از خدمات مشاوره برای نظارت را از اهمیت پروژه گازرسانی به این دو بخش دانست و گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای مشاور و ۴۰ میلیارد تومان برای نظارت فاز سوم تخمین زده شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: امیدواریم تا دهه فجر حداقل تا قلعه‌رئیسی گازرسانی شود.
وی با اشاره به پروژه‌های گاز رسانی در استان از آغاز عملیات گازرسانی به بخش‌های ممبی و سرآسیاب در شهرستان بهمئی تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود: بازدید از این مناطق انجام و طراحی در مرحله برآورد است که تا پایان هفته آینده برای صور مجوز به تهران ارسال می‌شود.
همکاری در رفع معارضات گازرسانی به دیشموک و چاروسا الزامی است
فرماندار کهگیلویه گفت: برای تسریع در عملیات گازرسانی به دیشموک و چاروسا همکاری ادارات منابع طبیعی،محیط زیست،راه و راهداری الزامی است.
علی پوزش که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس و مدیرعامل گاز استان برگزار شده بود خواستار همکاری ادارات شهرستان در اجرای عملیات گازرسانی به این بخش‌ها شد و اظهار داشت: تعامل مردم برای رفع معارضات کمک بزرگی به پیشرفت کار می‌کند.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به کلنگ‌زنی این پروژه در سال ۹۴ خاطرنشان کرد: دولت با وجود هزینه سرسام‌آور برای هر انشعاب روش لوله‌کشی برای گازرسانی را پذیرفته است.
پوزش با بیان اینکه این پروژه در گذشته با کمترین هزینه عملیاتی می‌شد،گفت: گازرسانی به این دو بخش از آرزوهای دیرینه مردم بوده که در این دولت عملیات آن آغاز شده است.
وی افزود: هزینه هر انشعاب گاز در چاروسا و دیشموک ۱۷ میلیون تومان است در حالی که در سایر مناطق سردسیری هر انشعاب ۶ میلیون تومان هزینه دارد.
این مسؤول تأکید کرد: منابع طبیعی،محیط زیست و ادارات راه و راهداری الزاماً برای تسریع در اجرای عملیات همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1