تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۴۵۶۸۵

معرفی امام جمعه جدید پاتاوه / رفع مشکل آب پتروشیمی دهدشت /۱۲۴۰ میلیارد ریال برای تامین آب باشت در دولت یازدهم/ برگزاری جشنواره ملی عشایر ایران زمین در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که نمایشگاه مقابله با آسیب های اجتماعی همزمان با هفته سلامت امروز /چهارشنبه/ در یاسوج مرکز این استان گشایش یافت.
اول تا هفتم اردیبهشت هر سال به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
هادی زارع پور اظهار داشت: این نمایشگاه در آموزشگاه دخترانه متوسطه اول حجاب یاسوج واقع در خیبان ارم ۲ برپا شده و به مدت یک هفته نیز ادامه دارد.
وی افزود که ساعات بازدید از این نمایشگاه هشت صبح تا ۱۷ عصر است.
زارع پور بیان کرد: دانش آموزان یاسوجی آثار خود را در زمینه معرفی آسیب های اجتماعی به نمایش گذاشته اند.
وی عنوان کرد که ۵۰۰ اثر در قالب عکس، ماکت، گرافیک، کلیپ و تصویرسازی در معرض دید قرار گرفته شده است.
زارع پور ابراز داشت: این آثار ۲۰ آسیب اجتماعی از جمله خشم، حاشیه نشینی، اعتیاد و فضاهای مجازی نامناسب را معرفی کرده است.
وی گفت که راهکارهای پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی در این نمایشگاه معرفی شده است.
افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

مشکل آب پتروشیمی دهدشت رفع می‌شود

نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه به زودی مناقصه خط لوله انتقال آب تا محل پتروشیمی دهدشت برگزار می‌شود، گفت: ایستگاه آبرسانی به پتروشیمی دهدشت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: این پروژه مهم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال عملیات اجرایی است.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با بیان اینکه کارهای اجرایی و مکانیکال این پروژه در دست اجراست، گفت: به زودی مناقصه خط لوله انتقال آب تا محل پتروشیمی دهدشت برگزار می‌شود.
هاشمی پور افزود: امیدوارم برنامه زمانبندی مناسبی تعریف که همزمان بتوانیم تمام جبهه‌های کاری مربوط به پروژه پتروشیمی دهدشت را پیش ببریم.
وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس در خصوص پتروشیمی دهدشت همکاری خوبی داشته است، گفت: اسناد مناقصه ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت به صورت E.P.C.F  در حال آماده شدن است که به زودی این مناقصه برگزار می‌شود.
نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده افزود: امیدوارم که فاز بعدی یعنی اجرای سازه‌های صنعتی پتروشیمی دهدشت نیز تعیین تکلیف شود.'

۱۶ میلیارد ریال به بهسازی بیمارستان تأمین اجتماعی یاسوج اختصاص یافت

 طرح ساخت موزه شهر یاسوج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت موزه شهر یاسوج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه نخست سال جاری بهره برداری می شود.
مسعود شفیعی اظهار داشت: ۵۰ میلیارد ریال در سفر سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل موزه باستان شناسی یاسوج اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی احداث موزه باستان شناسی یاسوج از سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مساحت این موزه با احتساب محوطه سازی ۹ هزار مترمربع و زیربنای آن نیز ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع است.
وی ابراز داشت: موزه باستان شناسی یاسوج کنار بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر و پشت هتل آزادی قرار دارد.
شفیعی گفت: موزه فعلی باستان شناسی یاسوج که تنها موزه استان است در سال ۱۳۸۰ به مساحت ۱۳۰ مترمربع در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد واقع در خیابان گلستان چهار این شهر به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۰۱ اثر تاریخی مربوط به دوره های مختلف در موزه فعلی باستان شناسی یاسوج نگهداری می شود که یکی از شاخص ترین آنها تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است.
وی بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۸۲۴شیء تاریخی شامل سکه، ظروف سفال و فلزی و مربوط به دوره های عیلامی، هخامنش، اشکانی و ساسانی در این استان وجود دارد.
شفیعی تصریح کرد که از این تعداد ۲ هزار ۲۳۷ مورد آن ثبت شده،۴۴۴ در حال مطالعه و ۷۶ شیء نیز بدل است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی است.
 
۱۶ کانون معلولان در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شد

حدودپنج هزار و ۷۰۰نفر از ۱۸هزار معلول کهگیلویه وبویراحمد از حمایت بهزیستی برخوردارند.
سید علیرضا موسوی امجد اظهارداشت که برای فعالیت مراکز معلولان در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، اردویی و هنری پارسال ۳۲۰میلیون ریال کمک شد.
وی با بیان اینکه هرگروه از معلولاًن شامل نابینایان، ناشنوایان، جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی ها بطور جداگانه اقدام به تشکیل کانون کرده اند، گفت: ایجاد کارگاه های تولیدی از جمله ساخت تابلو و گلیم از دیگر فعالیت های اقتصادی این بخش است.
موسوی امجد از ایجاد رقابت سازنده بین کانونهای معلولان با انجام فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اقتصادی خبر داد و گفت که تشکیل این کانون ها به عنوان کمک کار و همیار حوزه توانبخشی به بهبود روند خدمات رسانی معلولان کمک کرده است.
وی تصریح کرد که برخی از خدمات حوزه توانبخشی از جمله برگزاری کمیسیون های پزشکی ICF، نشست های CBR و ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۳۹۵ به هر کدام از کانون ها مبلغ ۲۰میلیون ریال پرداخت شد.
وی، مناسب سازی معابر و ساختمان های اداری را از دیگر برنامه های در دست پیگیری برخی کانون های معلولان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.
 
امام جمعه پاتاوه معرفی می‌شود/چراغی امام جمعه جدید پاتاوه
فردا و طی مراسمی با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی، امام جمعه جدید پاتاوه معرفی می‌شود.
جلسه تکریم ومعارفه ائمه جمعه سابق وجدید پاتاوه حجت‌الاسلام سید نورالله افشار و حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم چراغی برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، این آیین با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از مدیران کل ادارات، حجت الاسلام صفدر پناهی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و فرماندار دنا، بخشداران و مسؤولان شهر و بخش پاتاوه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) پاتاوه همزمان با برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

۱۲۴۰میلیاردریال برای تامین آب باشت در دولت یازدهم هزینه شد
فرماندار باشت گفت: افزون بر یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای ساماندهی روخانه باشت و تامین آب زمینهای این شهرستان هزینه شده و یا در حال انجام است.

سید مسعود حسینی، ساماندهی رودخانه باشت، تامین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمینهای خان احمد و اجرای فاز دوم طرح ساماندهی رودخانه باشت را از مهمترین این طرح ها ذکر کرد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه باشت در سال ۹۳ آغاز شده، افزود: در این طرح ملی ۱۷ کیلومتر از ساحل رودخانه باشت با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساماندهی شده است.
وی گفت: درقالب این طرح عمرانی بیش از هشت کیلومتر از ۲ طرف این رودخانه ساماندهی شده است.
فرماندار باشت با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح سالانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب روان آب ذخیره می شود، بیان کرد: جلوگیری از پدیده سیل و تخریب زمینهای زراعی و باغی، حفاظت از منابع آب سطحی در بستر رودخانه، کمک به زیبا سازی شهر باشت و توسعه فضای سبز در این شهرستان از اهداف مهم اجرای طرح ملی ساماندهی رودخانه باشت است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم این طرح با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
حسینی تامین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمینهای خان احمد را از دیگر طرح های در دست اجرا در دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح در اواخر سال ۹۵ آغاز و هم اکنون در حال تجهیز کارگاه هستند.
وی ابراز کرد: ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافت.
فرماندار باشت افزود: اجرای این طرح سبب افزایش تولید، خودکفایی و تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
وی گفت: با اجرای این طرح، روزانه ۲۰ هزار متر مکعب آب به زمین های کشاورزی خان احمد باشت منتقل خواهد شد.
حسینی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید زیرساخت های لازم را برای کشاورزی در مناطق مستعد این شهرستان را تامین کرده و مردم باید با تشکیل تعاونی و مدیریت صحیح حداکثر استفاده را از این خدمات انجام دهند.


برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور بیش از ۲۰ استان کشور در کهگیلویه و بویراحمد
در کارگروه گردشگری استان برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور بیش از ۲۰ استان به میزبانی شهر یاسوج مطرح شد.
ارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار برگزاری جشنواره عشایر ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار این استان برگزار شد.
در ابتدای این نشست معاون امور عمرانی استاندار استان گردشگری را یکی از عوامل و محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار کرد: استان جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌تواند منجر به توسعه شود لذا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به جشنواره ملی کوچ عشایر به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: این جشنواره باید منظم‌تر از سال گذشته برگزار شود و تقویم سالانه و زمانی برای آن مشخص شود.
وی تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان برای برگزاری مطلوب این جشنواره استفاده شود و برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ملی، وظایف بین دستگاه‌ها تقسیم شود.
این مسؤول اضافه کرد: چنین جشنواره‌هایی باید مطلوب برگزار شده و  منجر به ارتقاء جایگاه استان شود، در غیر اینصورت نباید چنین مراسماتی برگزار شود.
قبل از سخنان معاون استاندار محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه نیمه اول تیرماه جاری چهارمین جشنواره ملی کوچ عشایر به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در روزهای۷ ،۸ و ۹ تیرماه جاری در پارک جنگلی یاسوج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره با حضور بیش از ۲۰ استان کشور از جمله استان‌های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
این مسؤول هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی سایر استان‌ها با آداب و رسوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: بازیابی هویت‌های فرهنگی و معنوی عشایر و معرفی ظرفیت‌های حوزه عشایری استان از دیگر اهداف این جشنواره در راستای جذب گردشگر است.
باقری به محورهای این جشنواره عشایری اشاره کرد و گفت: تجلیل از سرداران و شهدای عشایر، معرفی چهره‌های ماندگار عشایر، برگزاری شب شعر، شاهنامه‌خوانی، بازی‌های بومی و محلی، نمایش‌های آیینی از جمله (مراسم ازدواج عشایر، ترحیم و...) اجرای نمادین کوچ و معرفی محصولات و صنایع دستی عشایر از محورهای این جشنواره سه روزه است.
وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در جهت برگزاری مطلوب این جشنواره ملی تأکید کرد و یادآور شد: ادارات مهمانسراهای خود را در برای اسکان مهمانان در اختیار این جشنواره قرار دهند.

جشنواره معرفی توانمندی‌های روستاییان دربهره‌برداری پایدار و حفاظت از ذخیره‌گاه زیست کره دنا
جشنواره معرفی توانمندی‌های روستاییان در بهره‌برداری پایدار و حفاظت از  ذخیره‌گاه زیست کره دنا به همت انجمن پاما در روستای خونگاه شهرستان برگزار شد.
نیکتا البرزی‌منش در این جشنواره، اظهار کرد: پروژه سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاربری اراضی کشاورزی با همکاری بنیاد سکو وزارت محیط زیست کشور آلمان در منطقه ذخیره‌گاه زیست کره دنا در حال اجرا است.
مدیرعامل انجمن پایشگران محیط زیست ایران (پاما) با اشاره به تغییرات اقلیمی، گرم شدن هوا، کمبود آب در جنگل‌ها، مراتع و برای زراعت، افزود: این پروژه با هدف سازگاری با این تغییرات اجرا شده است.
وی با بیان اینکه اغلب مصرف آب در کشور در حوزه زراعت است، گفت: باید آموزش و فرهنگ‌سازی برای درست مصرف کردن آب را از مناطق روستایی آغاز کنیم چون از این مناطق می‌توان به عنوان الگو برای سایر مردم استفاده کرد.
این مسوول با عنوان اینکه منطقه زیست کره دنا منطقه‌ای حفاظت شده است، افزود: یک برنامه جهانی با عنوان «انسان و زیست کره» اجرا شده که در آن توصیه شده نباید مردم را از مناطق زیست کره بیرون کرد بلکه با آموزش به آنها یاد دهیم که وقتی در جایی زندگی می‌کنند منابع اصلی باید سالم و پایدار مانده و به نسل‌های آینده منتقل داده شود.
البرزی‌منش، ادامه داد: در همین راستا شش روستای ذخیره‌گاه زیست کره دنا را به عنوان الگو انتخاب و این طرح را در روستاهای خونگاه، آب سپاه، دشت رز، بن زرد علیا، بن زرد سفلی و چنار برم اجرا کردیم.
مدیر پروژه بین‌المللی سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاربری اراضی کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی به همت مسوولان این پروژه و با همکاری اداره کل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در تلاش هستیم تا با برگزاری این دوره‌های آموزشی مردم را به سمت تولید صنایع دستی سوق داده تا برای استفاده و کسب درآمد از منابع طبیعی و گیاهان دارویی (تخریب زیست کره) از طریق تولید و فروش صنایع دستی کسب درآمد کنند.
وی با بیان اینکه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد قدمتی دیرینه داشته و بسیار اصیل و سنتی است، گفت: احیا و توسعه این صنعت می‌تواند در توسعه اقتصاد و کسب درآمد بسیار موثر باشد.
این مسوول ورود و کسب درآمد از طریق توسعه صنعت گردشگری را از دیگر عوامل موثر در حفظ و پایداری محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا نیز با همکاری اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان سه خانه به عنوان اکولوژ در روستای خونگاه شناسایی شده تا برای بازدید و اقامت توریستی مورد استفاده قرار گیرد.
البرزی‌منش، افزود: توسعه این صنعت نیز در ایجاد اشتغال و کسب درآمد از طریق صنعت گردشگری موثر بوده و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
مدیرعامل انجمن پایشگران محیط زیست ایران اجرای برنامه «مدرسه در مزرعه» با همکاری جهاد کشاورزی استان و پاتاوه برای کشاورزان و مزرعه‌داران، برگزاری هشت جلسه آموزشی «تفکیک و ساماندهی زباله» برای بانوان و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان با موضوع حفاظت از محیط زیست که از طریق بازی (در هشت مدرسه) برای آنها برگزار شد را از دیگر اقدامات این انجمن در راستای حفاظت از منطقه زیست کره دنا عنوان کرد.
وی ضمن تقدیر از حمایت و همکاری مطلوب جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، فرماندار دنا، بخشداران و دهیاران مناطق ذخیره‌گاه زیست کره دنا، گفت: امید سجادیان، دبیر اجرایی تشکل مردم‌نهاد نهضت سبز زاگرس در اجرای این پروژه تاکنون همکاری بسیار چشمگیری با انجمن پاما داشته است.
البرزی‌منش با اشاره به برگزاری جشنواره مشارکتی معرفی توانمندی‌های روستاییان در بهره‌برداری پایدار و حفاظت از منابع در ذخیره‌گاه زیست کره دنا، گفت: علی‌رغم اینکه از مسوولان و مدیران ادارات مختلفی جهت حضور در این جشنواره دعوت کردیم اما تنها محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، فرماندار، بخشدار و نیروی انتظامی پاتاوه در این جشنواره حضور داشتند.
وی با بیان اینکه حدود یک سال است که این پروژه را در منطقه زیست کره دنا آغاز کرده‌ و تاکنون کارهای خوبی در این مناطق انجام داده‌ایم، یادآور شد: اما این کارها کافی نبوده و حفاظت از این مناطق نیاز به مشارکت و فرهنگ‌سازی بیشتری برای کسب نتیجه مطلوب دارد.
نمایش صنایع دستی، محصولات کشاورزی و دستاوردهای دانش‌آموزی  در حوزه حفاظت از محیط زیست و اجرای جشن بلوط و شاهنامه‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره بود.



رئیس‌جمهور آینده باید برای رفع مشکل بیکاری برنامه داشته باشد
مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به مشکل بزرگ بیکاری در کشور، رئیس‌جمهور آینده باید برای رفع مشکل بیکاری برنامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته عقیدتی و سیاسی ضمن تسلیت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های مختلف در سطح نواحی و حوزه‌ها برگزار می‌شود.
مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری از رویدادهای سیاسی مهم کشور بوده که در ۲۹ اردیبهشت ماه ملت ایران همبستگی و اقتدار خود را بار دیگر به نمایش می‌گذارند، گفت: در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید بررسی کنیم که جامعه چه نیازها و مشکلاتی دارد تا آنها احصا شود و افرادی که می‌توانند پاسخگوی نیاز مردم باشد و بتواند مشکلات را برطرف کند به آن فرد میدان داده شود.
وی گفت: جنگ اقتصادی را در پیش رو داریم و امروزه مبارزه با جبهه استکبار حل مشکلات اقتصادی است.
حجت‌الاسلام حسینی‌صدر با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری بیان کرد: از شاخصه‌ها برای ریاست جمهوری متدین بودن است و باید گفت که مدیر در جامعه ما نمی‌تواند تفکر لیبرالیسم و سکولاریسم داشته باشد لذا مدیریت ارشد کشور باید اندیشه ناب داشته باشد.
وی انقلابی بودن را از شاخص‌های فرد اصلح ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: مدیر انقلابی باید گفتمان امام و انقلاب را احیا کند و زمینه تولید را فراهم و استعدادها را شکوفا کند.
این مسوول کارآمد بودن را از دیگر شاخصه های ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: فرد اصلح ریاست جمهوری باید تخصص کار را داشته باشد چرا که مشکلات و معضلات اقتصادی متخصص خاص خود را می‌خواهد.
مسوول دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید امتحان داده شده باشد بتواند معضل بیکاری را حل کند و به گفتمان نظام اعتماد داشته باشد و به معنای واقعی کلمه مبارزه با استکبارستیزی را داشته باشد.
حجت‌الاسلام حسینی صدر اعتقاد به اصل ولایت فقیه را از دیگر شاخصه‌های فرد اصلح ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: باید کسی باشد که از امام و رهبری اطاعت کند و با بصیرت و بینا باشد.
وی مبارزه با مستکبران و حامی مستضعفان را از دیگر شاخص‌های رئیس جمهور آینده کشور عنوان کرد و گفت: در انتخاب فرد اصلح ریاست جمهوری اعتماد به معتمدین، متخصصین و دلسوزان باید مدنظر قرار گیرد.
این مسوول در ادامه سخنان خود بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: استفاده از شیوه‌های درست، موثر و مفید می‌تواند در حضور حداکثری مردم موثر واقع شود.
حجت‌الاسلام حسینی صدر بر دو قطبی نکردن جامعه و ایجاد فضای آرام تأکید کرد و گفت: باید به مردم ثابت کنیم که انتخابات سالم برگزار می‌کنیم.
مسوول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود گذری به وظایف شوراهای شهر و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همه کاندیداها بدانند که در فضای اسلامی زندگی می‌کنیم و پایبند به آموزه‌های دینی و اخلاقی هستیم لذا همه داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید به این مهم توجه کنند.
حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه از شوراهای شهر و روستا نباید غافل شویم، گفت: زیرساخت‌های شهری با شوراهاست از این رو باید فردی معرفی و انتخاب شود که متخصص و توانمند باشد.
مسوول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد داشتن تدین و تخصص را از شاخصه‌های مهم در انتخاب فرد اصلح عنوان کرد و گفت: تخصص بدون تدین مخرب است.


رقابت ۶۷۹۹ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد در کهگیلویه و بویراحمد
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷۹۹ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ در استان رقابت می کنند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، سیاوش باقری اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این آزمون در دو نوبت صبح و عصر و با حضور ۶۷۹۹ داوطلب در دانشگاه یاسوج، دانشگاه پیام نور یاسوج و دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار می‌شود.
باقری به تعداد داوطلبان آقا و خانم اشاره کرد و گفت: ۳۵۴۴ مرد و ۳۲۵۵ زن در این آزمون دو روزه به رقابت می‌پردازند.
وی بیان داشت: از روز گذشته توزیع کارت از طریق سایت سازمان سنجش شروع شده و تا آخر وقت امروز ادامه دارد.
نماینده سازمان سنجش در پایان گفت: این آزمون در ۱۳۲ رشته مختلف برگزار می‌شود.


دستگاه‌ها موظف به همکاری در برگزاری همایش روز «یاسوج» هستند/همایش نباید رنگ انتخاباتی بگیرد
فرماندار بویراحمد گفت: دستگاه‌ها موظف به همکاری در برگزاری همایش روز «یاسوج» هستند.
سید محمد کاظم نظری در جلسه هماهنگی همایش بزرگداشت روز یاسوج اظهار کرد: جشن روز یاسوج در اولین سال به صورت منسجم و جامع و کامل برگزار می‌شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه روز یاسوج مربوط به شهرداری نیست، گفت: از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه که به عنوان هفته نکوداشت یاسوج نام‌گذاری شده می‌توان هفته شهرستان بویراحمد از آن نام برد لذا همکاری و تعامل دستگاه‌ها در برگزاری هفته یاسوج مهم و ضروری است.
نظری بر ضرورت مشارکت همه جانبه تمامی نهادها و دستگاه‌ها در برگزاری هفته بزرگداشت شهر یاسوج تاکید کرد.
فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیان کرد: نباید در برگزاری همایش روز یاسوج کمترین شائبه انتخاباتی وجود داشته باشد چرا که خلاف قانون است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد تصریح کرد: چرا که نباید هیچ کدام از شوراهای شهر و ریاست جمهوری از امکانات دولت به منظور تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.
نظری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه جشن هفته نکوهداشت شهر یاسوج بیان کرد: به دلیل تراکم برنامه‌ها در همایش روز یاسوج هر روز به عنوان خاصی با برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود تمامی مدیران همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.
وی از رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما خواست تا به نحو مطلوب و شایسته این برنامه را پوشش دهند تا بتوان شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج را با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها معرفی کرد.
سرانه فضای مسجد در شهرستان بویراحمد پایین است
نماینده بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضای مسجد در شهرستان بویراحمد پایین بوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
غلام محمد زارعی در آئین کلنگ‌زنی حسینه روستای تلخسرو اظهار داشت: ایجاد فضای فرهنگی و دینی در روستاها امری مهم بوده و انتظار می‌رود در این زمنیه خیرین ورود کنند.
وی افزود: روستاهای اطراف یاسوج مهاجرپذیر بوده و شاهد افزایش روزافزون جمعیت هستند، اما گاها در این روستاها فقط یک مسجد وجود دارد که جوابگوی نیازهای فرهنگی و دینی مردم نیست.
زارعی با تقدیر از کار خیر خواهانه و وقف زمین توسط حاج مشکل گشا برای ایجاد حسینه در تلخسرو گفت: با ترویج این فرهنگ، توشه مناسب و جاودانی برای آخرت و در کنار آن منفعت عمومی اندوخته می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان از گذشته به دنبال رسیدن به کمال بوده و دستیابی به کمال با تکیه بر محتوای ارزشمند اسلام ناب محمدی، قرآن و سیره پیامبر(ص) امکان پذیر است ادامه داد: دین مبین اسلام به همه نیازهای مادی و معنوی به بهترین شکل پاسخ داده است.
زارعی تصریح کرد: مساجد، اماکن مذهبی و ... ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارند، و مسؤلیت متقابل انسان‌ها برابر هم ایجاب می‌کند در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش کردیم سیمای روستاها را به نحو مطلوب تغییر دهیم گفت: خوشحالم که امروز بیشتر روستاها شهرستان‌های بویراحمد و دنا از امکانات خوبی برخوردار هستند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از برکات خوب نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر وامید نگاه ویژه و خدمات دهی به مناطق محروم است اظهار داشت: با توجه ویژه دولت استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

چهارمین جشنواره ملی عشایر ایران زمین در یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهارمین جشنواره ملی و فرهنگی عشایر ایران زمین در یاسوج برگزار می‌شود.
محمود باقری در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی و فرهنگی عشایر ایران زمین از هفتم تیرماه امسال به مدت سه روز در یاسوج برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است، ادامه داد: این جشنواره با هدف شناسایی، هویت بخشی و شناساندن فضا و سنتی‌های فرهنگی جامعه عشایری تمام استان‌های دارای عشایر کوچ‌رو از جمله این استان است.
باقری ابراز کرد: استان‌های دارای عشایر کوچ‌رو شامل اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گلستان، فارس، خراسان جنوبی و شمالی، تهران، سیستان و بلوچستان و ...در چهارمین جشنواره ملی و فرهنگی عشایر ایران زمین حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: تجلیل از سرداران عشایر، معرفی چهره‌های ماندگار ، شب شعر عشایر ، شاهنامه‌خوانی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، اجرای آئین نامه‌های نمایشی، سوارکاری، هنرهای تجسمی، نمایش خیابانی، اجرای نمادین کوچ عشایر و معرفی تولیدات عشایر از جمله صنایع دستی جزو محورهای این جشنواره است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات برگزاری چهارمین جشنواره ملی و فرهنگی عشایر ایران زمین را محدود دانست و افزود: انتظار می‌رود با توجه به کمبود اعتبار دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه آماده کردن میهمانسراها و تامین خودروی مورد نیاز در این زمینه مساعدت داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه چهارمین جشنواره ملی و فرهنگی عشایر ایران زمین شد و افزود: از این فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده شود.
پژمان نیک اقبالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه گردشگری نسبت به حضور به موقع در نشست‌های این کارگروه حساس بوده و در زمینه مصوبات کم توجهی نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1