تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۲۴۵۶۵۰

دیدار صمیمی رییس شورای شهر با مادر گچسارانی ها؛ ننه گل افروز

۲۳
۰
کبنا ؛.
بلوطی رییس شورای شهر دوگنبدان همراه با همسرش دکتر بخشایی(متخصص زنان و زایمان) با ننه گل افروز احمدزاده دیدار کردند.
به گزارش کبنا نیوز، ننه گل افروز که به مادر گچسارانی ها معروف است از محبوبیت خاصی در بین شهروندان گچسارانی برخوردار می باشد که یکی از خبرنگاران گچسارانی گزارشی از این دیدار تهیه نموده که در ادامه می آید:
با چهره‌ای گشاده و رویی خندان پذیرایمان می‌شود، مادر گچسارانی‌ها در آستانه‌ی هشتادوشش‌سالگی پذیرای مادر دهه هشتادی‌های گچساران است، همان پزشک معروف یا بهتر بگویم مادر چهارقلوهایی که دهه‌ی هشتاد را در تاریخ نوین برای مادرانی که با کمک و اتکا به علم مادر شدن را تجربه کردند، پزشکی ساعی و بانوی مقتدر از جامعه‌ی متخصصین زنان و نازایی.
امشب به مناسبت عید مبعث، بانو پردیس بخشایی به همراه همسرش مهندس کیانوش بلوطی به عادت همیشگی که مناسبت‌های میمون را بابی بی گل افروز خیابان مهر، قسمت می‌کند، مهربانی‌های این پیر بانوی پر از خاطره را به امن قسمت می‌کند.
اینجا روبه روی یک بانوی پزشک جوان، یک فوق تخصص زنان و نازایی دهه‌ی هشتاد، بانویی پر از ناگفته‌های تجربی، پر از دانشی که دنیای گچسارانی‌ها را، تا زیر سقف خانه‌ها باروح دادن به جسم ظریف کودکان آن روزهای دور، با دنیای خودش یک روح در دو جسم کرده است، نشسته و مانند یک مدیر مدبر بخش برجسته‌ای از علم زایش سنتی رو به میهمانش به لبخند می‌گوید؛ حال بیمارت رو به بهبود است تا وقت فراغتش از این بار ۹ ماهه، یک هفته‌ی دیگر مانده است و پردیس ظریفانه باان نگاه مهربانش می‌خندد؛ جان دلم، مادرجان، چقدر دقیق گفتی مثل همیشه و بوسه‌ای به مهر برگونه هایش می‌نشاند.
چقدر از گفتن گذشته لذت می‌برد؛ دکتر چپقی یک‌بار از سلامت یک زائو و کودکش ناامید شد گفتم خودم کودک را به دنیا می‌آورم، نظر برمرگ جنین دربطن مادر داده بود ومن به تجربه، معاینه کردم، جنین درشکم مادر، به دلیل پیچش ناف دور گردن حالتی نیمه خفه داشت، از پا به دنیا می‌آمد وبه محض مرارتهایم ودنیاآمدن کودک، انگشت شستم را سقف دهانش فشردم و از پا آویزانش کردم و چند ضربه به پشتش زدم، وقتی صدای گریه کودک بلند شد، دکترچپقی گفت بی بی گل افروز دستش شفاست، مرده زنده می‌کند، گفتم نه، من بایک معاینه تجربی فهمیدم کودک مشکلش چیست.
باخنده ای که پلکهای خسته‌اش را از هم باز می‌کند ادامه داد: خیلی هارا به دنیا آوردم، اولین نوزادی که به دنیاآوردم دختر شیخ سردار محمودی بود متولد آبشیرین، بعد هم پسر قابضلو بود، توی گچساران کهنه مادرش را می‌شناختم، ساکن انجا بودیم حالاسیاوش فرزند محمدقابضلو عضو‌ انرژی هسته‌ای فرانسه است، پروفسوررشته‌ی عمران، استاددانشگاه پل فرانسه، راه وپل پاریس است، خیلی از پزشکان، مهندسین، وافراد ساکن گچساران را من به دنیا آوردم، بخشایی ها، زینل زاده‌ها که دوقلو بودند، عکاشه، همین خانم پوراحمد، کودک سختی بود، دو پزشک از سلامت تولدش عاجز مانده بودند، کودکی که وقت دنیاآمدنش، به مادربزرگش گفتم بعداز دخترت، نوه‌ات هم فرزند من‌ شد، جالب است دخترش را هم من به دنیا آوردم درست زمستان هفتادوسه.
شعف و هیجان حضور در کنار بانویی که به من وزندگی‌ام نفسی دوباره داد، و مادر بودنم را مثل سلامت مادرم، مدیون علم ذاتی‌اش هستم.
بادکترپردیس بخشایی از بیمارستان بی بی حکیمه می‌گوید و از سر ذوق خدا را شکر می‌کند.
این بار پردیس بانوی مهربان از سر ادب دستش را می‌بوسد وهدیه ای به رسم یادگار تقدیمش می‌کند، این بانوی پر از اندیشه یک گوهر ناب ناطق است وتا این جواهر هست باید از دانسته‌هایش پرسید ومکتوب کرد.
دکتر پردیس بخشایی از علم جدید می‌گوید حرفش زیباست؛ تولدسالم در دنیای قدیم گچساران کهنه یک شاهکار بود، اما علم امروز حتی از تولد چندقلوها هم شگفت زده نمی‌شود، اگر مورد تحلیل واقع شدی یعنی در برابر دانش روز کم آوردی، اما اگر بدون نقصان خوشنام ماندی وحرفه ات بی نقص، راهش را طی کند، می‌شوی یک گل افروز با لبل دوهزار و هفده، که البته به تجربه‌ی او رسیدن خود یک مقابله به مثل نه به اعلم روز، که باحس برتر تجربه‌ی ذاتی است.
اولین مصاحبه‌اش را درقاب مصوری نشانمان می‌دهد، سال هشت وهفت هفته نامه صبح جنوب وعکسی با دکترتاجگردون که باعشق یک مادر به فرزندش می‌گوید تاجگردون فرزند ایران.
به روزترین اتفاقات را می‌داند، اینکه خادم مردم گچساران خدمت بی منتش را به ابرند ملی عنوان کرده، تاجگردون فرزند ایران.
پسرش می‌گوید این عکس را خیلی دوست دارد.
دیروقت است و عید را باطعم کیکی مزین به نام مامان گل افروز مزه می‌کنیم وخیابان مهر را بامهربانی های این بانوی ماندگار ترک می‌کنیم.  نرگس احمدپور- آوای جنوب
نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
بلا بدور.
رها
Iran, Islamic Republic of
مهربانی از روی نیاز
نعمت کیال (قزوینی)
Iran, Islamic Republic of
باید یک مستند کوتاه از زندگی بانو گل افروز ساخت و در شبکه های تلویزیونی یا در اخبار شبکه سه پخش کرد.
مسلم باشت
Iran, Islamic Republic of
با ا
مسلم باشت
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقییت مهندس بلوطی عزیز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
رای میده نگران نباش. ننه قبولت میکنه
حسن محمدی آرخلو
Iran, Islamic Republic of
انتخابات وانتخاب شدن یاداور آن شده که سودجویان سواستفاده کنند
ديدار
Iran, Islamic Republic of
جناب حسن محمدی آرخلوی عزیز این سومین دیدار در چهار سال گذشته بوده که به جزء این دیدار یک دیدار دیگر نیز رسانه ای شده است.ضمن اینکه اینها فامیل هم هستند
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
اولا با خانوادش رفته دیدار خانوادگی از عمه گل افروز که عمشون هست .دوما از این به بعد تا هرجا رفتیم مهمونی شخصی سریع عکسشو بدیم بزنید.تورا به خدا برای خبر ها ارزش قایل بشید هرچیزی را نزنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده دار واقعا این چه نفعی داره شورایی شدن .این توهین به شعور مردم .اقای مهندس خودش شرایط داره تخصصش هم داره سابقه کار هم داره پس این کارها بحث برانگیز و ادم رو دو دل میکنه .
ناظر
Iran, Islamic Republic of
با احترام خدمت جناب ...بالاخره شما تفاوت شورای شهر و شورای شهرستان را متوجه شدید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
سونامی مسلم کرمی در راه است بلوطی جان
صبور
نه نه گل افروز واقعآ مادر اکثریت قریب به اتفاق زاد و ولد های
۵۰ ساله اخیر است. یکی از زنان قابل ستایش همه باید قدرش
را بدانند . تو هم تا زنده است برو به دیدنش و شادش کن. از
زدن عکست توی روزنامه ..نکن . رایش هم مال تو تا
شاید راضی شوی .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
پزشک محله مادربزرگ شهرستان حق زیادی به گردن شهروندان گچساران دارد خداوند مزد زحماتش را بدهد و توشه آخرتش قرار دهد
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
درود بر کیانوش عزیز ودکتر بخشایی وخانم گل افروز احمد زاده درود برکیسفیهای عزیز خلاصه درود برکل طایفه عالیشاهی مهد فرهنگ وتمدن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تفاوت از زمین تا آسمان است...ا ؟ ننه گل افروز کی زیر میزی میگرفت ؟کی ارزش آدم را با پول داری و نداری میسنجید؟ ننه گل افروز ماما بود ولی عوض پول محبت درو می کرد. ننه گل افروز بجای پول انسانیت براش مهم بود
نازایی
Iran, Islamic Republic of
همین خانم.. خیلی از ... کرده است.برای .. هر ریسکی را می پذیرد.
معلم جوان
Iran, Islamic Republic of
قیافه خانم دکتر خیلی شبیه ننه گل افروز است.دقت کنید
بهتاش
Iran, Islamic Republic of
حداقل به خانم بخشایی بگین که قیمت ویزیتشو بیاره پایین با ای.. کسی به شوهرتون رای نمیده
Iran, Islamic Republic of
قیافه ننه گل افروز وخانم دکتر وآقای بلوطی سه تاشون مثل هم اند
تالاری
Iran, Islamic Republic of
کو تو سی ج...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسن بر مهندس بلوطی انسانی باشخصیت وومومن وکاردان که درطول ۴سال اخیر زحمات زیادی برای آبادانی شهرستان گچساران کشیدند واقعا این کاراش قابل تقدیر است
آشنا
Canada
حسود نیاسود. ...۰۰
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1