تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۲۴۵۶۲۰

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی کهگیلویه ابلاغ شد

۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد برداشت گندم و محصولات استراتژیک کهگیلویه نرخ خرید تضمینی آن‌ها را اعلام کرد.
جعفر گوهرگانی با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) گفت امیدواریم با انجام‌وظیفه شرمنده مردم نشویم.
وی بابیان اینکه هماهنگی تیم اداری کهگیلویه در بخش کشاورزی امیدوار کننده است افزود همه ما باید دست‌به‌دست هم دهیم و فارغ از نگاه‌های سیاسی تنها برای اعتلای ایران اسلامی تلاش نماییم.
 
گوهرگانی با قدردانی از استاندار استان اظهار کرد علی‌رغم همه مشکلات موجود، در دولت تدبیر وامید بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت‌شده است.
 
وی با مقایسه عملکرد دولت قبلی با دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی گفت: کل تولیدات دولت در سال زراعی در استان کمتر از ۲۰ هزارا تن بود درحالی‌که هم‌اکنون در کهگیلویه به‌تنهایی بیش از ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خریداری می‌شود و در حدود ۳۵ درصد رشد داشته‌ایم.
 
جعفر گوهرگانی جذب تسهیلات بابت رونق تولید، سرمایه در گردش، مکانیسم ماشین‌آلات و مراکز تولید بذر و خریداران و استفاده از نیروهای فارغ‌التحصیل هر منطقه و آموزش‌های فنی را در رسیدن به این مرحله از پیشرفت و توسعه مهم دانست.
 
این مسئول بابیان اینکه در این سه سال کاهش بارندگی داشته‌ایم افزود با همه شرایط و کمتر بودن میزان بارندگی ظرفیت خرید گندم در کشور در سال ۹۲ قریب به ۴ میلیون تن بود و در حال حاضر این رقم فراتر از ۱۴ میلیون تن می‌باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی نوید داد ۱۰۰ درصد گندم موردنیاز نان و شیرینی‌پزی‌های از داخل استان تأمین خواهد شد.
 
جعفر گوهرگانی با اشاره به استخدام ۳۰۰ کارشناس کشاورزی در دولت تدبیر وامید در این سازمان خاطرنشان کرد ۳۲ مرکز ترویج کشاورزی فعال است و بنا داریم این مراکز را در مناطقی چون فیلگاه دهدشت افزایش دهیم.
جعفر گوهرگانی گفت: نرخ گندم معمولی به ازای هرکیلو ۱۳۰۰ تومان، گندم دروم ۱۳۳۰ تومان، کلزا ۲۷۸۳ تومان و نرخ خرید تضمینی جو نیز کیلویی ۱۰۳۰ تومان می‌باشد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم تولید شود که از این مقدار ۱۰ هزار تن به‌عنوان گندم بذر و مزارع بذری خریداری و ۷۰ هزار تن نیز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد بود.
گوهرگانی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل‌آمده با شرکت بازرگانی غله و بخش خصوصی و اداره تعاون روستایی و همچنین بانک کشاورزی در تسریع ثبت‌نام در سامانه و اخذ بهای محصولات کشاورزی هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد با برنامه‌ریزی دولت تدبیر وامید برای اولین بار بخشی از گندم خریداری‌شده به کشورهای خارجی ازجمله اروپا صادر می‌شود و نیاز است که کشاورزان به‌هیچ‌وجه گندم نان و دروم را مخلوط نکنند زیرا این نوع گندم خریداری نخواهد شد.
 
گوهرگانی تأکید کرد: با کشاورزانی که به‌صورت عمدی و سهواً کاه و کلش مزارع کشاورزی خود را آتش بزنند نیز برخورد قانونی خواهد شد.
وی، سطح زیر کشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان را نیز به ترتیب ۸۲، ۲۴ هزار و ۲۰۰ و ۳۰ هزار هکتار ذکر کرد.
جعفر گوهرگانی در پایان خواستار حذف دلال‌ها در خرید گندم شد و از همه دستگاه‌ها خواست تا تعامل خودرابا جهاد کشاورزی افزایش دهند.

پیمان باوند
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1