تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۴۵۵۵۹

قلع و قمع ۳۵۰۰ درخت در چم‌گنجشکی دروغ است / دستگاه قضا حافظ آبرو و منافع استان کهگیلویه و بویراحمد است

۸
۰
کبنا ؛موضوع قطع تعدادی درخت در «چم‌گنجشکی» که بر اثر اختلاف شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و علوم‌پزشکی استان بر سر اراضی آن منطقه که در حریم رودخانه بشار است، رخ داد، مسائل حاشیه‌ای را به دنبال داشت که در این گزارش به دنبال پرداختن به اینکه در این مسئله حق با کدام شرکت یا دستگاه‌های دولتی است، نیستیم، بلکه به دنبال پاسخ به برخی اظهارات نادرستی هستیم که منتشر شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران صرحتاً می‌گوید: قلع و قمع ۳۵۰۰ درخت در منطقه چم گنجشکی یاسوج دروغ است.


علی داودی‌مهر اظهار داشت: اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در راستای اجرای طرح تامین آب شرب شهر یاسوج و همچنین خطوط انتقال آب به قبل از سال ۸۷ برمی‌گردد.وی با تاکید بر اینکه عرصه منابع ملی در مالکیت دولت بوده و هیچ جای شک و شبهه‌ای وجود ندارد عنوان کرد: به نمایندگی از دولت اراضی ملی چم گنجشکی تفکیک و حریم بستر رودخانه اعم از فعال و غیر فعال مشخص شد.
داودی‌مهر ابراز کرد: شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آئین نامه اجرایی حریم بستر رودخانه‌ها مصوب سال ۷۹ موضوع ماده ۵۱ قانون توزیع عادلانه آب اقدام به تعیین بستر رودخانه بشار در محدوده چم گنجشکی یاسوج نمود و در همین راستا اجرای طرح تامین آب با عنوان یک طرح اولویت‌دار در محدوده مذکور اجرایی شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اختلافات این شرکت با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سال ۸۱ به دنبال واگذاری قسمتی از اراضی محدود به تاج امیر کشی (اراضی ساختمان دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام سجاد(ع)) آغاز شد.
داودی‌مهر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مدعی بوده اراضی چم گنجشکی جزو اراضی تاج امیرکشی بوده در حالی بر اساس نقشه‌های اجرایی در اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد این اراضی ارتباطی به اراضی تاج امیرکشی ندارد و اراضی چم گنجشکی به طور کامل در محدوده حریم کمی و کیفی رودخانه بشار و همچنین چاه‌های حفاری شده برای تامین آب شرب یاسوج قرار دارد.
وی تصریح کرد: به طور قانونی در این محدوده نباید هرگونه اعیانی و یا آلودگی زیست محیطی صورت گیرد اما علی‌رغم این همه تاکید و توصیه‌های فنی و حقوقی شرکت آب منطقه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی و تشکیل جلسات متعدد در استانداری در راستای آئین نامه اجرایی حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی به ریاست استاندار و سایر مسئولان استانی، متاسفانه دانشگاه به مصوبات توجهی نداشت.
داودی‌مهر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدون جلب نظر شرکت آب منطقه‌ای یا اخذ استعلام قانونی اقدام به احداث دیوار حفاظتی در بستر رودخانه و ایجاد چمن ورزشی و رهاسازی فاضلاب ناشی از ساختمان‌های دانشکده و بیمارستان امام سجاد(ع) به رودخانه و برقراری جاده ارتباطی و همچنین کاشت نهال کرده که خلاف تبصره‌ها ۳ و ۴ ماده دو قانون توزیع عادلانه آب و لایحه رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق و همچنین ماده ۶۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در راستای مواد قانونی و در اجرای قانون توزیع عادلانه آب با همکاری شرکت آبفای شهری به عنوان متولی بهره‌برداری منابع آب سطحی و زیرزمینی اقدام به آزادسازی حریم کیفی آب‌های شرب کرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد قلع و قمع ۳۵۰۰ درخت در چم گنجشکی یاسوج صحت ندارد اظهار داشت: این شمارش غیر واقعی بوده هر چند این شرکت با قطع حتی یک درخت نیز مخالف بوده ولی آب شرب مردم با توجه به مشکلات موجود در اولویت است و در ضمن نمی‌شود شخص حقیقی یا دستگاه اجرایی زمینی را تصرف ودر آن نسبت به درختکاری اقدام کند.
اما دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه دادستان مرکز یاسوج از روز اول با برخوردهای قانونی و بدون تعارف موفقیت‌های زیادی در حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی داشتند، دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورد به موقع و درست یک آرامش و اطمینان خاطری را در جامعه بوجود آورده است که کمتر شاهد به یغما رفتن منابع طبیعی همه مردم باشیم و این گونه نباشد که برخی افراد خاص از بعضی مواهب خاص در این حوزه برخوردار باشند، در واقع دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دادستانی مرکز یاسوج حافظ آبرو و منافع استان هستند و آنها برای حفظ امنیت، آرامش و آبروی استان خودگذشتگی و ایثار زیادی از خود نشان دادند، اگر چه در سطح کلان برخی‌ها با شیطنت و تحریک رسانه‌های خارجی دنبال تخریب و ایجاد حواشی برای قوه قضاییه هستند ولی در این استان عملکرد مسئولان ارشد قضایی به حدی رضایت بخش است که همگان بر توانمندی حجت‌الاسلام مزارعی رئیس دادگستری و مهرداد کرمی دادستان متفق‌القول هستند.
سایت کبنا نیوز در ماجرای چم گنجشکی و قطع درختان مطالبی را انتشار داد که در صورت رنجش خاطر مسئولان مربوطه از آنها عذرخواهی و پوزش می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما

يارعلي
Iran, Islamic Republic of
اگر شما به عنوان یه رسانه نظریات رو انتشار نمودید اعتماد سازی نمودید و سایت شما دنبال خواهد شد و لا غیر .....................
گارگرد،چم گنجشکی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت هم استانیهای عزیزهمه میدانندکه حد.دهشت سال قبل درختکاری گردیدوبالای این تعداددرخت بوده وبا بی احترامی به منابع ملی درختان با درخت بلوط وگردو ودرختهای دیگر بوده کجا دنیا دیدی درخت بابیل ولودر خراب کنی شما باید ج.ابگوباشید
جک
Iran, Islamic Republic of
چرا ... .آقای..مردم برید ببینید
يارعلي
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی .. هم سایتت.... چرا ..ی رو نزدی؟؟؟؟
يارعلي
Iran, Islamic Republic of
چرا شماره ١ رو زدی؟؟؟؟ منظور یارعلی چی هس....
چرا مطلب ناقص میزنی....!!!!! واقعا که
....
Iran, Islamic Republic of
.. خودتو...
م.. با .....
رضا
Iran, Islamic Republic of
طبق عکس خودتون مشخص است که ..
شهروند رستم ممسنی
Iran, Islamic Republic of
پس چرا اول می نویسی بعد التماس می کنی عزیزم شما خبرنگاراها باید صحت و دقت در نوشتن را مد نظر داشته باشید نه اینکه عذر خواهی بکنید مواظب خودت باش ؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1