تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۴۵۳۵۱

آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان باشت

۲
۰
کبنا ؛فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه لار باشت که از دیروز شروع شده بود مهار شد و یک قرقبان نیز در این بین زخمی شد.

محمد رحیم برزمند، آتش‌سوزی در منطقه لار شهرستان باشت که از ساعت ۱۹:۰۰ دیروز  شروع شد با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در ساعت ۲۰:۳۰  شب گذشته مهار شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد علت این حادثه را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: برآورد دقیقی از میزان مراتع سوخته شده انجام نشده است اما با احتمال زیاد بین  سه تا ۴ هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخته باشد.
وی بیان کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌ها به علت عوامل انسانی رخ می‌دهد از این رو به مردم توصیه می‌شود پس از برپاکردن آتش در مناطق گردشگری و جنگل‌ها، هنگام ترک محل از خاموش شدن آن مطمئن شوند چراکه با یک نسیم کوچک شاهد آتش‌سوزی‌های عظیم خواهیم بود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع فصل تابستان و احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های بیشتر گفت: توانمندسازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی در دستورکار است.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم در این ایام به خاطر تفریح و برای چیدن گیاهان کوهی به مراتع و جنگل‌ها می‌روند، تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم بیش از گذشته به طبیعت احترام بگذارند و قبل از ترک محل حتما آتش را خاموش کنند.
وی خاطرنشان کرد: به علت خیس بودن این مراتع  آتش‌سوزی در این منطقه کمتر اتفاق می‌افتد و بدون شک مهار آتش با کمک جوامع محلی انجام شد و مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را از آنها داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
جاشیر، تش نهایه من دنیا
باشتی
Iran, Islamic Republic of
برادر من به جای این حرف ها، امکانات و تجهیزات متناسب با این حوادث را خرید نمایید. این قبیل حوادث پلاسکوهای طبیعت هست. ضعف تجهیزات و بی برنامگی در مهار و کنترل حوادثی از این دست بایستی در باشت ساماندهی شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1