تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۲۴۵۱۲۲

ورود خودروهای شوتی به کهگیلویه و بویراحمد / کشف ۳۶ هزار لیتر نفت سفید توسط سپاه / ایجاد ایستگاه بازرسی در استان

۳
۰
کبنا ؛نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد.
انبارهای غیرمجاز کالا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی می‌شوند‌
به گزارش کبنا، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۳ هزار انبار نگهداری کالا در استان وجود داشته باشد، گفت: تاکنون ۹۸۰ انبار در استان شناسایی شده و با تکمیل این سامانه انبارهای غیرمجاز نیز در استان شناسایی می‌شوند.
دیودیده با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته، اظهار داشت: هدف از تشکیل این سامانه جلوگیری از صدور بارنامه‌های غیرمجاز، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و شناسایی کالای قاچاق است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی، جهادکشاورزی، دامپزشکی، شرکت نفت، اصناف، دخانیات، شهرداری و سازمان‌های اموال تملیکی در این سامانه عضو هستند، بیان کرد: تا کنون ۹۸۰ واحد انبار و مجتمع نگهداری کالا در استان شناسایی شده است.
وی افزود: از این تعداد ۱۱۹ فقره مربوط به دامپزشکی، ۵۰۸ مورد انبار اصناف، ۲۴۸ مورد مربوط به واحدهای صنعتی، ۷۷ انبار فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و ۲۳ فقره مربوط به سایر قسمت‌ها است و شناسایی این واحدها از سال ۳ ماه گذشته آغاز شده است.
دیودیده تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تعداد ۳ هزار انبار و مجتمع نگهداری کالا در استان وجود داشته باشد که انتظار می‌رود جز مراکز انتظامی و امنیتی سایر دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی خواستار تکمیل اطلاعات واحدهای زیرمجموعه خود در این سامانه شوند.
وی با بیان اینکه برخی از انبارها سرپوشیده و مابقی روباز است، گفت: در ۴ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۸۰ درصد اطلاعات به سامانه منتقل شد و بدون شک با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به، به روز رسانی و تکمیل این سامانه می‌توان اقدام کرد.
دیویده خاطرنشان کرد: از اطلاعات سامانه بهین‌یاب و اطلاعات اصناف برای تکمیل و تصحیح این اطلاعات استفاده خواهد شد و انتظار می‌رود انبارداران از طریق اینترنت نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
تشدید مقابله با قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند استقرار "ایستگاه بازرسی دائم" است
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود ایست بازرسی در استان، گفت: تشدید مقابله با قاچاق کالا در استان نیازمند استقرار ایستگاه بازرسی دائم در گلوگاه‌های استان است.
الماس گشتاسبی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اظهار داشت: ۵۳ مصوبه در سال گذشته در این کمیسیون تصویب شد که درصد بالایی از آن تا کنون اجرایی شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله قاچاق کالا و نامگذاری شعار سال از سوی ایشان، عنوان کرد: قاچاق به طور قطع سبب کاهش تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه عدم اجرایی شدن بخشی از مصوبات این کمیسیون به علت کمبود امکانات بود، بیان کرد: مهم‌ترین نیاز استان وجود و استقرار ایستگاه‌های ایست بازرسی و گلوگاه‌ها است.
گشتاسبی تصریح کرد: هماهنگی بین اعضای کارگروه و تبادل اطلاعات بدون شک سرعت اجرای مصوبات را بالا برده و نقص‌های این مصوبات را اصلاح و تکمیل می‌کند.
وی گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۰۰ خودرو شوتی که با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کردند در استان توقیف شد و این خودروها عامل بسیاری از تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد هستند.
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از این خودروهای شوتی به صورت قاچاق وارد استان شده اند، تصریح کرد: انتظار می‌رود گشت‌های بازرسی در استان به صورت منسجم‌تر با این موضوع و پدیده قاچاق برخورد کنند.
گشتاسبی خواستار شتاب‌بخشی در صدور احکام کالای قاچاق از سوی تعزیرات حکومتی و دادگستری شد و افزود: بدون شک جلوگیری از روند قاچاق کالا نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه است.
۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۱۳ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کالای قاچاق در یک ماه گذشته در استان خبر داد.
خداکرم پاکروان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به خطرآفرین بودن خودروهای شوتی اظهار داشت: تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو شوتی به هر نحو از جمله با تیراندازی در استان متوقف کردیم.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۱۳ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کالای قاچاق در یک ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته به ارزش ۱۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون و ۱۹۹ ریال بوده است.
پاکروان با بیان اینکه در این یک ماه با رشد ۸ درصدی قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بودیم، تصریح کرد: مصرف کالای خارجی یعنی پذیرفتن فرهنگ بیگانه و این مهم سرآغاز بیکاری و رکود اقتصاد و تولیدات داخلی است.
وی با بیان اینکه تولیدات داخل کشور را باید عرضه و رواج دهیم، افزود: اگر مصرف‌کننده داخلی به تولیدات ملی ارج نهد و در این زمینه تقاضا بیشتر شود منجر به رقابت منطقه‌ای و در نهایت تولید و نوآوری می‌شود.
پاکروان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید به صورت جدی با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد کنند، گفت: قاچاق کالا و ارز نه تنها اشتغال و تولید را تهدید می‌کند بلکه صادرات را در معرض خطر قرار می‌دهد.
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقدامات پلیس در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و به طور قطع با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.
۳۶ هزار لیتر نفت سفید در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری سپاه بیش از ۳۶ هزار لیتر نفت سفید در استان کشف و ضبط شد.
لطف‌الله مسعودی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه سال ۹۴ حدود ۳۰ هزار و ۵۲۰ لیتر بنزین و نفت و گاز قاچاق در استان کشف شد، اظهار داشت: در اسفند ماه ۹۵ حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید کشف شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه بیشتر این کشفیات در محورهای ارتباطی شهر یاسوج بود، عنوان کرد: اوایل امسال ۳۶ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید با همکاری سپاه کشف شد و رانندگان خودروهای حامل این مواد توقیف و برای سیر مراحل قانونی روانه دادگاه شدند.
وی با اشاره به اینکه خودرویی حامل ۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق دیروز در مسیر اردکان فارس توقیف شد، تاکید کرد: در مجموع امسال ۳۶ هزار لیتر نفت سفید در استان کشف شد.
مسعودی ابراز داشت: در این نوروز امسال ۳۵۵ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین سوپر، ۳۹۲ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت سفید و سه میلیون و ۸۵ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است. ۲۸ جایگاه پمپ بنزین و ۲۷ جایگاه سوخت سی.ان.جی در این استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: سال گذشته سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت کوره، ۸۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۳۲۶ مترمکعب گاز سی.ان.جی و ۳۶۴ هزار لیتر سوخت هواپیما در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
کاهش تعرفه واردات مانع از قاچاق کالا در کشور می‌شود‌
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخلی، گفت: در صورت نبود مشابه تولید داخلی کاهش تعرفه واردات مانع از قاچاق کالا در کشور می‌شود.
سید موسی خادمی  در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افزایش صادرات کالا در کشور نشان از تلاش همگان به ویژه فعالان این حوزه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای مهم برای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی در کشور است.
وی تشکیل و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف از سوی دولت از جمله سامانه بهین‌یاب و سامانه جامع انبارها را نشان از یک مدیریت قوی دانست و گفت: بدون شک مبارزه با قاچاق کالا از حوزه فردی خارج شده و اکنون باید در این زمینه به‌روز رسانی شود و با کمک گرفتن از فضای مجازی و الکترونیک در این مسیر گام برداشت.
خادمی بیان کرد: الکترونیکی شدن اطلاعات سبب می‌شود که گمرک در یک بازه زمانی کوتا مدت قاچاق کالا را کنترل کند و به مبارزه با این پدیده مذموم بپردازد. بی‌تردید قاچاق کالا مانع از ایجاد اشتغال شده و فرهنگ مصرف را در جامعه به سمت نامطلوبی تغییر داده و آثار زیان‌باری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید نسبت به کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود تسهیل گیری کرده و تعرفه‌ها را کاهش دهیم، گفت: مطمئن باشید سختگیری غیرمعقولانه در این حوزه تنها سبب افزایش قاچاق کالا شده چراکه مردم وقتی می‌بییند که یک کالا را می‌توانند با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند دیگر به سراغ کالای مجاز نمی‌روند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در بخش‌هایی که تولید داخلی وجود دارد با جدیت از کالای داخل حمایت کرده و مانع از واردات بی‌رویه در این حوزه شویم و امید است که سال ۹۶ سال خوبی برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
بابا منظور رهبر از مبارزه با قاچاق این موارد خورد نیست امسال در مشهد هم گفتن که منظور مبارزه با موارد کلان چند هزار میلیاردی است که توسط افراد خاصی صورت میگیره. (حتی مثال هم از بازار رضای مشهد زدن که چرا به این ها رفتین گیر دادین) نه مردم فقیر بیچاره ای مثل استان ما که تنها راه کسب درامدشون همین شده. چرا مردم رو اذیت میکنید. با مشقت یه سرمایه اندکی از این راه بدست میارن شما به بهونه مبارزه با قاچاق همه رو ازشون میگیرید. تازه رهبر گفتن که باید همون موارد قاچاق کلان جلوی چشم مردم به اتش کشیده بشن تا این شبهه به وجود نیاد که قراره از این اجناس استفاده بشه. خون مردم رو الکی توشیشه نکنید. کار که واسشون جور نمیکنید لااقل سنگ اندازی نکنید. برید سخنرانی امسال رهبر در مشهد رو اگه گوش ندادین گوش کنین
Iran, Islamic Republic of
شما بفرماید یکم تحقیق بکنیت ببینیت این خط شوتی ها کی هستن.از راه ناچاری بدبختی فقریی رفتیم این کارو میکنیم وگر نه کی میخواد شب روز تو جاده هزاران خطر دارد هی برود بیاد و هزاران حرف ناگفته به مسئولین جمهوری اسلامی ایران که فقط فقط فقط به فکر جایگاه منافع خودشونه و مردم بازیچه دستشونه
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
شما بفرماید یکم تحقیق بکنیت ببینیت این خط شوتی ها کی هستن.از راه ناچاری بدبختی فقریی رفتیم این کارو میکنیم وگر نه کی میخواد شب روز تو جاده هزاران خطر دارد هی برود بیاد و هزاران حرف ناگفته به مسئولین جمهوری اسلامی ایران که فقط فقط فقط به فکر جایگاه منافع خودشونه و مردم بازیچه دستشونه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1