تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۲۴۴۹۶۶

توسعه و تعریض راه های ارتباطی

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛صمد عزیزپور*
فراتر از ظرفیت و بینش سیاسی، با بینشی انسان دوستانه به مسأله ی راه ها نگاه کنیم.
وقوع حادثه های دلخراش در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد انگیزه ای شد که این مهم و این مطالبه در وجود بنده غلیانی دوباره یابد و درد خود و هم استانی هایم را در حد توان با نگاهی علمی مورد بررسی قرار دهم.
ضمن تسلیت این حادثه ی غمناک به خانواده های داغدار و هم استانی هایم به عرض می رسانم که:
توسعه ی شبکه راه های ارتباطی و کیفیت بخشی به این امر تأثیر غیر قابل اغماضی در راستای افزایش تبادل فرهنگی و ارتباطات مؤثر و گرایش به سمت و سوی همدلی دارد.
از طرفی کم و کیف راه ها بسترساز توسعه و برون رفت از انزوای جغرافیایی و عامل زدایش حس و حالِ ناخوشایند حاشیه نشینی و محرومیت و منزوی بودن است. به نوعی عامل زایل نمودن احساس نسبی محرومیت چه از نوع سیاسی و چه از نوع اقتصادی است.
این در حالی است که راه های ارتباطی در استان کهگیلویه و بویر احمد از بدترین کیفیت ممکن برخوردارند و از طرفی اقدامات ترمیمی و اصلاح زیرساخت های ارتباطی با حرکتی لاکپشتی و اعتباری ناچیز و ناروا، مستلزم صرف زمانی دور و دراز است. زمانی که در بازه ی آن ممکن است جان ده ها تن از هم استانی ها ی عزیز و نجیب گرفته شود و خانواده های بسیاری داغدار و عزادار شوند. زمانی که در طول آن ممکن است میلیونها و میلیونها خسارات مالی را متوجه این مردمان نماید و فقر نقش بسته بر پیشانی ما را هر چه بیشتر پررنگ تر و عمیق تر نماید و چه بسا ده ها مورد نقص عضو و نارسایی های جسمی دیگر از قِبل آن به این مردم بینوا برسد.
تا مادامی که زیرساخت ارتباطی مناسب تهیه نکرده ایم و مطابق با حجم تردد و تعدد خودروهای این مسیر، در ساخت و کیفیت بخشی به این راه اقدامی نکرده ایم  سریالچنین حوادث غمناکی  ادامه دارد.چرا باید در حوادث پرتلفات صرفا به عامل انسانی  نگاه داشته باشیم و از بقیه موارد تاثیر گذار غافل باشیم.
تقابل کیفیت خودروها در میزات تلفات و خسارات تاثیر گذار می باشد .باید  عرض کنم خودروی بی کیفیت عامل انسانی نیست.
اگر در حادثه های پر تلفات  عامل انسانی را دخیل بر بروز بدانیم، این سوال به ذهن متبادر می شود، که خودرویی که با سرعت مطمئنه و بدون انحراف به چپ در حرکت است اما به وسیله ی خودروی مقابل زیر گرفته می شود، چه چاره ای دارد جز اینکه تسلیم مرگ شود؟ چرا شانه ی راه های ارتباطی شرایط مناسبی به منظور فرار رانندگان غیر خاطی ندارد؟ چرا پهنای باند راه های ارتباطی ما به اندازه ای نیست در مواقع ایجاد خطر از جانب رانندگانی که به اعمال خطرساز متوسل می شوند، فرار کرد یا رفع خطر نمود؟
اینجانب به عنوان یک شهروند، همچون دیگر همشهریانم، مطالبه ی برحق و حیاتی توسعه و تعریض راه های ارتباطی و منتهی به استان و شهرستانم را از مسئولین محترم مقیاس محلی و ملی بدینوسیله تقاضامندم.
 

*کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1