تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۲۴۴۹۵۵

نامحرم پنداری مردم با لغو مناظرات زنده

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهدی مختاری
لغو مناظرات زنده و به‌تبع آن مناظرات ضبطی باعث ایجاد شک و تردید نسبت به برخی از مسائل جامعه و نامحرم پنداری مردم شریف ایران اسلامی‌شده است.
لغو مناظرات زنده و به‌تبع آن مناظرات ضبطی باعث ایجاد شک و تردید نسبت به برخی از مسائل جامعه و نامحرم پنداری مردم شریف ایران اسلامی‌شده است؛ هرچند نمایندگان دولت در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ تاکنون دلیل قابل قبولی و منطقی برای این تصمیم غیرمنتظره و عجیب ارائه نکرده‌اند، عدم ارائه جواب مستدل بر دامنه تردیدها نیز افزوده است و این پرسش بعدی را پیش کشیده است که دولتی‌ها از پخش زنده مناظره‌ها چه نگرانی و یا ـ خدای‌نخواسته - وحشتی دارند که از یکسو حاضر به ارائه کمترین توضیحی درباره این تصمیم خود نیستند و از سوی دیگر همگان را به سکوت و عدم واکاوی فلسفه مناظرات ضبطی دعوت می‌کنند؟!
انتظار از کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ این هست که با صراحت و به‌گونه‌ای شفاف و بدون نگاه حزبی برای مردم توضیح بدهد که در فاصله میان ضبط تلویزیونی مناظره‌ها و پخش نسخه ضبط‌شده آنچه سود و فایده‌ای برای مردم - و نه برای یک جریان سیاسی خاص- دیده است که از بیان و توضیح آن برای افکار عمومی خودداری می‌کند؟!
لازم به ذکر می‌باشد؛ عدم پاسخگویی و رأی مثبت نمایندگان دولت نسبت به مناظرات ضبطی در کمیسیون مربوطه باعث ایجاد مشکلات و سؤال‌های ممتد و بدون جواب مردم نسبت به بدنه دولت تدبیر و امید و منادیان آزادی خواهد بود. اقدام دولت در لغو مناظرات زنده مطمئناً به خاطر عملکرد چهارساله آن‌ها می‌باشد و حتماً به جایگاه دولت تدبیر و امید به خاطر شعارهای توخالی ازجمله حق روشنگری عامه مردم خدشه وارد می‌کند. انتظار می‌رود کسانی که در طول چند سال گذشته از هر تریبونی شعار «دانستن حق مردم است»! را فریاد می‌کردند و بر ضرورت شفافیت تأکید پی‌درپی می‌ورزیدند، از این طریق به مردم خیانت نکرده و مصالح حزبی و گروهی خود را به مصالح مردم و مصلحت نظام ترجیح ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1