تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۴۴۸۷۶

انتصاب در اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری

۰
کبنا ؛ 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۹درصد از حفاری‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد خالی ازهرگونه شئی است.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز و با حضور محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ مصطفایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و دیگر مسؤولان  استانی وشهرستانی مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی برگزار شد.
محمود باقری در این مراسم با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۹۹ درصد از حفاری‌های غیرمجاز در استان خالی از هرگونه شئی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که امروزه عده‌ای به دنبال دست‌درازی به میراث تاریخی که هویت و شناسنامه یک ملت است، هستند، افزود: طبق گزارشات و کشفیات میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ درصد از حفاری‌های غیرمجاز در استان خالی از هرگونه شئی تاریخی است.
 
وی با اشاره به این‌که در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی صورت گرفته است گفت: ثبت هفت اثر به صورت ملی از مهم‌ترین اقدامات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سال گذشته بود.
این مسؤول یادٱور شد: از هفت اثرملی ۴ اثر معنوی که شامل لباس محلی زنان، لباس محلی مردان، زیورآلات سنتی، میخک و میلو و آوازهای محلی ساز و نقاره است.
وی گفت: سه اثر تاریخی توانستیم ثبت ملی کنیم که شامل محوطه دست‌کندهای مهریان و محوطه تاریخی روستای کرد و لاغری و مقبره شهید طیب است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برای حفاظت بیشتر از آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد به دنبال تعیین حریم هستیم و پرونده ۱۵ اثر تاریخی جهت تعیین حریم به سازمان مرکزی ارسال شده است و به زودی تأیید نهایی خواهد شد.
 
این مسؤول با بیان این‌که تلاش می‌کنیم در سال جدید برخی آداب و رسوم مردم استان که منسوخ و فراموش شده است را احیاء کنیم، گفت: پرونده سه اثر معنوی دیگر برای ثبت ملی به سازمان مرکزی ارسال شده است.
در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ معراج مومنی تقدیر و سرهنگ هادی طاهری به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1