تاریخ انتشار
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۲۴۴۶۵۴

از اهداء شاخه‌های گل «زارعی» به بیماران تا افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح سلامت و تصاویر پیاده‌روی در یاسوج

۲
۰
کبنا ؛خبرهای هفته سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد /
 
اهدای گل به بیماران در اولین روز هفته سلامت با حضور نماینده بویراحمد و دنا

در اولین روز از هفته سلامت نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان محلی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و با اهدای گل به بیماران آغاز هفته سلامت را گرامی داشتند.
در حاشیه این دیدار نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات بسیار خوب و موثری بود، که در این دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی اجرائی و عملیاتی شد.
غلام محمد زارعی افزود: با اجرای این طرح سهم هزینه پرداختی از جیب بیماران در سبد هزینه درمان آنها به گونه محسوسی کاهش پیدا کرده است و همچنین دامنه خدمات ارائه شده ی درمانی نیز گسترش یافته است.
وی با بیان اینکه این طرح باعث شد مراکز بهداشتی و درمانی به امکانات بیشتر و به روز تری مجهز شوند، ادامه داد: همه مسئولان نظام کمک کردند که با اجرای این طرح دغدغه ملی در سطح کشور یعنی کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه درمانی نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و خوشبختانه دستاوردهای آن در زندگی مردم به صورت محسوسی قابل درک است.
وی اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می دهد تحولاتی اساسی در این حوزه صورت گرفته و باعث افزایش رضایتمندی شده است که بر اساس آن چه اعلام شده در این طرح میزان رضایتمندی از متوسط به سمت بالا است.
در پایان این برنامه نماینده بویراحمد و دنا با اهدای گل به بیماران آغاز هفته سلامت را گرامی داشت.
DSC_5194
 
DSC_5243
DSC_5246
DSC_5274
DSC_5300

نخستین نمایشگاه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد
نخستین نمایشگاه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته سلامت در یاسوج افتتاح شد.
همزمان با آغاز هفته سلامت نخستین نمایشگاه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان علوم پزشکی استان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج افتتاح شد.
نمایشگاه
ایرج فتحی در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر از توجه و حمایت‌های ریاست جمهوری برای اجرای طرح تحول سلامت در کشور، اظهار کرد: این طرح باعث شد تا میزان پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش داده شود.
رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف تبیین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در هفته سلامت برگزار شده است، افزود: این دستاوردها به صورت بروشور و عکس طی هفته سلامت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
نمایشگاه۳
وی از ارائه گزارش عملکرد حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۱۴ عنوان فعالیت پژوهشی این دانشگاه طی سال ۹۵ جمع‌آوری و آماده گزارش است.
این مسوول اخذ مجوز قطعی گیاهان دارویی، تصویب مرکز مطالعات کهورت سی‌سخت، تجهیز مرکز کهورت سی‌سخت و اخذ مصوبه قطعی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان را از مهمترین عملکرد واحد معاونت پژوهشی دانشگاه عنوان کرد.
فتحی، ادامه داد: اخذ مجوز راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی دانشگاه، تدوین سند بیماری‌های غیرواگیر در مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی، تصویب نظام ثبت بیماری‌های قلبی و عروقی و اخذ مجوز راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی دانشگاه از دیگر عملکرد این واحد در سال ۹۵ است.
اورنگ ایلامی نیز در ادامه ضمن تبریک هفته سلامت و نزدیک بودن مبعث پیامبر (ص)، اظهار کرد: هر ساله وزارت بهداشت متناسب با مشکلات جامعه جهانی شعاری برای هفته سلامت انتخاب می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت «زندگی سالم، نشاط و امید» نامگذاری شده است، افزود: این نمایشگاه نیز در راستای همین شعار و با هدف توسعه مسائل بهداشتی و ارائه خدمات به مردم در این هفته برگزار شده است.
وی با اشاره به ضرورت برپایی این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد واحد پژوهشی در سال گذشته خدمات درمانی نیز به مناسبت هفته سلامت به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
نمایشگاه۶
این مسوول، یادآور شد: اندازه‌گیری فشار خون، قند خون، قد، وزن، ویزیت رایگان پزشکان روانپزشکی و انجام مشاوره رایگان از خدماتیست که طی هفته سلامت در این نمایشگاه به مردم ارائه می‌شود.
ایلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس و پرسنل بیمارستان شهید رجایی یاسوج، گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مطلوب بتوانیم زمینه توسعه و ارتقای سلامت در همه استان و برای همه مردم را فراهم کنیم.

اختصاص ۷ میلیارد تومان هزینه برای توسعه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
رئیس بیمارستان شهد بهشتی یاسوج، گفت: تاکنون ۷ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هزینه شده است.
سید ذاکر سعیدی‌نژاد عصر امروز در افتتاح نمایشگاه طرح تحول سلامت با محوریت هتلینگ، فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی با حضور رئیس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: سلامت یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه این موضوع (سلامت) از دغدغه‌های مهم همه مسوولان است، افزود: رهبر مقام معظم رهبری در این خصوص بارها تاکید کرده‌اند که کاری کنیم که که بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری دیگری نداشته باشد.
وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را در راستای توجه و کاهش همین دغدغه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد تحولات عظیمی در حوزه درمان بودیم.
این مسوول کاهش پرداختی از جیب مردم را مهم‌ترین تحول اجرای این طرح بیان کرد و گفت: میزان پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت از ۴۰ درصد به حدود ۶ درصد رسیده است.
سعیدی‌نژاد خرید ملزومات درمانی، تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی بخش‌ها و ارائه خدمات جدید و مورد نیاز به بیماران را از دیگر اقدامات انجام شده طی این سال‌ها بیان کرد و یادآور شد: بیمارستان شهید بهشتی در سال ۵۲ با پیش‌‌بینی ارائه خدمت به ۲۵ بیمار ساخته شد.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه از آن زمان تاکنون خدمات و اقدامات زیادی برای توسعه این بیمارستان صورت گرفته است، یادآور شد: تاکنون ۷ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هزینه شده است.
وی راه‌اندازی نخستین مرکز ICU سوختگی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج را یکی از اقدامات مهم در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: این مرکز با اعتباری معادل ۵۵۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده است.
این مسوول ساماندهی اورژانس و راه‌اندازی ICU شماره دو در بیمارستان شهید بهشتی را از موارد مهم و مورد توجه عنوان کرد و تصریح کرد: امیدواریم این دو موضوع به صورت ویژه مورد توجه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.
سعیدی‌نژاد خدمت به مردم را وظیفه همه مسوولان نظام دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل با هم بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که در شان مردم بوده و بتواند انتظارات آنها را برآورده کند.
 

همایش پیاده روی همگانی در یاسوج برگزار شد+تصاویر
 
در اولین روز از هفته سلامت همزمان با سایر شهرستان های استان، همایش پیاده روی همگانی با حضور پورشور مردم و جمعی از مسئولین در یاسوج برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در این همایش با اشاره به اینکه هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار"زندگی سالم با نشاط و امید" برگزار می شود، گفت: با توجه به نقشی که ورزش و تحرک بدنی در سلامت و کاهش بیماری ها دارد، اولین روز از این هفته برنامه همایش پیاده روی در نظر گرفته شده است.
دکتر محسن مرادی با تصریح اینکه امروزه بیماری های شایع به سمت بیماری های غیر واگیر پیش رفته است، افزود: بخشی از این بیماری ها با مراقبت های ویژه و واکسیناسیون قابل پیشگیری است اما بخش دیگر با شیوع بیماری های غیرواگیر بر اثر فشار خون، دیابت و حوادث ترافیکی، علت مرگ و میر به این سمت رفته است.
وی اظهار داشت: امیدواریم برنامه های ورزشی و فعالیت های بدنی به خصوص ورزش همگانی به مناسبت های مختلف تداوم داشته باشد زیرا کاهش تحرک بدنی باعث افزایش سکته های قلبی –عروقی و سکته های مغزی می شود.
دکتر مرادی با بیان اینکه بر اساس منابع پزشکی ورزش و تحرک باعث شادی و نشاط و کم شدن استرس در افراد می شود، یادآور شد: یکی از برنامه های جدی وزارت بخصوص در حوزه بهداشت، پیشگیری و افزایش فعالیت های بدنی و ورزش است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای خطر در بیماری های غیرواگیر بی تحرکی است، ادامه داد: ورزش عاملی است که علاوه بر ایجاد نشاط و تندرستی در فرد، از بروز بیماری هایی مانند فشار خون و دیابت پیشگیری می کند.
به گفته ی دکتر مرادی با ورزش و پیاده روی روزانه به مدت ۳۰ دقیقه می توانیم از مبتلاء شدن به بسیاری از بیماری ها در امان باشیم.
 
پیاده روی۶۶
پیاده روی۹
پیاده روd9
پیاده روی۱
 
پیاده روی۲
 

غرفه۷
 

برپایی غرفه فرهنگی-آموزشی در مصلای نماز جمعه شهر یاسوج

غرفه فرهنگی آموزشی به مناسبت هفته سلامت در مصلای نماز جمعه شهر یاسوج به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر پا شد.
در این غرفه پوستر و پفلت های آموزشی با موضوعات تشخیص کالاهای قاچاق، نشانگرهای رنگی-تغذیه ای، داروهای ماهواره ای، برچسب اصالت کالاهای سلامت محور و تغذیه در افسردگی در بین نمازگزاران توزیع شد.
در این غرفه آموزشی اندازه گیری فشارخون و پذیرایی از نمازگزاران نیز انجام شد.

غرفه
غرفه۳
 


برپایی نمایشگاه خطرسنجی و ایستگاه سنجش سلامت در یاسوج


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: به مناسبت هفته سلامت و در اولین روز از نکوداشت این هفته، هم زمان ایستگاه سنجش سلامت و نمایشگاه هفته سلامت، در یاسوج راه اندازی شدند.
محسن مرادی با اشاره به شعار هفته سلامت«زندگی سالم با نشاط و امید»، اظهار داشت: به مناسبت هفته سلامت، ایستگاه سنجش سلامت جهت افراد بالای ۳۰ سال در شهر یاسوج، راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در این ایستگاه سنجش سلامت، مراجعین بعد از اندازه گیری قندخون، چربی خون و فشارخون، یکی از کارت‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز برایشان صادر می شود.
دکتر مرادی در خصوص این کارتها، عنوان کرد:  به افرادی که کارت سبز به آنها تعلق می گیرید، کارشناسان بهداشت توصیه می کنند  ادامه زندگی خود را به همین روشی که داشته اند، طی کنند.
وی افزود: کارت زرد مربوط به کسانی بوده که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته و سرطان در آنها وجود دارد و این افراد باید هر سه ماه یکبار وضعیت آنها کنترل شود.
دکتر مرادی در خصوص کارت نارنجی، عنوان کرد: کارت نارنجی نیز مربوط به کسانی بوده که احتمال خطر بیماریهای قلبی و عروقی، سکته و سرطان در آنها بیشتر از ۲۰ درصد بوده که این افراد به پزشک ارجاع داده می‌شوند همچنین پیگیری سه ماهه برای آنها توصیه شده و رژیم، مشاوره رفتاری و درمانی برایشان پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: دسته چهارم افرادی هستند که به آنها کارت نارنجی ارائه می‌شود و احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی در آنها بالاتر از ۳۰ درصد است، این بیماران باید فوراً به پزشک ارجاع داده شوند.
دکتر مرادی، توصیه نمود: با توجه به اینکه ایستگاه سنجش سلامت به مدت یک هفته جنب میدان شهدای هفتم تیر در یاسوج برپا شده است، به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود جهت سنجش سلامت خود و دریافت کارت سلامت، به این ایستگاه مراجعه نمایند.
نمایشگاه و ایستگاه سنجش سلامت صبح امروز با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین، راه اندازی شد.

 

افتتاح دو نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت
در اولین روز از هفته سلامت، نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس بیمارستان شهید رجایی و جمعی از مسئولین افتتاح شد.
نمایشگاه۱۱۱
در اولین روز از هفته سلامت، نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید رجایی یاسوج با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس بیمارستان شهید رجایی و جمعی از مسئولین افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: هر ساله سازمان بهداشت جهانی با توجه به مشکلات الویت دار مردم دنیا و اهمیت موضوع شعاری را در نظر می گیرد که ترجمه شعار امسال "زندگی سالم با نشاط و امید" نام گذاری شده است.
دکتر اورنگ ایلامی افزود: به علت شرایط حاکم در جامعه کنونی و روی آوردن مردم به تکنولوژی، اینترنت و فضای مجازی و کم شدن ارتباط کلامی، افسردگی و گوشه گیری در بین افراد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: پایان نامه های ارائه شده در نمایشگاه با موضوع افسردگی، وضیعت بیماری های اعصاب و روان را در جامعه بررسی کرده، و برای استفاده در اختیار پزشکان، متخصصان و اهل فن قرار می دهد تا برای مشکلاتی که با وجود دنیای مجازی گریبان جوانان و نوجوانان شده، هوشیارانه و با تدبیر راه حلی اندیشه شود.
نمایشگاه۱۲
هم چنین در این مراسم رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه یاد شده به همت معاونت درمان دانشگاه برای اولین بار در استان صورت گرفته است، ادامه داد: هدف از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول سلامت و پژوهش های مرتبط با آن ترویج مسائل بهداشتی و با توجه به شعار امسال در مورد افسردگی و سلامت روان است.
دکتر ایرج فتحی تصریح کرد: بیمارستان شهید رجایی یاسوج تنها بیمارستان تخصصی روانپزشکی استان است، که با عرضه دستاوردهای طرح تحول سلامت بیمارستان در نمایشگاه، در دو شیفت صبح و عصر با انجام اقداماتی مانند معاینه و ویزیت، کنترل قند، فشار، وزن و مشاوره روان شناسی، خدمات رایگان ارائه می دهد.
وی ابراز کرد: علاوه بر خدمات یاد شده، دستاوردهای پژوهشی حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد که طرح های پژوهشی، پایان نامه های فارغ التحصیلان دانشگاه ها، اساتید و مقالات علمی از جمله این دستاوردهاست.
نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و پژوهش های مرتبط با آن در بیمارستان شهید رجایی یاسوج با حضور جمعی از مسئولین در اولین روز از هفته سلامت افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگه بویراحمد نماینده هم داره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ورود گل طبیعی به بیمارستان ممنوعه
برای سلامتی بیمارها خوب نیست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1