تاریخ انتشار
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۲۴۴۶۴۶

پاسخ «تاجگردون» به برخی سئوالات ابهام‌آمیز / از شوخی با باهنر تا ندادن رأی به «محسن رضایی»

۸
۰
کبنا ؛غلامرضا تاج گردون، نماینده گچساران و عضو فراکسیون امید میهمان برنامه دست خط بوده که بخش هایی از این گفت و گو در ادامه می آید:
مجری: در مورد شما می گویند اصلیتش اصلاح طلب است ولی با هر دو گروه تعامل می کند یا بعضی ها اگر بخواهند شما را نقد بکنند می گویند دو طرفه بازی می کند.
اصلاح طلبی را نه از حیث تحزب، از حیث رفتار و منش و اداره کشور قبول دارم، می گویم اصلاح طلبی یک شرایطی را برای کشور فراهم می کند که منجر می شود ما نظریات جدید، روش های جدید را انتخاب کنیم برای زندگی بهتر، حالا این می تواند در قامت تاجگردون باشد، در قامت شما و در قامت هر کسی باشد، من الان در طیف اصولگرایان اصلاح طلبانی سراغ دارم که اصلاً در طیف اصلاح طلب چنین دیدگاه هایی را نداریم، افرادی در طیف اصلاح طلب هستند دُکمی ترین افراد هستند، اصلاً بگویم محافظه کار، چه عرض کنم خیلی آن طرف تر باید بگوییم؛ در طیف اصولگرا انسانهایی را داریم که واقعاً یک تفکر ارزشمند را دارند و حیف است در جمهوری اسلامی ایران بخواهیم به خاطر تحزب یا تفکر خاص خودمان خیلی از اینها را کنار بگذاریم.
بعضی این را درک نمی کنند می گویند این بازی است، من اصلاً نیازی به بازی ندارم که بخواهم کاری بکنم، من دارم کارم را فنی انجام می دهم و فکر می کنم مثلا الان آقای دکتر علی لاریجانی یک انسانی است اصولگرا، خیلی هم اصولگراست در خیلی از امور، اموری که ما نامش را می گذاریم رفتار اصلاح طلبی از خیلی از اصلاح طلبان ما اصلاح طلب تر است برای اداره مملکت. در طیف اصلاح طلب ها انسان هایی هستند که اصلاح طلب هستند ولی واقعاً در چپ چپ ماندند، نام انسان خیلی چپ را نمی شود گذاشت اصلاح طلب! مگر اینکه بگوییم اصلاح طلب مساوی است با چپ.
مجری: بعد از حقوقهای نامتعارف در بیمه مرکزی یک نامه به وزیر اقتصاد نوشتید و انتقاد کردید، به فاصله کمی صندوق توسعه ملی پیش آمد، نامه نوشتید به آقای رئیس جمهور و انتقاد کردید باز هم یک انگشت نشان دادید به آقای طیب نیا که قبلاً من به وزیر شما گفته بودم اتفاقات اینطوری افتاده، بعضی ها اینطوری تعبیر کردند که چرا آقای تاجگردون مثلاً برای قضیه صندوق توسعه ملی چیزی و انتقادی به رئیسش که خلاصه از رفقای شماست نکردید؟
سال ۹۵ موضوع حقوقهای نجومی اتفاق افتاد، من سال ۹۴ بنا به تناسب کاری ام گزارشاتی دریافت کردم از برخی پرداختی های نامناسب در برخی از شرکتها و دولت‌ها، یکی دو بار وزیر اقتصاد جناب دکتر طیب نیا را که در مجلس او را دیدم و حتی از او خواستم یک ساعتی در مجلس ماندند اینها را به ایشان نشان دادم، ما افراد خیلی خیلی بالاتر از رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم که پرداخت هایش بالاتر از این بود، ما ۷۵ میلیون هم داشتیم، ۸۰ میلیون هم داشتیم چرا نامش را نیاوردند؟ ناراحتی من از این مطلب بود؛
مجری: بعضی ها می گویند آقای تاجگردون این نامه را می نویسد اطلاعات دارد، بعد سر قضیه مجمع تشخیص، مصوبه مجمع تشخیص را گفتید احساسی بوده و برای اینکه جلوی ۶۰ درصد افزایش حقوق مدیران را گرفت دیگر.
مجمع اصلا در مورد تعارضش با سیاستهای کلی و چیزهای اینطوری باید نظر بدهد؛
مجری: اختلاف نظر شما و شورا می رود مجمع دیگر؛
نه دیگر اختلاف نظر ما و شورا، بعد مجمع باید چه کند؟ مجمع بگوید کجای این بند خلاف سیاستهای کلی نظام است؛
مجری: حق را باید به یک نفر بدهد،
بله نه اینکه آن را حذف کند، حذف یعنی چه؟ اصلاح متن یعنی چه؟ به مجمع ربطی ندارد، من همیشه یک حرفی دارم البته قاطبۀ مجلس این حرف را دارند من می گویم طبق قانون اساسی قانونگذاری وظیفه انحصاری مجلس است، سال ۱۳۸۴ بود بین مجلس و شورای نگهبان یک اختلاف نظری صورت گرفت یادم نیست دقیق در مورد چه بود، مجلس هفتم بود، یاد دارم آقای دکتر سبحانی رئیس کمیسیون بود، مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع بودند، آقای حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت بودند، همان جا آقای هاشمی رفسنجانی، خدا رحمتش کند، ایشان متن را تغییر داد، این حرفی که من می گویم آن سال آقای روحانی به آقای هاشمی گفت و حتی یک بگو مگویی هم بین آنها اتفاق افتاد من همانجا نشسته بودم، همانجا به آقای سبحانی گفتم آقای سبحانی رضایت ندهید به این موضوع، در دولتم به نفع من است ولی حق انحصاری شماست، همان زمان آقای روحانی رئیس مجمع گفتند شما اجازه ندارید متن را تغییر بدهید، شما فقط می توانید درباره این موضوع نظر بدهید که آقای هاشمی تصمیم خودشان را گرفتند؛
مجری: برای سال ۹۲ شما برای آقای دکتر رضایی کار کردید؟
نه من به آقای روحانی رای دادم. آقای دکتر رضایی لر هستند و ما هم لر هستیم و در تمام استانهای لرنشین ایشان اول شدند، تازه که بحث ها شروع شده بود آمدند در گچساران یک جلسه ای خدمت ایشان بودیم با دوستانش، به ایشان گفتم دوستانی که الان در این نشست هستند به شما رای نمی دهند، خیلی جلسه سنگینی بود من اتفاقاً قبل از ایشان چند دقیقه صحبت کردم و خدمتشان گفتم آقای دکتر رضایی شما هر وقت از گچساران ما عبور کنید، چه رئیس جمهور باشید، چه فرمانده سپاه باشید، چه دبیر مجمع تشخیص باشید، چه یک استاد دانشگاه باشید ما از شما استقبال می کنیم چون شما آقا محسن جنگ ما هستید و خودشان هم می دانست به چه شکلی است ولی در مورد زمان رای گیری و ستادها من به احترام آقای رضایی در گچساران سخنرانی نکردم، طبیعی هم است، دوستان ما باید این را درک کنند اگرچه در گچساران جزء معدود شهرستان های کشور است که بیش از ۷۰ درصد به آقای روحانی رای دادند؛
مجری: در مجلس نهم به نفع آقای باهنر از نائب رئیسی مجلس کنار رفتید، فراکسیون رهروان، به چه علت؟ چون ایشان را خیلی قبول داشتید و برعکس ایشان عمل می کردید؟!
[می خندد] آن شب من واقعاً فکر نمی کردم رای بیاورم، همان لحظه گفته بودم من هم کاندیدا هستم اگر قبلش کاندیدا شده بودم که اصلاً رای هم بالا بود اگر قبلش گفته بودم یا لابی کرده بودم، همان لحظه یک نفر دیگر گفتند کاندیدا شود که رای من بالا نرود، حالا بگذریم از آن قسمت، بعد که رای ها را شمردند گفتند آقای باهنر ۶۸ و من ۶۷ و آقای ابوترابی هم که بالاتر بود فکر کنم نود و خرده ای بود، یکی از دوستان گفت دوباره بشمارند [می خندد] دوباره شمردند هر دو شدیم ۶۷ رای، قاعدتا فردا صبح باید در صحن فراکسیون رهروان باید ۳ نفر را مطرح می کردند باید یکی از ما کنار می رفتیم، قطعاً اگر سه نفر را مطرح می کردند از دوستان اصولگراها، پایداری ها رای می آوردند و رای می شکست، گفتم شما به نفع من بروید کنار درست نیست، چون شما انسان با تجربه ای هستید رئیس نظام جامعه مهندسی و بالاخره پیروان حضرت امام، خلاصه هفت دور نمایندگی به نفع تاجگردون اصلاح طلب دوره اول، یعنی مرگ سیاسی برای شما، اصلا من نمی خواهم این اتفاق هم بیفتد و اصلاً نمی شد و امکانپذیر نبود ولی من به نفع شما بروم کنار اتفاقی نمی افتد من پیروز هستم، دوم اینکه من نمی خواهم با رقابت با شما مرگ سیاسی خودم را رقم بزنم، مثال زدم فلانی یک بار با شما رقابت کرد شما را شکست داد دیگری خبری از او نیست، حالا کجاست دیگر خبری از او نیست و دیگر دور سیاست را خط کشید، این تکه ها شوخی بود ولی من با اعتقاد به اینکه انسان باتجربه تری بود، قطعاً هم اگر این کار را من نمی کردم و این ریسک یا این خطای سیاسی را می کردم، الان این شرایط را نداشتم.
روزهای اول نشسته بودیم بعضی از دوستان در طیف خودشان خیلی با آقای باهنر بد بودند نه در طیف ما، گفتند آقای باهنر فلان، آقای لاریجانی از روی حسن نیت گفت دور آقای باهنر را خط بکشید اذیت نکنید چه کاری با آقای باهنر دارید؟! آدم باتجربه ای است ـ واقعا به درد مجلس می خورد ـ آقای باهنر بیکار شود می نشیند توطئه می کند پدر شما را درمی آورد [می خندد] از دید مثبت گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمودنژاد
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون از شما خواهش میکنیم در باره مدیران استانی خودتون از مدیران قوی استفاده کنید.انصافا.. به درد معاونت یک مرکز علمی د... میخوره؟یا اون خانم که گذاشتید رئیس؟بچه های مردم چه گناهی کردن؟این همه درس بخونن بیان دانشگاه بعد دو سال زجر بکشن با انواع ت....
Iran, Islamic Republic of
یعنی همه جا این بشر رو با روی باز تحویل میگیرن
Iran, Islamic Republic of
خیلی از حرفاشو سانسور کردن
وقتی سوال از مدرکش پرسید، قلبش تکون خورد و مثل همیشه طفره رفت. البته تا آخر عمر باید طفره بره.

یه ... دیگه هم که گفت این بود "من سال ۹۲ به روحانی رای دادم اما به احترام محسن رضایی که لر بود سخنرانی نکردم".
سوال: آیا سال ۸۸ که تو کل شهرهای استان برای میرحسین صحبت کردی، محسن رضایی لر نبود؟!

فقط ... در گفتار و رفتار
شهروند
Romania
تا روحانی قبول نشد شما نگفتیم طرفدار روحانی هستید آن شب قبولی آمدید درستاد
محیطبان
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر کل .. استان که از ضعیف ترین مدیران قرن است تعامل میکنید قحط الرجال است
اندکی بیدار
Iran, Islamic Republic of
کسی که به خانواده خودش رحم نکرد فکر نکنم به دیگران رحم کند.
جوانان بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون ز... جاهایی که میروید به پشتیبانیی لاریجانی
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1