تاریخ انتشار
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۲۴۴۵۶۵

واکنش ها به لغو پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی/روحانی: من طرفدار آزادترین شیوه مناظره‌ها هستم/اعتراض قالیباف و زاکانی/ رئیسی:‌ از مناظره زنده استقبال می‌کنم/ کواکبیان: اقدام وزارت کشور در زنده نبودن مناظره‌ها درست نیست

۰
کبنا ؛پخش مناظرات به صورت ضبطی موجبات واکنش های مختلف از سوی دو جریان سیاسی مهم کشور شد که در ادامه به آنها اشاره شده است.
روحانی: من معتقد به آزادترین شیوه هستم که همه حرفهایشان را بزنند
رئیس جمهور نیز  با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون مناظره ها گفت: من معتقد به آزادترین شیوه هستم که همه حرفهایشان را بزنند.
رئیس جمهور در جمع جوانان و نخبگان استان فارس با بیان این که حامی هر شیوهای در مناظرات است که مردم بهتر انتخاب کنند ابراز امیدواری کرد که ستاد تبلیغات انتخابات، تجربه‌ها را باز مرور کند.
وی تصریح کرد: من طرفدار آزادترین شیوه مناظره‌ها هستم که مردم بتوانند بهتر انتخاب کنند. وجود مخالف هم مفید است؛ همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند.
رئیسی:‌ از «مناظره زنده» استقبال می‌کنم
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اینجانب از مناظره زنده به عنوان یکی از راه‌های شناخت در افکار عمومی استقبال می‌کنم و این را حق مردم بزرگوار و هوشمند کشورمان می‌دانم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابات خبرگزاری فارس تأکید کرد: این‌جانب از مناظره زنده به‌عنوان یکی از راه‌های شناخت در افکار عمومی استقبال می‌کنم و این را حق مردم بزرگوار و هوشمند کشورمان می‌دانم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مردم باید بتوانند از طریق رسانه ملی به‌صورت زنده شاهد مناظره رقبا در محیطی عادلانه بر مبنای رعایت اصول اخلاق اسلامی باشند.
اعتراض قالیباف به لغو زنده مناظرات انتخاباتی
محمد باقر قالیباف در حاشیه همایش شهدای مدافع حرم کرمانشاه به لغو برنامه زنده مناظرات انتخاباتی اعتراض کرد. وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مناظره‌های زنده و افزایش میزان مشارکت مردم، برگزاری آنها را ضرورتی برای آگاه سازی عمومی از برنامه‌ها و دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی دانست.
وی با تکرار انتقاد خود از لغو زنده بودن برنامه مناظره‌ها از کمیسیون بررسی  تبلیغات انتخابات خواست که با درخواست عمومی برای برگزاری مناظره‌های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند.
اقدام وزارت کشور در زنده نبودن مناظره‌های انتخاباتی درست نیست/ دولت یازدهم در زمینه اقتصادی خوب عمل نکرد
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ یکی از اهداف من افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. زیرا ما معتقدیم اقتدار ملت ایران در سطح جهانی مدیون میزان مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خودشان است. بنابراین هر اقدامی که سبب کاهش مشارکت شود ضد مصالح نظام است.
کواکبیان ادامه داد: امروز شنیدم کمیته تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تصویب کرده که مناظره‌ها زنده نباشد، این کار به نظر من درست نیست. زیرا سبب کاهش بینندگان و در نتیجه سبب کاهش حضور در انتخابات می‌شود، اگرچه واهمه‌ای از مناظره زنده دارید؟ پس از چند بار فیلترینگ باز هم می‌ترسید که حرف نامربوط بزنند؟ معتقدم این تصمیم وزارت کشور تصمیم نابه‌جایی است و باید تجدیدنظر کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه باید به سمتی برویم تا انتخابات بی‌حاشیه، سالم، عادلانه و غیر امنیتی برگزار کنیم افتخار است و اگر بخواهد بسته عمل کنیم و مناظره‌ها زنده نباشد درست نیست.
برای حضور در «پخش زنده» مناظره‌های انتخاباتی آمادگی دارم
محمد هاشمی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا شما برای حضور در پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمادگی دارید، اظهار داشت: بله، چراکه این روش بهتر است، اگر مناظره‌ها به‌صورت زنده باشد، کسانی که به دنبال سیاه‌بازی و تهمت زدن هستند،‌ برای آن‌ها بهتر است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ اگر فردی بخواهد برنامه‌های خود را معرفی کند و به کاندیداهای دیگر تعرض نکند شیوه‌ها تفاوتی ندارد و ازاین‌رو بنده کاملاً آمادگی دارم درهرصورت در مناظره‌ها شرکت کنم.
۴سال ناکارآمدی با مناظره ضبطی جبران نمی شود
الیاس نادران نوشت: ۴ سال ناکارامدی با مناظره ضبطی جبران نمی شود. البته شاید آنقدر ضبط کنند تا روحانی جواب پیدا کند. آقای آشنا کدام بخش قرار است سانسور شود

پخش مناظر‌های زنده مطالبه مردمی است
احمد سالک نایب رئیس فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به عدم پخش مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری با فشار دولت، اظهار داشت: دستگاه‌‌هایی که با مردم با صداقت و شفافیت از رئیس جمهور گرفته تا دیگران برخورد کرده باشند، نباید از مناظره‌های شفاهی و زنده وحشت کنند.
وی در ادامه افزود: اگر با مردم صادقانه رفتار و برخورد کرده باشند نباید از مناظره‌های زنده نگران باشند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناظره‌ها اگر در چارچوب منشور اخلاقی باشد، همانطور که رهبری فرمودند به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند، آن کسانی که از این مناظره‌های زنده وحشت دارند مطمئنا اشکالاتی در کار خود می‌بینند و پاسخ لازم را به مطالبات مردمی ندارند که بدهند، امیدواریم از این حقی که مطالبه مردمی است به خوبی عمل شود و مردم از این موضوع بهره‌مند باشند.
سالک گفت: پخش مناظره های زنده در تصمیم گیری مردم بسیار موثر است.
اعلام آمادگی زاکانی برای حضور در «برنامه زنده» انتخاباتی
علیرضا زاکانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور برای حضور در «برنامه زنده» انتخاباتی اعلام آمادگی کرد. در این نامه آمده است: براساس آنچه امروز در رسانه ها منتشر شده برای اولین بار در دهه اخیر، مناظره‌های انتخاباتی به صورت ضبط‌شده خواهد بود و ستاد انتخابات کشور مانع برگزاری مناظره ها به صورت زنده شده است.
به نظر می رسد این اقدام به صورت روشن آسیب جدی به شفافیت در تببین برنامه نامزدهای انتخاباتی خواهد زد.
متاسفانه با توجه به عملکرد دولت‌ محرمانه در ۴ سال گذشته در پنهان کاری و عدم شفافیت، این اقدام تبعیض دیگری به نفع نامزدهای اصلی و فرعی مورد نظر دولت رقم بزند. بیم آن می‌رود که اصل بی طرفی وزارت کشور و ستاد انتخاب کشور در اتخاذ این تصمیم، فضاسازی برای نامزدی خاص در جامعه محسوب شود و مردم پس از کاندیدای‌ پوششی با پدیده مناظرات پوششی هم مواجه شوند و نتوانند نقدهای اساسی ما به وضع موجود را کامل و بدون سانسور ببینند و بشنوند.
اینجانب به شخصه آمادگی کامل دارم در مناظره زنده تلویزیونی به تببین برنامه‌های انتخاباتی خود در کنار سایر نامزدها بپردازم و امیدوارم دولت محترم که مذاکرات بین المللی را نقطه قوت خود می دانست از مناظرات زنده داخلی در پیشگاه مردم کناره‌گیری نکند.
لغو زنده بودن مناظرات  کاندیداها یک پس رفت در پروسه انتخاباتی  کشور محسوب می شود
عبدالله گنجی هم نوشت:
چه علت این لغو درخواست یک کاندیدا باشد وچه نگرانی از تهدید اخلاق در هر دوصورت پس رفت محسوب می شود.کاندیدای پوششی به خودی خود مناظرات را تا حدودی تصنعی می کرد و ضبظ شده مناظرات جذب مخاطب  را  تقلیل داد.
واقعا امکان نداشت اصولی را  با کاندیداها توافق کرد واعتماد کرد؟
اگر لغو آن از سوی دولت باشد بسیار شکننده تر خواهد بود.اگر همه کاندیدا ها مثل زاکانی رسماً اعتراض نمایند آنکه باقی می ماند مسبب اصلی است و پیشاپیش خود و نهایتا صحنه را باخته است.
مناظره ضبط شده یعنی هیچ و این یک امتیاز برای دولت است
مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به لغو پخش زنده مناظره‌ها واکنش نشان داد. بذرپاش اعلام کرد:‌ مناظره ضبط شده یعنی هیچ و این یک امتیاز تمام و کمال برای دولت است،‌ دولتی که شب و روز پاسخگویی را تمرین و حتی هیئت دولت را تعطیل می‌کند، ازاین خبر گواراتر برای او وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1