تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۲۴۴۵۰۷

هدف خدمت به مردم و کشور است یا کسب ثروت و قدرت؟

۲۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بختیار رضوانی*
با نگاهی به کثرت کاندیداها چه در شورای شهر و چه انتخابات ریاست جمهوری شائبه های بسیاری ذهن شهروندان را مشغول می کند که اهداف این افراد از ثبت نام و نامزد شدن در انتخابات، بیشتر برای کسب قدرت و به تبع آن بدست آوردن شهرت و ثروت است تا خدمت به شهروندان و کشور!
برای مثال بسیاری از این اشخاص هم اکنون درجاهایی پست و مقام دارند که در همانجا هم می شود به مردم وکشور خدمت کرد! مگر تنها فقط در شورا یا مجلس و یا ریاست جمهوری می شود خدمت کرد و چقدر واژه ها و جملاتی توجیه کننده برای ثبت نام و نامزد شدن، دیگر برای مردم وجامعه هم تکراری و هم عادی شده، به عنوان مثال احساس تکلیف کردن و یا به درخواست احزاب و مردم خودش را کاندید کرده، اینها اولین دروغ های نامزدهاست که فقط برای توجیه افکار عمومی می باشند و بقول زنده یاد خسرو شکیبایی که می گفت: این دروغهایی که میگی راستن!
پرسشهای اساسی ذهن من و سایر شهروندان را مشغول کرده که آیا یک معلم در یک مدرسه نمی تواند بهتر وشایسته تر به دانش آموزان خدمت کند و دانش آموزانی خلاق و پرسشگر و آگاه و باسواد تحویل جامعه دهد که سودای انتخاب در شورا را بر معلمی ترجیح داده و اینجاست که مشخص می شود هدف چیز دیگریست.
و آیا یک شهردار پایتخت بودن پست و مقام کمی است؟ که در آنجا میتوان معضلات و مشکلات فراوان بیش از ده میلیون از شهروندان ومشکلات مردم را حل کرد تا وقت خود را در ترافیک و عمرخود را در آلودگی هوا تلف نکنند، آیا نمی شود آنجا بهتر و شایسته تر به مردم خدمت کرد.
مثال ها فراوان است، آیا نمی شود در تولیت استان قدس رضوی به زآئران امام رضا خدمت نمود و مسائل رفاهی را برای آنان فراهم کرد و یا در همان پست های قضایی بدنبال برقراری عدالت بیشتر بود، آیا معاونت رئیس جمهور چه تفاوتی با خود رئیس جمهوری دارد و چهارسال معاونت ریاست جمهوری نمیدانی معضلات و مشکلات مردم وکشور چیست؟
آیا یک ورزشکار با تمرین بیشتر و بهتر نمی تواند با دست یابی به قهرمانی و مدال دل یک جامعه و کشور را شاد کند و سپس با مربی ورزش شدن، نسلهای ورزشکار بیشتری به جامعه تحویل داد، حتما که نباید درشورای شهر انتخاب شوی تا خدمت کنی و حتما که نباید رئیس جمهور بود تا خدمت کنی، هر ایرانی می تواند در هر نقطه و هر پست و مقامی به مردم وکشورش خدمت ارزنده نماید.
اگر هدف خدمت به کشور و مردم باشد،در پایان توصیه ای دارم به نامزدهای محترم چه در شورای شهر وچه در ریاست جمهوری مبنی بر اینکه ابتدا وجدان خودتان را قاضی قراردهید که آیا شایستگی انتخاب را دارید و یا توانایی خدمت را دارید و اگر ندارید انصراف دهید تا هم شایستگان و متعهدان و متخصصان در میدان بمانند و هم مردم راحت تر، بهتر و شایسته ترین ها را انتخاب کنند و نه برای خود و نه برای مردم زحمت درست نکنید و هزینه تراشی ننمایید.
 

*کارشناس مسائل اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوح
Iran, Islamic Republic of
پس خدمتگزار بهتر از احمدی نژاد نداریم خودش گفت نوکر مردمم دوست داریم احمدی نژاد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود وسپاس استاد رضوانی واقعا هدف خدمت نیست
م جعفری
Iran, Islamic Republic of
درود بر بختیار .تحلیل قشنگ. و زیبا وبر اساس واقعیت
انسان
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار جالبی بود.فکر کنم هدف برخی ها کسب قدرت بود چون علیرغم توصیه های رهبری باز هم فکر جاه ومقام از ذهن شان بیرون نیامده بود.
مجید احمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادر بزرگوار بختیار خان رضوانی ک به درستی به این نکته اشاره کرد که برای خدمت درهر پست و مقامی میشه خدمت کرد اگه نیت خدمت کردن باشه??
سازگار
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای رضوانی
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب رضوانی، دوست اندیشمند / به امید روزی که از این معضلات به دور باشیم. /سپاس
شهرام
Iran, Islamic Republic of
درودبر بختیارخان عزیز واقعن همینطوره
محمد شهریاری
Iran, Islamic Republic of
درود بر بختیارخان رضوانی..احسنت
تهران
Iran, Islamic Republic of
ودرود و سپاس خدمت سایت محبوب و رسانه ی واقعگرا و درود خدمت جناب قلندری و اینکه واقعا از این نوع مقالات در این رسانه بیشتر استفاده کنید و سپاس فراوان خدمت نویسنده ی ان جناب رضوانی
همکار فرهنگی باشت
Romania
باسلام ،تاکنون چند مقاله از جناب استاد رضوانی در سایتتون چاپ کردین که واقعا تحلیل های بسیار زیبا و همراه با واقعیت های موجود در جامعه هست سپاسگزارم من بعنوان یک خواننده و هوادار کبنا و تشکر فراوان دارم از اقای رضوانی
استانداری فارس
Romania
تحلیل و مقاله هایی از این دست که جنبه ی واقعیت و روشنگری دارد ،کلاس سایت را در سطح کشوری بالا می برد و سپاسگزاریم از کبنا و به ویژه جناب قلندری و جناب کمایی و درود بر استاد رضوانی
موسوی از گچساران
Iran, Islamic Republic of
مرحبا به آقای رضوانی
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد ،کاملا گیرا و ب حق میفرمایین
حمید عباسی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل و نقد جناب رضوانی مانند همیشه پر مغز بود ، گوشزد ایشان واقعیتی است که باید دانست.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کاش هدف خدمت بود مثل سالهای اول انقلاب تا اخر جنگ ،که کسی در فکر پول و ثروت ومقام وپست وشهرت و دنیاطلبی نبود ،
بوشهر حمید
Iran, Islamic Republic of
درود و صدرود خدمت استاد رضوانی و سایت کبنا و حبیب قلندری ،از این مقالات روشنگرانه بهره ی بیشتری ببریم
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود و افرین بر این تحلیل
کیارش
Iran, Islamic Republic of
درود بر بختیارخان وخانواده مرد خیز رضوانی بزرگ وسپاس ازسایت وزین کبنا نیوز وجناب قلندری
جواد
درود بختیار
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1