تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۲۴۴۴۹۹

اشتغال‌زایی ۳۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی/موافقت با ایجاد پارک علم و فن‌آوری/آغاز رزمایش گردان‌های بسیج عشایر/بهره‌برداری بازارچه صنایع‌دستی در یاسوج

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه وبویراحمد
اشتغال‌زایی ۳۶۰ نفر در شهرک‌های صنعتی استان
با بازگشت ۲۶ طرح راکد صنعتی به چرخه تولید برای ۳۶۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد شغل ایجادشده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بابیان اینکه در سه سال اخیر ۲۶ طرح راکد و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اختصاص تسهیلات در مدار تولید قرار گرفت گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ۱۷ طرح در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تعریف‌شده و عملیاتی شدن این برنامه‌ها در اولویت مسئولان اجرایی و اقتصادی قرار دارد.
سهراب بنام با اشاره به وجود ۳۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری برای واحدهای تولیدی افزود: وجود مشوق‌های لازم ازجمله معافیت ۱۳ ساله واحدهای تولیدی از مالیات و تغییر نکردن حق انتفاع زمین، بستر خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: در سه سال اخیر بیش از ۱۹۰ هکتار زمین به صاحبان صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد واگذارشده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در این مدت سرمایه‌گذاری انجام‌شده صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از سه هزار میلیارد ریال است.
موافقت با ایجاد پارک علم و فن‌آوری
با تأسیس پارک علم و فن‌آوری استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت قطعی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقت اصولی و قطعی برای تأسیس پارک علم و فن‌آوری در استان در شورای گسترش آموزش عالی کشور انجام گرفت.
مجید محنائی افزود: شورای گسترش آموزش عالی کشور به استناد آئین‌نامه تأسیس و راه‌اندازی پارک‌های علم و فن‌آوری بر اساس درخواست استانداری با ساخت پارک علم و فن‌آوری استان موافقت کرد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه استانی در پنج سال، ۱۱۷ واحد فن‌آور متقاضی استقرار پارک در نظر گرفته‌شده و همچنین ۸۰ درصد زمینه‌های فعالیت پارک در حوزه‌های کشاورزی و گیاهان داروئی، صنعت نفت و گاز، گردشگری و توریسم و ۲۰ درصد در سایر حوزه‌ها تمرکز می‌یابد.
به گفته محنائی، این اقدام یکی از آرزوهای دیرینه فن‌آوران، پژوهشگران، دانشگاهیان و مخترعان استان است که تحقق خواهد یافت.
آغاز رزمایش گردان‌های بسیج عشایر
رزمایش گردان‌های بسیج عشایر با عنوان مدافعان حرم امروز در یاسوج آغاز شد.
در این رزمایش دوروزه که باهدف حفظ انسجام و افزایش آمادگی دفاعی بسیج مردمی و به همت سپاه عشایر در پادگان امام جعفر صادق (ع) در حال برگزاری است ۶ گردان از بسیجیان عشایر مناطق مختلف شهرستان بویراحمد شیوه‌های رزم و دفاع شهری کوهستان و کوی و برزن روش‌های نوین مقابله با تهاجم دشمن را فرامی‌گیرند.
سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه عشایر استان گفت: در حاشیه برنامه‌ها و آموزش‌های رزمی کلاس‌های آموزشی بصیرت افزایی و عقیدتی سیاسی نیز باهدف افزایش دانش و اطلاعات بسیجیان برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
 رزمایش مدافعان حرم در یاسوج آغاز شد
رزمایش ۲ روزه مدافعان حرم بانام سردار «ستار اورنگ» تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۶ گردان بیت‌المقدس و ۲ گردان امداد و نجات بسیج امروز/پنجشنبه/ در منطقه کوه وا واقع در تیپ مستقل ۴۸ فتح یاسوج آغاز و تا فردا ادامه دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در حاشیه رزمایش مدافعان حرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت که مهم‌ترین هدف برگزاری این رزمایش دفاع از کوی و برزن و در راستای انجام مأموریت‌های پنج‌گانه بسیج است.
سرهنگ داریوش مثنوی اظهار داشت: در این رزمایش مأموریت‌های پنج‌گانه ازجمله رزم شبانه، تمرین و مقابله با تهدیدهای داخلی، بروز تنش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با خطرهای طبیعی اجرا می‌شود.
وی افزود که گردان کوثر به‌صورت تخصصی با پیش‌فرض بمباران، گردان صاحب‌الزمان (عج) رزمایش مقابله با اغتشاش‌های احتمالی در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو و چهار گردان بیت‌المقدس در عملیات‌های کمین و ضد کمین عملیات‌های رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت.
سرهنگ مثنوی بالا بردن توان رزمی نیروها، حفظ و آمادگی رزمی و نمایش صلابت و اقتدار گردان‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش در راستای مقابله با هرگونه تهدید اعلام کرد.
وی بیان کرد: دفاع از کوی و برزن، کمین و ضد کمین، پدافند، امداد و نجات و آرام‌سازی شهر نیز از سایر مأموریت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی در این رزمایش است.
سردار ستار اورنگ شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۴ حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
شهید اورنگ از جانبازان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در عملیات‌های مختلف به‌ویژه والفجر هشت و بیت‌المقدس نیز کارنامه درخشانی درزمینهٔ مجاهدت و ایثار از خود به نمایش گذاشت.
بهره‌برداری از بازارچه صنایع‌دستی در یاسوج
بازارچه صنایع‌دستی در منطقه گردشگری آبشار یاسوج به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: این بازارچه شامل ۱۶ غرفه، در باغی تفریحی ذر منطقه آبشار یاسوج بااعتبار ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و برای ۶۰ هنرمند ایجاد شغل کرده است که از این تعداد ۳۰ نفر معلول هستند.
محمود باقری افزود: این بازارچه در معرفی و فروش صنایع‌دستی هنرمندان استان نقش به سزایی خواهد داشت و نظیر این بازارچه قرار است در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و دنا نیز به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ هزار هنرمند به‌صورت فعال و نیمه فعال در بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اون قسمت از پارک علم و فناوری که مربوط به صنعت نفت و گاز هست باید در گچساران تاسیس بشه وگرنه دکوری بیش نخواهد بود و کارایی هم نخواهد داشت. چون باید با شرکت نفت تعامل داشته باشه
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1