تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۴۴۴۳۶

رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان درباره جشنواره فرهنگی چه گفت؟

۰
کبنا ؛رئیس هیئت‌مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان در فضای درمانی قرار داشته و علم و تسلط در حیطه بهداشت و سلامت دارند انتظار می‌رود در این حوزه عکس‌هایی زیبا، پر مفهوم و تأثیرگذار را از آن‌ها ببینیم.
حسن غفاری در گفتگو با ستاد خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه در جشنواره‌ای قرار داریم که حجم بالایی از آثار تجسمی ازجمله عکاسی به آن ارسال‌شده و جشنواره‌ای فرهنگی و هنری و کاربردی است و قرار است در خدمت سلامت جامعه باشد، می‌بایست بخش موضوعی آن‌که همان سلامت باشد پررنگ‌تر و غنی‌تر از بخش آزاد باشد.
وی افزود: هرگاه بخواهیم کاری آماری انجام دهیم و یا فضایی را به وجود آوریم که علاقه‌مندان از کارهای آرشیوی‌شان استفاده کنند بحث آثار آزاد را پیش می‌کشیم. این موضوع کمک می‌کند که استعدادهای برتر را شناسایی کرده و در سال‌های آتی مباحث موضوعی را در اختیارشان قرار دهیم و از آن‌ها آثاری با توجه به محوریت‌های مختلف درخواست کنیم. امیدوارم این اتفاق برای جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت هم در سال‌های بعد رخ دهد و ما شاهد تولید بیشتر آثاری در حوزه سلامت در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش عکس باشم.
غفاری درباره کیفیت آثار عکاسان جوان شرکت‌کننده در جشنواره گفت: از دیدگاهی کلی کیفیت آثار ازنظر فنی و مضمونی مقبول است. همچنین ابعاد عکس‌ها و چیدمان نمایشگاهی‌شان استاندارد است. البته من اینجا لازم میدانم انتقادی داشته باشم و آن‌هم نورپردازی بالای این عکس‌هاست. استفاده از لامپ‌ها در این  نورپردازی‌ها به شکلی است که اولاً آثار را خوب پوشش نمی‌دهد و دوما در برخی موارد روی عکس‌ها رنگین‌کمان به وجود آورده که بخشی از اثر شده است. این اتفاق مخاطب را از دریافت موضوعی عکس‌ها دور می‌کند.
این عکاس پیشکسوت گفت: اگر از این نظر که این عکس‌ها از کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌های علوم پزشکی که در رشته‌های غیر هنری تحصیل می‌کنند ارسال‌شده به آثار نگاه کنیم می‌توانیم به آن‌ها نمره قبولی بدهیم اما چقدر خوب است که ما از توان و سواد تخصصی این عزیزان بیشتر در آثارشان استفاده کنیم و از فضایی که دانشجویان در آن قرار دارند و مشغول کار و تحصیل هستند عکس‌هایی را ببینیم.

او در ادامه گفت: من نمی‌توانم دوربینم را به بیمارستان و فضاهای درمانی ببرم اما یک پزشک و یا یک دانشجوی رشته پزشکی و پرستاری می‌تواند چنین کاری کند و با توجه به اینکه دانشجویان در این فضا قرار داشته و علم و تسلط در حیطه بهداشت و سلامت دارند انتظار می‌رود در این حوزه عکس‌هایی زیبا، پر مفهوم و تأثیرگذاری را از آن‌ها ببینیم.
غفاری در پایان گفتگو جشنواره فرهنگی را قطبی پرنفوذ برای تحقق شعارهای بهداشتی دانست و گفت: وزارت بهداشت در سال‌های قبل شعاری داشت با این مضمون که پیشگیری بهتر از درمان است ولی هیچ‌وقت برای این شعار فرهنگ‌سازی نشده و فضای تبیین آن در جامعه شکل نگرفت. حالا جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ می‌تواند زمینه درک این شعار را در جامعه فراهم کرده و از تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی بر وزارتخانه در آینده بکاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1