تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۴۴۴۲۸

برهان افول و زوال راست

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛میثم پایدار
درواقع در هر کشوری جریان‌ها و احزاب سیاسی همیشه یا در دو جبهه رودرروی هم هستند، یا در چند حزب ایفای نقش کرده، ولیکن درنهایت در دو جبهه فکری صف‌آرایی می‌کنند.
در این کارزار سیاسی یک خط فکری که  سوار بر مرکب ملی‌گرایی و میهن‌پرستی است و افراط‌گرایی نیز بر  افکار آن‌ها می‌چربد.  این تفکر به جریان‌های راست نیز شهرت دارند؛ و در جبهه مقابل گروه‌ها و جریانات ملقب به چپ  که خود یک رقیب قدیمی و خطرناک برای بعضی از اندیشه پوسیده و خشک‌مزاج راست به شمار می‌روند.
یکی از خصوصیات بارز در این فکر  عدم وجود روحیه مثبت اندیشی و کیمیایی روحیه روابط دوجانبه و چندجانبه ایجاب و تشعشع روحیه و افکار  منفی‌گرایانه در بین حامیان و طرفداران خود می‌باشد روحیه‌ای که برخلاف تاریخ، در قرنی که می‌گذرد.
در افکار و اذهان بین‌المللی در حال افول و زوال هست و در اینجا هرچه پیشرفته‌ایم جریان فکری راست روبه‌زوال رفته و در مقابل ایده چپ که یک ایده باز و آزاد و درواقع دارای روحیه آزاداندیشی و پوزیتیویست منطقی است و با حلقه وین همخوانی و همگرایی تنگاتنگی داشته و سعی در رام کردن روحیه سرکش و تشنج ساز دنیای اطرافمان را دارد.
البته با واقع‌بینی و دور از افکار افراط و توهم ساز که این روحیه صلح‌طلبی و آرام در افکار خسته از جنگ و تشنج‌های قرنی که گذشت؛ نوایی زیبا به‌حساب میاید نوایی که حالا حتی توجه  اشخاص در صف اول ایده راست را به خود جذب کرده و چپ می‌کند.  شاید همین امر دلیل بر علت باشد که راست را درگذر زمان کج کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهاب
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی???
الناز
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود مردم دیگه حوصله تشنج رو ندارند ??
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1