تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۴۴۴۲۶

برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی/ ارسال ۲ هزار اثر به جشنواره ملی شعر زاگرس/قانون مداری اولویت ستاد انتخابات/ برگزاری رزمایش مدافعان حرم/ کشف ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار برگزیدگان مسابقه خاطره‌نویسی نماز به‌صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار فیلم‌سازان برای ساخت فیلم قرار می‌گیرد.
سید الیاس چراغ زاده با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی با موضوع نماز در استان به‌تبع از کشور‌ اظهار داشت: خاطره‌ای از آثار و برکات نماز در زندگی شخصی خود یا اطرافیان، خاطره‌ای از عوارض و گرفتاری‌هایی که در اثر بی‌نمازی در زندگی خود و یا دیگران می‌دانید، خاطره‌ای از شیوه‌های درست و یا غلط دعوت به نماز ازجمله موضوعات این مسابقه است.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط شرکت در مسابقه خاطره‌نویسی نماز بیان کرد: محدودیتی ازنظر ارسال تعداد اثر برای مخاطبان وجود ندارد و ذکر تاریخ و مکان وقوع خاطره لازم است.
وی افزود: اگر خاطره فرد شرکت‌کننده در روزنامه و یا مجله و کتابی درج‌شده است حتماً ذکر شود و باید خاطره به‌صورت تایپ‌شده و به همراه فایل ورد و یا با خط خوانا به همراه ذکر مشخصات و تلفن تماس به دبیرخانه مسابقه ارسال شود.
چراغ زاده گفت: مخاطبان این مسابقه می‌توانند خاطرات خود را از طریق آدرس رایانامه ro.snamaz@gmail.com، مراجعه به کانال قرار هفده و ارسال از طریق آی دی مدیر کانال به نشانی، @namaz5T – شماره تلفن دورنگار: ۸۸۹۹۵۱۳ و مراجعه به ستاد اقامه نماز استان و یا شهرستان تابعه در اختیار دبیرخانه ستاد قرار دهند.
وی بابیان اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار خاطرات نمازی، ۲۰ خردادماه و اعلام نتایج آن پنجم تیرماه هم‌زمان با عید سعید فطر است، افزود: خاطرات ارسالی به‌صورت کتاب به چاپ خواهد رسید، خاطرات برگزیده در اختیار فیلم‌سازان برای ساخت فیلم، سریال و مستند برای پخش از صداوسیمای جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت و به چهل خاطره برگزیده کمک‌هزینه سفر به مشهد اهدا می‌شود.
ارسال ۲ هزار اثر به جشنواره ملی شعر زاگرس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، از ارسال ۲ هزار اثر به جشنواره ملی شعر زاگرس خبر داد و گفت: صاحبان ۱۶ اثر برگزیده امروز تجلیل می‌شوند.
رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه افتتاحیه جشنواره ملی شعر زاگرس شب گذشته برگزار شد. گفت: اختتامیه این جشنواره امروز با حضور شاعران کشوری، مسئولان استانی و شخص استاندار برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه جشنواره ملی شعر زاگرس از جشنواره‌های مطرح کشوری بوده و شاعرانی از سراسر کشور در آن حضور دارند، اظهار داشت: حدود ۲ هزار اثر از همه استان‌های به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
دهبانی پور، مسئولیت برگزاری این جشنواره ملی را با انجمن شعر شهرستان بویراحمد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دانست و ادامه داد: از تعداد آثار ارسالی ۸۰۰ اثر به مرحله نهایی رسیدند که امروز از صاحبان ۱۶ اثر برگزیده در سطح ملی تجلیل می‌شود.
این مسئول فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تأکید بر اینکه در کنار این جشنواره ملی که در دو بخش سپید و کلاسیک است، جشنواره شعر استانی زاگرس نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: ۳۰ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال و هشت اثر برگزیده نیز تجلیل می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امسال اشعاری که بلند و در رسای زاگرس سروده شده باشند به‌صورت جداگانه از صاحب اثر تجلیل خواهد شد.
دهبانی پور، از برگزاری کارگاه آموزشی برای شاعران حاضر در جشنواره ملی شعر زاگرس خبر داد و اضافه کرد: تقویت، نقد و بررسی آثار ارسالی در این کارگاه‌ها صورت می‌گیرد.
قانون مداری و قانون‌گرایی اولویت ستاد انتخابات
حرکت برمدار قانون، قانون مداری و قانون‌گرایی اولویت اول ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، گفت: همه متصدیان برگزاری انتخابات اعم از مجریان و ناظران باید به این موضوع با دقت تمام عمل کنند.
سید کرامت اله کریمی افزود: لازمه قانون مداری متصدیان انتخابات، اعتقاد و عمل متقابل و شناخت و آگاهی نسبت به قانون است.
وی بابیان اینکه آگاهی نسبت به قانون در این مسیر لازم است ادامه داد: همه متصدیان انتخابات در ماه‌های اخیر بامطالعه قوانین انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و آیین‌نامه‌های اجرایی این آگاهی را به میزان لازم کسب کرده‌اند.
دبیر ستاد انتخابات استان گفت: اقدامات مربوط به انتخابات بر اساس برنامه‌ریزی مدون و در راستای انجام برنامه زمان‌بندی مشخص انجام می‌شود و تاکنون مطابق با این برنامه زمان‌بندی همه اقدامات انجام‌شده است.
کریمی تأکید کرد: با عمل به برنامه تنظیم‌شده، احتمال انجام اقدامات شتاب‌زده، آنی و غیرمنطقی به صفر رسیده است و این مورد توسط همه متصدیان ستاد رعایت می‌شود.
وی بابیان اینکه آشنایی با امر برگزاری انتخابات در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری لازم است ادامه داد: در مسیر تسلط بر امر برگزاری انتخابات از دو منبع افراد باتجربه و قوانین انتخاباتی بهره‌برداری می‌شود.
جانشین ستاد انتخابات استان بابیان اینکه هیئت‌های اجرایی نقش مهمی در برگزاری انتخابات دارند گفت: هیئت‌های اجرای به‌عنوان مشاوران، معتمدان و مجریان سیاست‌های فرمانداران و بخشداران برای هر چه‌بهتر برگزار شدن انتخابات تلاش می‌کنند.
برگزاری رزمایش مدافعان حرم
رزمایش مدافعان حرم با حضور گردانه‌ای بیت‌المقدس و کوثر در یاسوج برگزاری می‌شود.
فرمانده سپاه بویراحمد گفت: این رزمایش به نام شهدای مدافع حرم برگزاری رزمایش مدافعان حرم و سردار شهید ستار اورنگ از فردا به مدت دو روز در منطقه‌ی عمومی تیپ ۴۸ فتح استان برگزار می‌شود.
سرهنگ مثنوی افزود: ۶ گردان بیت‌المقدس، گردان امنیتی مرکز استان و گردان کوثر در این رزمایش عملیات رزمی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در این رزمایش اهدافی که پارسال به‌منظور حفظ توان دفاعی آموزش داده شد عملیاتی می‌شود.
وی مقابله با اغتشاشات و ناآرامی‌ها، امداد و نجات شهری در شرایط رزم، کمین و ضد کمین و فتح ارتفاعات را از اهداف این رزمایش اعلام کرد.
رزمایش مدافعان حرم در یاسوج برگزار می‌شود
رزمایش ۲ روزه مدافعان حرم بانام سردار «ستار اورنگ» تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۶ گردان بیت‌المقدس و ۲ گردان امداد و نجات روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در منطقه کوه وا واقع در تیپ مستقل ۴۸ فتح یاسوج برگزار خواهد شد.
سردار اورنگ شهید مدافع حرم در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ در حین مأموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.
شهید اورنگ از جانبازان و رزمندگان شجاع در هشت سال دفاع مقدس بود و در عملیات‌های مختلف به‌ویژه والفجر هشت و بیت‌المقدس نیز کارنامه درخشانی از عرصه رزم و مجاهدت و ایثار از خود به نمایش گذاشته بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد با تشریح جزئیات این رزمایش ۲ روزه گفت که مهم‌ترین هدف از برگزاری این رزمایش دفاع از کوی و برزن و در راستای انجام مأموریت‌های پنج‌گانه بسیج است.
سرهنگ داریوش مثنوی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت که در این رزمایش مأموریت‌های پنج‌گانه ازجمله رزم شبانه، تمرین و مقابله با تهدیدات داخلی و بروز تنش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با خطرات طبیعی با حضور دیگر رده‌ها اجرا و عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد که گردان کوثر به‌صورت تخصصی با پیش‌فرض بمباران، گردان صاحب‌الزمان (عج) رزمایش مقابله با اغتشاشات احتمالی در آستانه برگزاری انتخابات و چهار گردان بیت‌المقدس در عملیات‌های کمین و ضد کمین عملیات‌های رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد بالا بردن توان رزمی نیروها، حفظ و آمادگی رزمی و نمایش صلابت و اقتدار گردان‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش در راستای مقابله با هرگونه تهدید ذکر کرد.
سرهنگ مثنوی تصریح کرد که دفاع از کوی و برزن، کمین و ضد کمین، پدافند، امداد و نجات و آرام‌سازی شهر نیز از دیگر مأموریت‌ها و برنامه‌های قابل پیش‌بینی در این رزمایش عنوان کرد.
کشف ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت تهیه و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این استان کشف و ضبط‌شده است.
لطف‌الله مسعودی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ نیز ۲۱ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
وی افزود که میزان بنزین و گازوئیل قاچاق کشف‌شده در سال ۱۳۹۴ در کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ و ۲ هزار و ۲۰ لیتر بوده است.
مدیرعامل شرکت تهیه و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعطیلات نوروز سال جاری ۹ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۰۰ لیتر بنزین در این استان توزیع شد.
مسعودی عنوان کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.
وی ابراز داشت: در این ایام ۳۵۵ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین سوپر، ۳۹۲ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت سفید و سه میلیون و ۸۵ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل در کهگیلویه و بویراحمد توزیع‌شده است.
مدیرعامل شرکت تهیه و پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۲۸ جایگاه پمپ‌بنزین و ۲۷ جایگاه سوخت سی.ان.جی در این استان وجود دارد.
مسعودی اظهار داشت: سال گذشته ۱۹۳ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۹۶۳ لیتر بنزین در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
وی افزود که پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین سوپر نیز در سال ۱۳۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد توزیع‌شده است.
مسعودی بیان کرد: میزان توزیع نفت سفید و گازوئیل در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب ۲۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۰۰ و ۱۵۰ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۵۰ لیتر بوده است.
وی عنوان کرد که پارسال سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت کوره، ۸۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۳۲۶ مترمکعب گاز سی.ان.جی و ۳۶۴ هزار لیتر سوخت هواپیما در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
۲۴۰۰ اثر به ششمین جشنواره شعر زاگرس ارسال شد
دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس گفت: که ۸۰۰ شاعر با ارسال ۲ هزار و ۴۰۰ اثر در این جشنواره شرکت کردند.
فریدون هاشمی عصر چهارشنبه در آیین آغاز به کار این جشنواره در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود که ۸۰۰ اثر از شعرهای ارسالی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.
وی تصریح کرد که هر شاعر مجاز به ارسال سه اثر شامل «غزل» و شعر «سپید» بود.
هاشمی بیان کرد از سوی هیئت ۶ نفره داوری از شاعران برجسته کشوری ۱۵ اثر برتر این جشنواره شعر انتخاب شد.
وی تصریح کرد در روز اول جشنواره آیین شعرخوانی و کارگاه‌های نقد شعر برگزار خواهد شد و در روز دوم نیز برترین‌های این جشنواره تجلیل می‌شوند.
در آیین افتتاح ششمین جشنواره شعر ملی زاگرس که با نواختن موسیقی محلی همراه بود؛ شماری از شاعران شعرخوانی کردند.
ابطال مجوز سلاح استفاده‌شده در عروسی‌ها
مجوز سلاح‌های که در مراسمات کهگیلویه و بویراحمد از آن‌ها استفاده شود باطل می‌شود.
فرمانده انتظامی استان در نشست با جمعی از مردم یاسوج در مسجد باطل شدن مجوز سلاح‌هایی که در عروسی‌ها استفاده می‌شوند. امام حسین (ع) این شهر گفت: مردم از تیراندازی، آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت و سلب آرامش دیگران به‌ویژه در ساعت‌های پایانی شب در مراسم اجتناب کنند.
سردار انصاری افزود: مردم یکی از اضلاع مهم مثلث تأمین امنیت پایدار در جامعه هستند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ازجمله سیاست‌های مهم فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با مردم این استان و جلب مشارکت آنان در راستای ارتقای امنیت و پیشگیری از وقوع جرم است.
وی، برقراری و تأمین امنیت پایدار توسط پلیس را از مطالبه‌های به‌حق مردم دانست و ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در شاخص‌ها و مؤلفه‌های امنیتی شرایط مطلوبی در کشور داشته است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهادها، راهکارها و انتقادهای سازنده مردم کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود عملکرد فرماندهی انتظامی این استان مورداستفاده قرار می‌گیرد.
سردار انصاری افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد با برخی سهل‌انگاری‌ها و یا بی‌احتیاطی‌ها بستر، زمینه و شرایط برای ارتکاب جرم توسط سارقان را فراهم نکنند.
وی ادامه داد: دیر رسیدن چنددقیقه‌ای مأموران پلیس ۱۱۰ کهگیلویه و بویراحمد در برخی مواقع ناشی از حجم بالای مأموریت‌ها و کمبود خودرو است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1