تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۲۴۴۲۷۲

تجمع کارگران در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد / خجالت می‌کشیم وقتی نان قرضی می‌کنیم / صدا و سیما شجاعت ندارد / مالک کارخانه فرد توانمندی است از او انتظار داریم

۱۸
۰
کبنا ؛ 
کارگران کارخانه قند یاسوج همراه با خانواده خود، در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات تجمع و خواستار رسیدگی مشکلات خود شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جمعی از کارگران کارخانه قند یاسوج با همراهی اعضای خانواده خود با حضور در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات تجمع و از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

دو سال حقوق گیرمان نیامده
به گزارش کبنا، یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: همه ما کارگران از این کارخانه سهم داریم، و نصف سهام این کارخانه مال کارگراست، در طی دو سال این کارخانه تعطیل بوده و حق و نصف سهام این کارخانه متعلق به کارگر است، اما حقوقمان را نداده‌اند.
این کارگر می‌گوید؛ ما کارگران کارخانه قند هستیم، که مدت ۲ سال حق و حقوقمان را نداده‌اند و علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به معیشت مردم و رونق واحدهای تولیدی، اما مسئولان قبلی کارخانه را به سرمایه‌دار جدید واگذار کرده‌اند و اما هنوز حقوق‌مان به دستمان نرسیده است.
آقای باقری کارآفرین توانمندی است از او انتظار داریم
یکی دیگر از کارگران بازنشسته می‌گوید؛ خوشحالیم که یک کارآفرین برتر بومی کارخانه را خرید کرده است و همانطوری که هم مشخص است او توانایی بالایی در مدیریت دارد، اما ما کارگران فقط حق و حقوق‌مان را می‌خواهیم، از طرفی برخی کارگران اخراج شده و ما را از خانه‌هایمان می‌خواهد بیرون کند، این خانه‌های فرسوده بودند که با هزینه خودمان تعمیرش کردیم.

درد اخراج یا درد نان
کارگر دیگری افزود: من کارگر دفاع مقدس و شیمیایی هستم که به فرمان امام(ره) در میدان جنگ حاضر شدم و به فرمان رهبرم حاضرم جانم را دوباره برای این سرزمین بدهم، خانه‌هایی که کلنگی بوده و هر خانواده‌ای حداقل ۱۵ میلیون تومان هزینه بازسازی و نوسازی این خانه‌ها کرده است.
وی گفت: در جلسه‌ی کمیته مسکن قرار شد که این خانه‌ها به کارگران واگذار شود و آن زمانی که مسکن‌ها واگذار شدند، آقای باقری هنوز مالک کارخانه نبود و کارگران بر اساس لیاقت خود این خانه‌ها را آباد کردند و در آن سکونت گزیدند.
او می‌گوید: ما کارگران باید از خانه‌ها بیرون برویم و اگر اینطوری است پس با ما تسویه حساب نماید.
زن کارگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: رهبر انقلاب امسال را به نام «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری کرده است و همه باید به این شعار سال عمل کنند و مسئولان نباید کارگری را اخراج کنند و به سخنان مقام معظم رهبری توجه نکنند.
او افزود: در گذشته‌ها به کارگران اهمیت زیادی می‌دانند اما الان به کارگران توجه ندارند که این مسئله در شأن نظام اسلامی و مسئولان آن نیست، کارگران برای سرپا ایستادن این کارخانه تلاش‌های زیادی کردند و باید از خانه‌های آن نیز استفاده کنند و البته حق آنها نیز است.
شرمنده بچه‌هایمان هستیم
کارگر سالخورده کارخانه قند نیز با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که تا عرق کارگر خشک نشود باید حقوقش را پرداخت کرد، اظهار داشت: الان مجبوریم از نانوایی‌ها نان قرض کنیم و در ایام عید هیچ عیدی به ما داده نشد.
وی افزود: دو سال است که هیچی به ما نداده‌اند، و آرزو داشتیم یک کیلو شیرینی و یا لباس در شب عید برای بچه‌هایمان بخریم تا از دیدن لباس بچه‌های همسن و سال خود حسرت نخورد.
این کارگر گفت: هنگامی یک زلزله و سیل در شهرهای دیگر رخ می‌دهد فوراً از منابع مختلف کمک می‌خواهد اما به این کارخانه که وضعیت آن از سیل و زلزله بدتر است، هیچ کمکی نمی‌کنند. به خدا فقط کاسه گدایی توی دست‌مان نمی‌گیریم. آرزو گوشت و میوه داریم که به بچه‌هایمان بدهیم آنها سوء تغذیه گرفته‌اند. ما باید این‌ حرف‌ها را به چه کسی بگوییم، صدا و سیما که یک نهاد مستقل است از مشکلات ما تصویربرداری کرده است ولی جرات پخش را نداشت. ما مردم همه فشار سرمان است و آن وقت کارگر از کارخانه سنوات طلب دارد، نصف حق کارخانه مال کارگر است که سهام دارند. باید اول سهام کارگران را بدهند و بعد کارخانه را به سرمایه گذار واگذار می‌کردند. هر ده روز یکبار نامه تخلیه منازل را می‌د‌هند و می‌گویند اگر تخلیه نمی‌کنید به زور آن را تخلیه می‌کنیم.

به نان شب محتاج هستیم / نان قرضی در شأن کارگر نیست
وی افزود: ما کارگرا کجا برویم، همه ما که الان به نان شب محتاج هستیم، پول نداریم که جایی رهن و اجاره بدهیم.
این کارگر ادامه داد: استاندار و نماینده بویراحمد و دنا می‌خواهم که کاری برای ما انجام دهند، باید از آنها پرسید، آیا برای آنها پیش آمده که در خانه پول نباشد و نتوانی نان برای بچه‌ات بخری و یا حتی تخم مرغ بخری. گاهی فامیل به عنوان دلسوزی یه کمکی می‌کنند دیگر خجالت می‌کشیم برای‌مان خیلی زشته!

کارگر بازنشسته کارخانه قند گفت: آقای باقری هم ولایتی و هم شهری ما است و گفتیم، می‌آید و درد ما را دوا می‌کند.
به گزارش کبنا، یکی دیگر از این افراد معترض بیان کرد: کارگری که ۲۵ سال سابقه کار دارد را نباید اخراج کرد و بیان می‌کنند از کارخانه بیرون بروید و بعد حقوقتان را پرداخت می‌کنیم.
مرد کارگر در گفت‌وگو اظهار کرد: ما فقط از این نگرانیم و خجالت می‌کشیم که بگویند در نظام جمهوری اسلامی ایران کارگران نان قرضی می‌خرند. ما تابع نظام مقدس رهبری هستیم و کارگر جانباز معلولی هستم که اگر رهبر فرمایش دهد با داعش حتی جنگ می‌کنیم.
وی افزود: گفت با این کارها سنگ روی سنگ بند نخواهد ماند.
 
به گزارش کبنا، جمعی از کارگران بازنشسته و اخراجی کارخانه قند به همراه خانواده‌هایشان امروز با تجمع در مقابل استانداری و ستاد خبری اداره اطلاعات خواستار رسیدگی مسؤولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به مشکلاتشان شدند.

تجمع کنندگان در ابتدا حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند که علت این کار خود را بدقولی صدا و سیما مرکز استان دانستند و گفتند: صدا و سیمای مرکز استان با حضور در کارخانه و انجام مصاحبه و برنامه‌ای از مشکلات ما تهیه کرد اما آن را پخش نکرده و نمی‌دانیم این کار صدا و سیما چه معنایی داشته است.

 حدود ۱۲۰ نفر از کارگران و بازنشستگان کارخانه قند دو سال مطالبات معوض از این کارخانه دارند و مطالبات هر کارگر و بازنشسته حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون است.

حدود ۷۰-۸۰ نفر از کارگران کارخانه با سابقه ۵، ۱۰ و ۱۵ سال کار از کارخانه اخراج شدند و حقوق و مزایای آنها پرداخت نشده و همگی خواستار رساندن مشکلات و درد دل‌های خود به مقامات ارشد استان هستیم.


نام شما

آدرس ايميل شما

استاندارد
Iran, Islamic Republic of
آخ تا روز قیامت په تدبیر و امید چه وابی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از این حرفها زیاد گفته مشود تر تیب اثری پیش استاندار ومسئولین ندارد برو زور به زمین بزن که خیار آب است
کارگر
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت کارگر هیچ نهادی حمایت وش نیکنه
یاسوح
Iran, Islamic Republic of
پیغمبر بردستان کارگر بوسه زد اما مسولین جوابگو هم نیستن حق کارگر را بدهید قبل از اینکه عرق کارش خشک شود متاسفیم برا مسولین در اخرت جوابگو باشید مخصوصان اداره کار و استانداری
شرمت الله
Germany
مسئولان محترم استان

سلامعلیکم

ضمن عرض ادب و احترام میبایست یاداوری کنم که درد مردم را درد خود بدانید و خود را جای آنان قرار دهید و برای شنیدن زجه مردم و فرامین رهبری گرانقدرگوش هایتان را باز کنید در غیر اینصورت بدهکار هم این دنیا وهم آخرت خواهید شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
پول بدید صداوسیما حتما پخشش میکنن
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
زمین گرده آسیا به نوبت،خداوند جوابگوی زارع که با بی تدبیری هر چه تمامتر باعث به روی کار امدن دوباره مدیری ناشایست و خدا نترس همچون حبیبی شد هست.
از ماست که بر ماست جواب اعتماد بی جا به شخص بی تدبیر)زارع( بیشتر از این نیست.
زارعی و حبیبی در پیشگاه خداوند جوابگو خواهند بود و ان روز چه نزدیک است.
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
زمین گرده آسیا به نوبت،خداوند جوابگوی زارع که با بی تدبیری هر چه تمامتر باعث به روی کار امدن دوباره مدیری ناشایست و خدا نترس همچون حبیبی شد هست.
از ماست که بر ماست جواب اعتماد بی جا به شخص بی تدبیر(زارع) بیشتر از این نیست.
زارعی و حبیبی در پیشگاه خداوند جوابگو خواهند بود و ان روز چه نزدیک است.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر مسولین.. و خدا مشناس
استانداری
Iran, Islamic Republic of
بله این از افزایش اشتغالزایی بود که دو سه روز پیش اقای استاندار فرمودند که اشتغال در استان در این دملت رونق خوبی نسبت به ادوار گذشته داشته است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
بله این از افزایش اشتغالزایی بود که دو سه روز پیش اقای استاندار فرمودند که اشتغال در استان در این دولت رونق خوبی نسبت به ادوار گذشته داشته است
خارم
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه این است که نه تنها درب اداره کار را قفل کنیم بلکه باید دور تا دور آن را حصار بلند بدون درب بکشیم تا احتمالا کارمندی وارد آن نشوند
برزم
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه این است که نه تنها درب اداره کار را قفل کنیم بلکه باید دور تا دور آن را حصار بلند بدون درب بکشیم تا احتمالا کارمندی وارد آن نشوند
دنا
Iran, Islamic Republic of
. برای مسؤلین... و بی تدبیر استان همچون زارعی و خادمی و نظری و......
س.م
Iran, Islamic Republic of
... که .. کارآفرین نمونه داره اما.. به کارگر رسیده.مطمن باش آه و ناله زن و بچه کارگری که قبل از عید قول حقوق بهش دادی اما هنوز ۹ ماهه....
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندار یک فکری برای این صنعت که با دسیسه عده ای سودجو از بین میرود بکنید
m
Iran, Islamic Republic of
بابای منم یه کارگررسمی و الان بازنشسته هست چرا پول بازنشستگیشو نمیدهند مگر چه خطایی از ما سر زده فقط حق و حقوقمونو میخایم دوسال بود اقای حبیبی اومد سرکاروکارخونه تا الان کار نمیکرد الانم ک میگن اقای باقری خریدارش هست این چه وضع قانون و مقرراته این در شأن یه مسلمون نیست الان ما پول نیاز داریم بچه مدرسه ای هستیم خونه نداریم چرا هیچکس پیگیر این قضیه نیست بااین کار فقط دارین به م.ب میزنین یادم رفته بود هیچکس از جامعه کارگری حمایت نمیکنه و فقط پیرو پولداراست ??
m
Iran, Islamic Republic of
به داد مردم برسین چرا هیچکس پیگیر نیست توروخدا بچهای مدرسه ای داریم خونه نداریم پول نداریم چرا ک من بازنشسته ام و یکی به دادما نمیرسه?
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1