تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۴۴۱۵۴

همایش خیرین مدرسه‌ساز در یاسوج / زارع‌پور: ۱۲۰ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی

۰
کبنا ؛نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه ساز در ایمن سازی مدارس استان در سالن ایزدپناه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با «رویکرد مشارکت خیرین مدرسه ساز در ایمن سازی مدارس» با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اداری، خیرین مدرسه ساز کشوری و استانی و جمعی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
هادی‌ زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: بر اساس آمار تثبیت شده بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، حدود ۱۵۰ هزار و ۲۳۸ دانش‌آموز در این استان به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در دو هزار و ۹۴۴ مدرسه استان شامل هشت هزار و ۴۴۰ کلاس درس به تحصیل مشغول هستند، افزود: حدود ۴۸ درصد دانش‌آموزان استان را دختران و ۵۲ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۲ هزار و ۹۱۹ دانش‌آموز معادل حدود ۳۵ درصد در مدارس روستایی و حدود ۹۷ هزار دانش‌آموز معادل ۶۵ درصد در مدارس شهری استان به تحصیل مشغول هستند.

زارع‌پور اظهار کرد: ۷۶۰ مدارس یک تا ۱۰ دانش‌آموزی و هشت مدرسه یک دانش‌آموزی در استان وجود دارد که نشان‌دهنده توجه آموزش و پرورش به ارتقا پوشش تحصیلی است.

وی با بیان اینکه ۴۸ مدرسه شبانه‌روزی با حدود ۶ هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مدارس با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند که امیدواریم این مشکلات مورد توجه خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه نیاز است ۱۱۸ مدرسه جدید با تعداد ۷۰۸ کلاس درس در استان احداث شود، ابراز کرد: همچنین تعداد مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند ۱۱۳ مدرسه با تعداد ۶۷۸ کلاس درس است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه ۱۲۰ مدرسه با تعداد ۷۲۰ کلاس درس نیازمند مقام‌سازی هستند، گفت: ۱۷۶ آموزشگاه با حدود یک هزار و ۵۶ کلاس درس استان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۲۴۶ مدرسه پیش‌ساخته به روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شد، عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۲۶ روستای استان نیاز به مدارس پیش‌ساخته دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۲۹ مدرسه استیجاری در استان بیان کرد: برخی مدارس استان نیازمند تجهیزات هوشمندسازی، میز و نیمکت و غیره هستند که امیدواریم دست خیرین مدرسه‌ساز بتواند گوشه‌ای از این کمبودها را مرتفع کند.

زارع‌پور ابراز کرد: هم‌اکنون حدود ۱۰۰ پروژه آموزشی در دست اجرا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، عملیات اجرایی ۳۹ پروژه توسط خیرین آغاز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سه جشنواره خیرین مدرسه ساز، ۴۶ میلیارد تومان به استان اهدا شده است، گفت: از پروژه‌هایی که در سطح استان در حال اجرا است، از این تعداد ۳۹ کلاس توسط خیرین مدرسه ساز در دست اجراست.
زارع پور افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید و خیرین مدرسه های فراوانی در استان احداث شده، و خیلی از مشکلات برطرف شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش استان در راستای ارتقا پوشش تحصیلی دانش آموزان تلاش می کند، که استان از میانگین کشوری رتبه بالاتری دارد.
 
زارع‌پور در ادامه تصریح کرد: ۶۷۰ کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی، ۱۷۶ آموزشگاه نیاز به تعمیرات اساسی و ۱۲۰ مدرسه نیاز به مقام سازی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۲۶ مدرسه پیش ساخته به استان اهدا شده است، گفت: دولت تدبیر و امید ۲۴۶ مدرسه پیش ساخته به استان اهدا شده است.
 
 
۶۵ درصد تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شده است
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سه جشنواره اخیر خیرین مدرسه‌ساز استان ۴۶ میلیارد تومان تعهد خیرین بود، گفت: از این میزان تاکنون ۶۵ درصد محقق شده است.

جهان محرابی در این جشنواره با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور وسیع ترین و باسابقه ترین مجمع خیرین در کشور است، اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد، از دیرباز علاقه به فراهم کردن زمینه جذب معلم و مدرسه‌سازی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شده است، افزود: در سه جشنواره اخیر حدود ۴۶ میلیارد تومان تعهد خیرین بود که تاکنون ۶۵ درصد آن محقق شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پدیده ویژه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تعهد بانک‌ها برای احداث حداقل یک واحد آموزشی در استان است که رئیس بانک مرکزی کشور به طور مستقیم به همه بانک‌های دولتی و خصوصی و حتی صندوق‌ها دستور داده که در این زمینه اقدام کنند.
محرابی عنوان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس توسط خیرین در استان ساخته شده و یا در ساخت آنها مشارکت کرده‌اند، همچنین در دو سال گذشته بیش از ۷۹ مدرسه پیش‌ساخته در استان نصب شده که ۶۳ مورد از این تعداد توسط خیرین خریداری شده است.
وی بیان کرد: بیش از ۳۹ مدرسه در قالب ۱۵۶ کلاس درس هم در دست اجرا داریم که هزینه آنها توسط خیرین متقبل شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1