تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۲۴۴۰۶۰

مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی دوگنبدان جان باختند /بازگشایی ورودی دیشموک- خوزستان /کلنگی زنی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی بویراحمد /کلیدی ترین مشکلات ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد حل شد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

پنج نفر از مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی دوگنبدان جان باختند
فرماندار گچساران گفت که پنج نفر از مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی چند روز گذشته در محله لبنان شهر دوگنبدان که به بیمارستان های شهرهای همجوار اعزام شده بود، درگذشتند.
عبدالرحیم رحیمی در نشست مدیریت بحران گچساران گفت: این تعداد مصدمان در ۲۵ فروردین سالجاری در انفجار یک باب منزل مسکونی دچار سوختگی شدید شده بودند.
وی بیان کرد: مصدومان این حادثه که ۶۰ تا ۹۹ درصد دچار سوختگی بودند به وسیله امداد هوایی و آمبولانس به بیمارستان های سوختگی یاسوج و استان های فارس و بوشهر اعزام شده بودند.
رحیمی ابراز کرد: عملکر مدیریت بحران در این حادثه دچار ضعف هایی بود که باید برطرف شود.
فرماندار گچساران گفت: آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران و مردم این شهرستان نقش موثری در کاهش چشمگیر تلفات پس از بروز انواع حوادث دارد.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن برخی نقاط گچساران، افزود: امکان وقوع حادثه همواره وجود دارد و به همین دلیل اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان هر چند وقت یکبار میزان آمادگی خود برای مقابله با انواع حوادث را ارزیابی کنند.
رحیمی گفت: برای مقابله با حوادث احتمالی شامل سیل، زلزله و آتش سوزی باید تمهیدات لازم از سوی متولیان امر صورت گیرد.
وی عنوان کرد: آموزش، برگزاری مانورهای امداد و نجات تاثیر بسزایی در عملکرد به موقع اعضای مدیریت بحران دارد.

بازگشایی ورودی دیشموک به سمت خوزستان
شهردار دیشموک از بازگشایی ورودی دیشموک به سمت خوزستان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان خبر داد.
جبار روشن با بیان اینکه اعتبار این طرح توسط شهرداری دیشموک تامینبازگشایی ورودی دیشموک به سمت خوزستان شد گفت: شهرداری دیشموک ۳۰ هزار متر مربع از معابر و خیابان های شهر دیشموک را آسفالت می کند.
وی اعتبار لازم برای آسفالت این معابر را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان تیرماه این معابر آسفالت می شوند.
 
۵۰ هزار نفر از رزمندگان وام مسکن ۷۰ میلیونی دریافت می‌کنند
مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: امسال به ۵۰ هزار نفر از رزمندگان وام مسکن ۷۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.
حجت الاسلام پرویز ولی‌زاده در نشست هماهنگی امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به جامعه ایثارگران دارد، اظهار داشت: در حالی که خیلی از افراد به اسم شهدا آمدند ولی این قانون خدمات را ابلاغ نمی‌کردند.
مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۹۰ تصویب و در سال ۹۱ از طریق شورای نگهبان به رئیس جمهور وقت ابلاغ شد، بیان کرد: ولی رئیس جمهور وقت آن را ابلاغ نمی‌کرد اما علی رغم اینکه تنها ماده ۵۱ آن ۷۰۰ میلیارد بار مالی داشت روحانی دو ماه بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری این قانون را ابلاغ کرد.
وی با اشاره به وجود ۳ میلیون ایثارگر در کشور، عنوان کرد: بعد از جنگ متولی خاصی برای رسیدگی به امور ایثارگران وجود نداشت و سپاه و ارتش در حد توان به امور رزمندگان و ایثارگران رسیدگی می‌کردند و بسیاری از قوانین که برای رزمندگان ما در مجلس تصویب می‌شد به خاطر نداشتن متولی اجرا نمی‌شد.
ولی‌زاده افزود: یکی از کارهای مهم دولت یازدهم ابلاغ سند راهبردی در سال ۹۴ بود که پس از آماده شدن به هیئت دولت ارسال شد تا رزمندگان از سال ۹۶ متولی داشته باشند و از امتیازات قانونی که برایشان درنظر گرفته می‌شود بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آبان ۹۴ توسط ریاست جمهوری بیان کرد: این شورا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تهران به ریاست رئیس جمهور، در مراکز استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران تشکیل می‌شود.
ولی‌زاده با اشاره به اینکه از سال ۸۹ تاکنون معوقات  و حقوق خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت نشده است، بیان کرد:  تا سال ۹۴ کلیه معوقات خانواده شهدا پرداخت شد و در برنامه ششم دولت پیش بینی شد که ظرف ۲ سال معوقات خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت شود.
وی با بیان اینکه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دولت اصلاحات ۳۰ هزارتومان بود و در دولت قبل تنها ۲۳ هزار تومان افزایش یافت، افزود: اکنون این میزان در دولت یازدهم علی‌رغم کاهش قیمت و فروش نفت به ۲۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.
ولی‌زاده تصریح کرد: هرآنچه داریم به برکت خون شهدا است و بدون شک هدایت‌های مقام معظم رهبری مانع از تحرکات دشمن نسبت به نظام و ملت شده است.
وی اختصاص رایگان انشعاب آب، برق و گاز برای رزمندگان برای یک مرتبه، همترازی شاغل ایثارگری  که در صورت اینکه از سمت خود تنزل پیدا کند حقوق آن کاهش نمی‌یابد، معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی رزمندگانی که بیش از ۲۴ ماه در جبهه حضور داشتند، معافیت‌های شهریه‌ای تا سقف ۳۰ درصد برای خانواده ایثارگران ، بازگشت ۱۰۰ درصد هزینه درمان ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا به دستگاه آنها را  از جمله برنامه‌هایی دولت یازدهم در حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.
مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امسال به ۵۰ هزار نفر از رزمندگان وام مسکن ۷۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.
وی  با اشاره به بازدید‌ها و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران بیان کرد: رئیس جمهور هر هفته به دیدار خانواده شهدا می‌روند و در طول این چند سال بیش از ۱۰۰ بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.
ولی زاده با اشاره به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از ۴۰۰ خانواده شهدا و جانباز بازدید کرده‌اند، گفت: بیش از ۲۲ هزار سرکشی از خانواده ایثارگران در این استان انجام شده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خانواده معظم شهدا است.
وی جنگ و برجام را به عنوان دو اتفاق مهم در کشور دانست و بیان داشت: در جنگ و در سال ۶۷ امام با هدایت‌های پیامبر گونه تصمیم گرفت که ایران باشد و مقام معظم رهبری با هدایت‌های امام گونه خود به دولت یازدهم تصمیم گرفتند که ایران باشد و با بودن ایران انقلاب ما به رخ دنیا کشیده شود.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، گفت: سال ۹۴ همه فکر می‌کردند دولت روحانی در زمینه مالی سقوط می‌کند اما با اقدامات موثر وضعیت کشور بهبود یافت و در حالی که در آن روزها تنها برای ۳ روز ذخیره گندم داشتیم اما امروز ذخیره گندم ما ۷۰۰ روزه است و آماده صادرات ۳ میلیون تن گندم هستیم.
ولی زاده  تصریح کرد: ۵۰۰ هزار استخدام غیر قانونی در دولت گذشته انجام شد که باید ۳۰ درصد از استخدام‌ها سهم خانواده شهدا و ایثارگران بود که از ۱۵۰ هزار نفر تنها ۵۳ هزار نفر از جامعه ایثارگری استخدام شدند و وجود بیش از ۳ هزار نفر از جامعه ایثارگری بیکار در این استان ناشی از همان تصمیم‌گیری خارج از ضابطه است.

۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته سلامت امسال ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی می‌شود.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: ستاد مرکز بهداشت بویراحمد، آموزشگاه و خوابگاه مهرورزی، مرکز بهداشتی و درمانی شهید صدوقی، مرکز بهداشتی و درمانی موشمی، آبمورد، نقاره خانه، دمچنار، خانه بهداشت آبچندار گلال، زیست پزشک چین و خانه بهداشت گنجه‌ای کهنه در هفته سلامت امسال کلنگ زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هفته سلامت از روز جمعه یکم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود عنوان کرد: در نخستین روز هفته سلامت همایش پیاده روی و طناب کشی به صورت همزمان در تمام شهرستان‌های استان راس ساعت ۷:۳۰ صبح برگزار می‌شود.
ایلامی با بیان اینکه اهدای گل به بیماران در بیمارستان‌های استان نیز از دیگر برنامه‌های روز اول هفته سلامت است افزود: برپایی غرفه آموزشی در محل مصلای نماز جمعه یاسوج درباره محصولات غذایی سلامت محور، توزیع پوستر و پمفلت‌ها، برچسپ اصالت کالا، محصولات قاچاق و سفره تغذیه‌ای سالم، ایجاد غرفه در درب ورودی بیمارستان‌ها و اطلاع رسانی در زمینه طرح تحول سلامت نیز از دیگر برنامه‌های روز اول است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برپایی چادر سلامت در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اندازه گیری قد، وزن، فشار خون و قند خون، لبیدومتر و گلاکومتروکارت خطرسنجی و تکمیل فرم مربوط مشاوره خطرسنجی، بهداشت روان و مشاور تغذیه‌ای از جمله خدمات ارائه شده در چادرهای سلامت است.
ایلامی از کلنگ زنی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد در روز دوم هفته سلامت خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های آموزشی و پکیج تغذیه‌ای، افتتاح نمایشگاه نقاشی، نشست قائم مقام دانشگاه با رسانه‌ها و برگزاری همایش شهرستانی تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت در شهرستان‌های دنا و چرام از جمله برنامه‌های این روز است.
وی ادامه داد: همایش سفیران سلامت دانش آموزی، همایش شهرستانی تجلیل از حامیان و دوستداران در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده، نمایش فیلم ابد و یک روز ویژه دانشجویان، توزیع پوستر و عضو گیری جدید همتایاران از برنامه‌های روز سوم هفته سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
ایلامی گفت: در چهارمین روز از هفته سلامت برنامه‌های متعددی شامل ویزیت رایگان توسط متخصص روان پزشکی، اعزام گروه پزشکان متخصص به مناطق محروم، اهدا خون توسط کارکانن دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با جانبازان بیمارستان سلمان یاسوج و خانواده‌های شهدای عرصه سلامت، نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه، برگزاری همایش شهرستانی تجلیل از حامیان و دوستداران در شهرستان‌های گچساران و باشت، هم‌نشینی مشاوران با دانشجویان در خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه، مشاوره تحصیلی دانشجویان، معرفی برنامه پایش و برگزاری سمینار اصلاح سبک رفتار اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: تداوم خدمت در چادرهای سلامت، توزیع پنفلت و سایر بروشورهای آموزشی در بین مردم، برگزاری نشست آموزشی توسط رابطان بهداشتی در محلات، توزیع بروشور تحرک، نشاط، معنویت، سلامت روان و راهنمای تحصیلی، برگزاری کارگاه مدیریت استرس ویژه دانشجویان فوریت‌های پزشکی نیز از برنامه‌های روز پنجم هفته سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همایش استانی تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت و برگزاری همایش "زندگی سالم با نشاط و امید" با امتیاز بازآموزی و گواهی شرکت نیز در روز ششم هفته سلامت اجرایی می‌شود.
ایلامی تصریح کرد: در هفتمین روز از هفته سلامت اختتامیه فعالیت‌های چادرهای سلامت و نمایشگاه هفته سلامت را داریم.

ارتش جمهوری اسلامی تمام فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کند
فرمانده ارشد نظامی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد بر این نکته تأکید کرد که امروز ارتش یقیناً با تمام قدرت طبق منویات و تدابیر رهبری حرکت کرده و فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کند.
امیر وجیه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد نظامی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد امروز، ۲۹ فروردین‌ماه در مراسم رژه روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این استان گفت: امروز ارتش یقیناً با تمام قدرت طبق منویات و تدابیر رهبری حرکت کرده و فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کند.
وی با بیان اینکه کوچکترین حرکت دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی قطعاً با پاسخ سخت ارتش مواجه خواهد شد، گفت: ما امروز قدر این اقتدار را می‌دانیم و بر خود وظیفه می‌دانیم که به بهترین شکل ممکن از این کشور دفاع کنیم.
جمشیدی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارتش گفت: مدال‌هایی که ارتش از مقام معظم رهبری دریافت کردند بسیار با ارزش هستند و ارتش شجره طیبه است.
این مقام ارشد نظامی، ارتش جمهوری اسلامی را از متدین‌ترین نیروها برشمرد و گفت: امروز ارتش ما مردمی‌ترین ارتش در دنیاست و این‌ها عناوین و لقب‌هایی است که مقام معظم رهبری به ارتش اعطا کرده‌اند.
فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز ارتش گفت: تمام تلاش خود را بر این کار به بستیم تا برنامه‌های روز ارتش را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و در این راستا امروز نیز شاهد رژه مقتدرانه نیروهای سرافراز مسلح در استان فارس هستیم.

کلیدی ترین مشکلات ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در دولت یازدهم حل شد

مجید محنایی در نشست شورای ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مهمترین این مشکلات شامل ادامه تحصیل، استخدام، درمان، مسکن و مسائل رفاهی و معیشتی بوده که دولت یازدهم تلاش های ارزنده ای برای کاهش و یا رفع آنها انجام داده است.
وی افزود که در برنامه ششم توسعه کشور نیز توجه خاصی به خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به جامعه ایثارگران کشور و کهگیلویه و بویراحمد شده است.
محنایی بیان کرد: تعامل و ارتباط مطلوبی بین دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران استان و رسیدگی به امور آنان وجود دارد.
وی عنوان کرد: کنگره ملی سرداران و یکهزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از ۱۱ تا ۱۵ مهر سال ۱۳۹۵ با همکاری همه جانبه مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و کمک بخش خصوصی به نحو احسن در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد که نشان داد تلاش دسته جمعی سبب انجام بهتر امور در این استان می شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران نیز گفت که در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۵۰ درصد جمعیت فعال این استان به طور خودجوش و داوطلبانه در جبهه ها حضور یافته و استان یکهزار و ۸۸۰ شهید، حدود ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.
سید محمود داربام با اشاره به اینکه سن حدود ۹۹ درصد رزمندگان و ۹۰ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس زیر ۳۰ سال بود، اظهار داشت: کم سن و سال ترین شهید استان ۱۲ ساله و کهنسال ترین شهید نیز ۶۷ ساله بود.
وی به وجود ۲ خانواده سه شهیدی و ۴۳ خانواده ۲ شهیدی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود که سال گذشته ۲۲ هزار سرکشی از جامعه ایثارگران این استان توسط مسئولان اجرایی انجام شد.
داربام بدون ارائه آمار، بیان کرد: پارسال ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توسط روابط عمومی اداره های مربوطه انجام و تحویل ستاد کنگره سرداران و شهدای استان شد.
وی عنوان کرد که در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد تصاویر یکهزار و ۸۸۰ شهید این استان در خیابان های یاسوج و دیگر شهرهای استان نصب شد.
داربام ابراز داشت: پارسال ۳۰ میلیارد ریال هزینه پرستاری در منزل به ایثارگران و والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد که توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، پرداخت شد.
 
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه یاسوج و استاندارد
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.
این تفاهم‌نامه در نشست مشترک دکتر هجیر کریمی معاون انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه یاسوج با اداره استانداردپژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج و مهدی متقیان مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد به امضا رسید.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: ارتباط دیرینه‌ای بین دانشگاه و اداره کل استاندارد وجود دارد که با امضای این تفاهم نامه همکاری های مشترک گسترش می‌یابد.
دکتر کریمی افزود: دانشگاه یاسوج دارای آزمایشگاه های مطلوبی در استان است که می توان از آنها برای خدمات رسانی به واحدهای تولیدی استفاده کرد.
وی ادامه داد: ظرفیت و پتانسیلی که در دانشگاه یاسوج وجود دارد می‌تواند در راستای افزایش کیفیت استانداردها به کار گرفته شود.
معاون دانشگاه یاسوج با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت: همکاران و دانشجویان می توانند در راستای استانداردسازی و تعریف استانداردهای جدید به اداره کل استاندارد استان کمک شایانی کنند.
دکتر کریمی برگزاری کارگاه های آموزشی و آشنایی با استانداردهای روز دنیا را یادآور شد و افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارشناسان و واحدهای تولیدی استان را دارند.
مدیرکل استاندارد استان در این نشست گفت: گسترش همکاری های متقابل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای تدوین استانداردها از اهداف این تفاهم‌نامه است.
مهدی متقیان افزود: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از وظایف این اداره است که می توان از پتانسیل دانشگاه در این مسیر بهره برد.
وی به حق مردم برای استفاده از کالاهای با کیفیت اشاره کرد و گفت:‌ آگاه سازی و اطلاع‌رسانی به مردم برای این حق خود با توزیع سی دی و بروشور در مدارس و همچنین از طریق رسانه ها انجام می‌شود.
در این مراسم همچنین دفتر استانداردسازی در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.
دکتر کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در این آیین گفت: دفتر استاندارد سازی در راستای تسهیل ارتباط بین دو دستگاه و ارتباط صنعت با دانشگاه موثر است.
وی ادامه داد: امیدواریم افتتاح این دفتر به توسعه تولید و اشتغال در استان کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

روشنشهردار دیشموک
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار دیگه در اطراف خونه ات چیزی نمانده که اسفالت مجدد بشه . همه اش به فکر خانواده خودت وطایفه ات هستی وبقیه مردم کشک . اجرتون با خدا
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1