تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۴۴۰۵۸

ماجرای قلع و قمع ۳۵۰۰ درخت در چم‌کنجشکی یاسوج

۲۰
۰
کبنا ؛
 
بیل میکانیکی بی‌رحمانه به جان ۳۵۰۰ درخت چم گنجشکی یاسوج در کنار بیمارستان امام سجاد(ع) افتاد اما به دلیل ممانعت از تصویربرداری خبرنگاران صدای ناله این درختان را کسی نشنید.
 

به گزارش کبنا، در منطقه چم گنجشکی واقع در مجاور بیمارستان امام سجاد(ع) در ۵ کیلومتری یاسوج بیل میکانیکی بی‌رحمانه به جان درختان ایستاده و سبز افتاد و تا زمانی که قامتشان را خم نکرد دست از کار نکشید.
 


چم گنجشکی


 
 
درختان ایستاده در محوطه پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی واقع در چم گنجشکی و در کنار رودخانه زیبا و خروشان بشار در حالی با حضور کارکنان آبفای شهری و علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیل میکانیکی سر بریده شدند که می‌توانستند با اقدام مناسب‌تر و تعامل داستان را جور دیگری رقم بزنند.
مدیر آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: درختان قطع شده در چم گنجشکی حریم و بستر رودخانه بشار بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تصرف شده و هم اکنون با حکم دادستان و با حضور نماینده وی رفع تصرف شد.
به گزارش کبنا، متولی حفظ حریم رودخانه‌ها را آب منطقه‌ای است و این در حالی است که هیچ کارمند و یا مأمور آب‌منطقه‌ای در این مکان حضور نداشت و ضمن جلوگیری از خبرنگاران و برخوردهای نامناسب درختان را با خاک یکسان کردند.
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای حکم قضایی با حضور نماینده دادستان در چم گنجشکی اجرا شد افزود: در این مکان آب و فاضلاب نسبت به ایجاد تاسیسات آب شرب یاسوج اقدام می‌کند و برای تأمین آب شهر یاسوج این شرکت تلاش‌های زیادی کرده چرا که حرمت و شأن مردم بالاتر از کارهای غیرضروری دیگر است.
قلع و قمع ۳۵۰۰ هزار درخت
مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: زمین چم گنجشکی در سال ۸۱ در یک سند رسمی در دفترخانه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد ولی دیروز قفل درب دانشگاه را شکستند تا به نوعی به علم و دانش بی‌حرمتی شود.
جهانشیر هدایت‌نیا با تاکید بر اینکه زمین چم گنجشکی یاسوج معارضان حقیقی فراوانی داشت، افزود: ۷ سال پیش به درخواست نماینده عالی وقت دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد این زمین را محصور و تاسیسات مختلفی از جمله زمین ورزشی برای دانشجویان احداث کردیم.
وی بیان کرد: برای تعیین تکلیف این زمین نشست‌های مختلفی در استانداری در سال‌های اخیر از جمله هفته گذشته برگزار شد که در آخرین نشست آبفای شهری خواستار در اختیار قراردادن ۱٫۷ هکتار از این زمین برای احداث تصفیه خانه شدند.
هدایت‌نیا ادامه داد: با حضور برخی مسئولان استانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرعامل آبفای شهری و غیره زمین مورد نیاز آب و فاضلاب در چم گنجشکی مشخص شد و مقرر بود استانداری به همین میزان در مکان دیگری زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روز گذشته در عین ناباوری در تماس‌های تلفنی انجام شده مطلع شدیم عده‌ای با شکستن قفل درب پردیس آموزشی وارد محوطه شده و نسبت به قلع و قمع ۳۵۰۰ درخت صنوبر، زیتون، بید، افرا و توت اقدام کردند.
هدایت‌نیا ابراز کرد: در دستور دادستان به نماینده خود آمده بود ضمن هماهنگی با نماینده حقوقی دانشگاه علوم پزشکی سعی شود موضوع از طریق مذاکره حل شود و در غیر این صورت به عنوان ناظر حضور داشته باشید.
وی اظهار داشت: هیچ گونه هماهنگی در این زمینه با نماینده حقوقی دانشگاه علوم پزشکی انجام نشد در حالی در گذشته با حضور مسئولان متولی نشست‌های برگزار و به توافقاتی رسیدیم.
 
به گزارش کبنا، در ادامه ماجرا و کشمکش مسئولان و کارکنان آب و فاضلاب شهری و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با پادرمیانی فتاح محمدی معاون سیاسی استانداری موضوع موقتاً حل و فصل و قرار شد در جلسه‌ای به رفع این مشکل رسیدگی شود.
لازم به ذکر است که دستگاه‌های دولتی باید در تعامل و هماهنگی با هم سرآمد و الگو باشند نه اینکه اختلافی را با برخوردهای نامناسب و دور از شأن مسئولان نظام اسلامی فریاد بزنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

قلعه مرکزی
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت ایخاس تا سر شونه با ..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تبریک به استاندار محبوب
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بابا یکی نیست این... را توی دست و پای مردم جمع کنه این به چه دردی می خوره ...
شهر
Iran, Islamic Republic of
لدنی ..استان در سطح ملی
شهر
Iran, Islamic Republic of
شعبون .. زمانه در استان ..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقایون .. اگر یک کشاورز شاخه ای از یک درخت را قطع کند او را از زندگی کردن پشیمان می کنید حالا چی شده که سکوت کرده اید
هموطن
Iran, Islamic Republic of
یکی از ویژگیهای یک مدیر اینه که با مردم و مسولیت تعامل داشت باشد این اقای... مثل اینکه با مردم سر جنگ دارد به نظر من تا ایشون برای . ایجاد نکرده بهتر است برکنار بشه
جک
Iran, Islamic Republic of
وقتی یکی مثل ... مسوولیت داشته باشه.(قانون جنگل)ایکاش مثل همین درختان قدت خمیده بشه
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی دانشگاه .. شود همین اتفاقها هم می افتد
صمدی
Iran, Islamic Republic of
اخی گناه داشت چرادرختان را قطع کردند ..
تازمانی که رییس مقتدری داشتیم کسی جرات نکرد , نزدیک شود الان که هیچ هیچکس نیست ازدانشگاه دفاع کند
Iran, Islamic Republic of
چرااین چندسال قلع و قمعی درکارنبود , دانشگاهی که هرکسی خودش هرطرف میکشه بهترازاین نمیشه , مطمعن باشید فردا ساختمان بیمارستان هم اشغال میکنند
Iran, Islamic Republic of
موضوع موقتا حل شد ولی قلع و قمع درختان چه شد به همین راحتی؟ ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگردکتر نیک بخت بود کسی جرات داشت این بی احترامی را به علوم پزشکی بکنه؟؟؟؟؟؟
بویراحمد محروم
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمدی جلیلیه آقای ق.ق آب وقاضلاب هم جلیلیه. زورش رسیده. کسی نمی تونه کاری کنه.
Iran, Islamic Republic of
زمان نیکبخت دانشگاه کلی ملک ازدست داد یکیش زمینهای مسیر جاده پارک جنگلی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کلا فضای استان افراد توانمند را نمیخواهند, نیکبخت باسرصدا یه کارهایی میکرد خوب بود هرطوری بود, ولی انصافااوج شکوهمندی دانشگاه زمان دکتر چمن عزیز بود
Iran, Islamic Republic of
ای شما ه ۱۱ کجایی هموطن .
دانشگاه یه نیکبخت معاون داروغذاداشت اورابرداشتند , دیگر زمان بویراحمدیها گذشت که گذشت
همکلاسی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مرد قدر قدرت دانشگاه یادش بخیر.
تمام توانش رابرای سرفرازی دانشگاه و پرسنل بکار گرفت .
خداوند پشت و پناهت ای مدیرارزشی , مدیراخلاق و علم و طب
خدانگهدارت دکترچمن
سیروس
Iran, Islamic Republic of
د گذشت , او زمان , عمرادانشگاه بتنه حقشه ویو بسونه
پاسخ به ۱۰
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به شماره۱۰ کجا حل شدوکی حل شد ماخبرنداریم ؟ کلی زمینهای دانشگاه رامیخواهندیکجابدهند , این اسمش حل شدن نیست , این اسمش استفاده از فرصت است, تادیدنددانشگاه ضعیف شده , حمله کردند
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1