تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۴۳۹۴۱

داربام: واگذاری زمین ساخت مسکن به ۴۸۱ جانباز و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد / ۲۲ هزار سرکشی از جامعه ایثارگری

۴
۰
کبنا ؛سید محمود داربام مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به‌طور داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند، گفت: هزار و ۸۸۰ شهید، بیش از ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده در جنگ شرکت کردند.
داربام افزود: با تصویب مصوبه‌ای در شورای اداری استان کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، بانک‌ها و مؤسسات دولتی ملزم به سرکشی از جامعه ایثارگری شدند، و در این راستا با همکاری شورای اداری استان ۲۲ هزار سرکشی از جامعه ایثارگری استان صورت گرفته، و استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو دیدار عمومی با جانبازان ۷۰ درصد استان داشته است.
وی در ادامه افزود: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس ضبط خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان در دستگاه‌های اجرایی استان توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و به ستاد کنگره شهدای استان تحویل گردید.
وی بیان داشت: صدور ابلاغ و تشکیل شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در این راستا تأمین اعتبار و نصب تصاویر کلیه ۱۸۸۰ شهید در خیابان‌های مرکز استان و همه شهرهای استان صورت گرفته است.
وی گفت: جهت تأمین مسکن جامعه ایثارگری، با مبلغ ۶ میلیارد تومان معروض زمین به ۶۰۰ نفر از جانبازان پرداخت و به ۴۸۱ نفر از جانبازان و خانواده شاهد زمین واگذار گردید؛ و در راستای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران جلساتی با راه و شهرسازی در رابطه با آماده‌سازی معابر زمین‌های واگذاری تشکیل شد.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران  با اشاره به ساماندهی قبور مطهر شهدا گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی گلزارهای شهدا، تاکنون ۱۴۱ گلزار ساماندهی شد، گلزارهای شهرهای دهدشت و گچساران تکمیل و به وسایل گرمایشی و سرمایشی مجهز شد و در کنار این گلزارها حسینیه شهدا و مراکز فرهنگی نیز احداث شد.
وی در ادامه افزود: مرکز فرهنگی و حسینیه گلزار شهدای گچساران افتتاح و حسینیه مرکز فرهنگی گلزار شهدای دهدشت تا خردادماه سال جاری افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به گلزار شهدای شهر یاسوج گفت: این گلزار مقاوم‌سازی، نماسازی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و احداث جاده‌ها شروع خواهد شد.
وی اظهار داشت: در راستا مناسب‌سازی و تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولین، شهرداری‌ها موظف به احداث و پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر در صورت عدم رعایت استانداردهای تخصصی عبور و مرور جانبازان و معلولان خودداری کنند؛ و کلیه دستگاه‌های اجرایی که ساختمان‌های فاقد رمپ و آسانسور برای دسترسی جانبازان و معلولان موظف به ایجاد رمپ و نصب آسانسور شدند.
شهرداری‌ها اقدام به پیاده‌روسازی و نصب ویژه و مسئولین روی جداول ورودی معابر پارک‌ها شدند؛ و بانک‌ها موظف به نصب خودپردازهای ویژه شدند.
وی با اشاره به اینکه در این دولت تعداد ۴۸۶ نفر از جامعه ایثارگری به کار مشغول شدند، گفت: اشتغال جامعه ایثارگری در راستا خدمات‌رسانی به ایثارگران و اشتغال جامعه ایثارگری به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مجوز صادر اشتغال ۱۴۶ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد دارای مدرک دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به کار شدند.
وی در ادامه افزود: مجوز جذب قرا داد کار معین ۱۰۰ نفر فرزند شهید دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم در حال اجراشدن است.
وی بیان داشت: معرفی ایثارگران در قالب تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از حمل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل و جذب ۸۰ درصد مبالغ معرفی‌شده و اعطای مبلغ ۳ و نیم میلیارد تومان هم از منابع داخلی بانک‌ها بر اساس تفاهم‌نامه پرداخت گردید.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران گفت: در راستای خدمات‌رسانی به ایثارگران تعداد ۳۰ نفر از جامع ایثارگری نیز در کارگاه‌های بخش خصوصی در سال گذشته مشغول به کار شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
مدرسه استثناییش چبی د
ممباقر
Iran, Islamic Republic of
بقیه مردم کشک
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
من هم یکی از جانبازان می باشم زمین کو مسکن کو اقای دارا بام
روستا
Iran, Islamic Republic of
چطور ما از این همه خدمات اطلاع نداریم یا اینکه ما جزع ایثارگران جانبازان نیستیم
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1