تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۴۳۹۱۴

برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد /اهدای اعضای بدن دانش‌آموز ششم دبستانی به ۵ بیمار / بازگشایی ۲۱۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری مناطق گرمسیری

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

بانک اطلاعاتی برای چینش شعبه‌های اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل بانک اطلاعاتی برای چینش شعبه‌های اخذ رأی در استان از سوی بخشداران و فرمانداران خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید کرامت الله کریمی ظهر امروز در دیدار با بخشدار مارگون و اعضای ستاد انتخابات بخش، از حضور تمام وقت بخشداران و فرمانداران در فرایند گزینش هیئت‌های اجرایی و انجام سایر مراحل انتخابات تقدیر کرد و اظهار داشت: تعامل با هیئت نظارت برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات بر اساس اصول چهارگانه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت حداکثری ضروری است.
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیئت‌های اجرایی به عنوان یاری دهنده به فرماندار و چگونگی برگزاری انتخابات نقش ایفا می‌کنند و جز امور اولیه تشکیل هیئت‌های اجرایی بود که براساس برنامه زمان‌بندی در همه حوزه‌های انتخابیه استان تشکیل شده است.
کریمی با اشاره به ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره عنوان کرد: براساس این ماده قانونی، هرگاه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود وزارت کشور موظف است تمهیدات لازم برای انتخابات شوراها را نیز فراهم نماید و چنانچه همزمان انتخابات دیگری نیز برگزار شود، در هر شعبه ثبت‌نام و اخذ رای با اعضای واحد، صندوق‌های مجزا برای هر انتخابات در نظر بگیرد.
دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بر اساس این ماده قانونی هیئت اجرایی در کنار فرمانداران و بخشدران وظایفی نظیر تعیین محل، تعداد شعب و اعضای شعب اخذ رأی را بر عهده دارند.
کریمی گفت: بهتر است فرمانداران و بخشداران بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از افراد مجرب، دارای بینش سیاسی، مسلط بر فناوری‌های نوین برای چینش کامل و مناسب شعب اخذ رأی داشته باشند.
وی اظهار داشت: همکاری و هماهنگی متقابل ستاد انتخابات استان با نیروی انتظامی و نیروی آموزش دیده با تجریه از دیگر نکاتی است که رعایت آن توسط فرمانداران و بخشداران موجب بهبود روند انجام امور می‌شود.
کریمی بر ضرورت حضور مسئولان در میان مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، روستاییان و بازاریان به طرق مختلف و دریافت مشکلات آنها و همچنین تلاش در راستای حل مشکلات آنان تأکید کرد و بیان کرد: این بازدید با هدف  بررسی عملکرد بخشداری در فرایند برگزاری انتخابات تا کنون انجام شد.
وی با اشاره به اینکه بخش مارگون یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، افزود:  این بخش دارای ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت ثابت و هفت هزار نفر جمعیت سیار عشایری، ۳۹ دهیاری، ۶۷ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات است که از این تعداد روستا ۵۷ روستا برای انتخاب شورا ثبت نام نموده و ۱۰ روستا به دلیل به حدنصاب نرسیدن واجد شرایط برگزاری انتخابات نیستند.
کریمی بیان کرد: بیشترین داوطلبان انتخابات شوراها را روستاهای جوبریز و بیلوخر به خود اختصاص داده اند که برای بخش مارگون ۳۳ شعبه پیش بینی شده است که ۲۹ مورد از آنها سیار هستند.

اهدای اعضای بدن دانش‌آموز ششم دبستانی به ۵ بیمار
اعضای بدن شایان ملانژاد دانش‌آموز پایه ششم که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به ۵ بیمار نیازمند عضو اهدا شد.
شایان ملانژاد دانش‌آموز پایه ششم دبستان محمد منتظری شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
این دانش‌آموز چندی پیش در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد که با موافقت خانواده شایان، اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند عضو، اهدا شد.
بر اساس اعلام تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲ کلیه، ۲ قرنیه و کبد شایان اهدا شد.
 اختصاص ۲ میلیارد ریال برای اتصال جاده مسکن مهر به بهشت زهرای دوگنبدان
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت که ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اتصال جاده مسکن مهر به بهشت زهرای شهر دوگنبدان از محل اسناد خزانه اختصاص یافته است.
اسماعیل احمدی اظهار داشت که طرح اتصال جاده مسکن مهر به بهشت زهرای شهر دوگنبدان با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی با اشاره به راکد بودن ساخت جاده کمربندی شهر دوگنبدان به دلیل معارض اجتماعی گفت که موانع آن هم اکنون برطرف شده است.
احمدی گفت که برنامه ریزی مقدماتی برای خرید ۱۲ واحد مسکونی که مانع ساخت این جاده بود انجام شده است.
وی بیان کرد که طرح جاده کمربندی شهر دوگنبدان مشکل اعتباری ندارد و امیدواریم در سال جاری تکمیل شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران تصریح کرد که این جاده ۶ کیلومتر طول دارد و با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
احمدی تصریح کرد که ایمنی محورها، کوتاه کردن مسیر و کم کردن بار ترافیک مرکز شهرستان از مزایای اجرای طرح جاده کمربندی است.
وی ساخت جاده گچساران به مناطق گردشگری دیل و آبریگون را از دیگر طرح‌های مهم راهسازی این شهرستان دانست.
احمدی بیان کرد که این طرح در سه فاز در حال اجراست که فاز اول آن بهره برداری شد و فاز دوم و سوم ۷۵ و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران افزود که این طرح نیز با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.
۴۰۵ کیلومتر راه روستایی، ۹۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۷۶ کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 نصب کنتورهای فهام برای تمامی مشترکان دیماندی در دولت تدبیر و امید
رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تمامی مشترکان دیماندی این استان به کنتورهای هوشمند دارای قابلیت طرح فهام مجهز می‌شوند.

مشترکان دیماندی، مشترکانی هستند که بالای ۳۰ کیلووات مصرف می کنند که واحدهای صنعتی و کشاورزی از آن جمله است.
سید حسین عادلی نسب روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، تمامی کنتورهای دیماندی برق در این استان دارای قابلیت طرح فهام می‌شوند.
وی با تشریح طرح فهام یا فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی، اظهار داشت: ارتقای بهره وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب جهت مدیریت بار و مصرف مشترکان برق از مهمترین مزایای طرح فهام است.
رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه هزار و ۲۰۰ انشعاب در این استان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات وجود دارد.
عادلی نسب، کاهش تلفات غیرفنی در شبکه‌های برق، مدیریت تقاضا با ارسال نرخ به مشترکین و تشویق آنها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند، قطع برق مشترکین معین در شرایط بحرانی شبکه‌های توزیع، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق و یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور را از سایر مزایای اجرای طرح فهام دانست.
وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای پیاده سازی هوشمند کردن آب و گاز از دیگر مزایای طرح فهام در کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع اجرای طرح فهام در کشور که در سال ۸۹ شروع شد، خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در زمستان ۱۳۹۵ در این استان شروع و اکنون ادامه دارد.
عادلی نسب افزود: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور فهام سهمیه اختصاص یافته استانی از محل طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده که تاکنون یک هزار و ۱۲۲ دستگاه آن نصب شده است.
برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی استان به طور قطع یک ضعف است، گفت: یکی از دلایل آن مشکل اینترنتی و ضعف سامانه سمات بود.
مجید محنایی در نشست علمی و فناوری که  با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: ما در بدو کار یعنی تبدیل یک ایده به اختراع مشکل داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این استان دارای جوانان با استعدادی است، عنوان کرد: انتظار می‌رود شرایط برای حضور جوانان فراهم شود و آنها در بوته خطا و آزمایش قرار گیرند و اجازه مطرح شدن را پیدا کنند.
وی بیان کرد: می‌طلبد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری از جوانان حمایت کرده و برای تجاری‌سازی طرح‌ها آنها را یاری کنند.
محنایی به عدم حضور رئیس بنیاد نخبگان استان در جلسه اشاره کرد و افزود: روزانه افراد مستعدی پیرامون مشکلات خود در حوزه فناوری و مراکز رشد به حوزه استانداری مراجعه کرده و ما نیز پاسخی برای سئوالات و مشکلات آنها نداریم.
وی با بیان اینکه ادبیات تجاری‌سازی زمان محدودی است که در این استان مطرح شده است، اظهار داشت: در بعضی از آیتم‌ها تبعیض بین استان‌ها پذیرفتنی است به عنوان مثال اگر ما در بحث صنعت از اصفهان فاصله داریم آن را می‌پذیریم ولی انتظار می‌رود در حوزه فناوری با وجود این جوانان نخبه در وضعیت مطلوب‌تری قرار بگریم و در این مسیر نیازمند حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هستیم.
محنایی به موفقیت‌های فناوران و اساتید دانشگاهی استان در جشنواره‌ها و مسابقات ملی اشاره کرد و گفت: می‌طلبد شرایط استان کهگیلویه وبویراحمد در سامانه سمات تسهیل شود.
وی با بیان اینکه برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی به طور قطع یک ضعف است که یکی از دلایل آن مشکل اینترنتی و ضعف سامانه سمات بود، تاکید کرد: باتوجه به اهمیت مسئله پژوهش باید این حوزه دارای یک متولی خاص در مرکز باشد و از چند متولی بودن خارج شود.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه پژوهش توجه خاصی شده است، ابراز کرد: هرچند تعداد دانشجویان در کشور کاهش پیدا می‌کند ولی آمار دانشجویان دارای تحصیلات تکمیلی به نسبت دیگر افزایش می‌یابد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه برخی از مراکز علمی و صندوق‌های مربوط به این حوزه هنوز در استان راه‌اندازی نشده است که استانداری آمادگی هرگونه همکاری برای ایجاد این مراکز در استان  را دارد.

تجاری سازی ایده‌های دانشگاهی اولویت دانشگاه یاسوج است
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: تجاری سازی ایده‌های دانشگاهی اولویت دانشگاه یاسوج است.
هجیر کریمی امشب در نشست علمی و فناوری که با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دانشگاه یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: بحث تجاری سازی و تبدیل ایده به ثروت باید در استان تداوم و گسترش یابد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در فرآیند تبدیل دانش به ثروت و توسعه فناوری دارند، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه فناوری و تبدیل ایده به ثروت دیر شروع کرد اما با شتاب در حال حرکت است.
وی ابراز کرد: یکی از رویکردهای دانشگاه یاسوج تولید علم و انجام پژوهش‌های هدفمند است و در کنار بحث آموزش تولید پایدار مستلزم توسعه فناوری است.
کریمی اظهار داشت: دانشگاه یاسوج از نظر رتبه علمی امسال ۱۰ پله رشد و ارتقا یافته و در حالی که سال گذشته در رتبه ۲۴ بود اکنون رتبه ۱۴ کشور را کسب کرد.
وی تصریح کرد: در دانشگاه یاسوج ظرفیت خوبی در زمینه تولید علم دارد که انتظار می‌رود از سوی مسئولان کشوری حمایت شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج با بیان اینکه یکی از رویکردهای این دانشگاه هدفمند کردن پژوهش‌ها و توجه به فناوری است، بیان کرد: اکنون ۳۵ فناور در مراکز رشد دانشگاه یاسوج مشغول به فعالیت هستند.
کریمی با اشاره به اینکه یکی از فناوران استان سال گذشته رتبه برتر کشوری کسب کرد، عنون کرد: باید نگاه کمی و کیفی به مقوله تولید علم و فناوری در کنار نام استان وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه ساخت پارک علم و فناوری در استان در مراحل اولیه است، گفت: توسعه فناوری در استان نیازمند وجود پارک علم و فناوری است.
در این نشست موافقت نامه همکاری بین دفتر تجاری سازی معاونت فناوری ریاست جمهور با واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه یاسوج منعقد شد.

‌حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان با وام ۳۰۰ میلیونی‌
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وام ۳۰۰ میلیونی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان نوپا قرار می‌دهد
امروز نشست علمی و فناوری با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
حسام زند حسامی در این نشست با بیان اینکه ما نمی‌توانیم تمامی مشکلات کشور را حل کنیم، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ماموریت‌های خاصی بر عهده دارد و در چارچوب آنها عمل می‌کند و در حالی که پیش از حضور دکتر ستاری بیش از ۹۵ درصد از مراکز رشد در تهران متمرکز بودند اکنون این آمار به ۷۵ درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت تمرکزدایی مراکز رشد از تهران به سوی شهرستان است و این عمل محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه کارگزاران در تهران بیشتر از شهرستان‌ها سختگیری می‌کنند، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فناوران در کشور فرد گرایی و نداشتن روحیه شراکتی است و همین مسئله سبب شکست افراد در این پروژه‌ها خواهد شد.
حسامی با بیان اینکه وظیفه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نسبت به شرکت‌های دانش بنیان پس از نمونه‌سازی ایده آغاز می‌شود، گفت: سیاست این معاونت بر مبنای انجام کار کلان و بازدهی مطلوب است اینکه یک مدیر در استانی فقط برای کسب عنوان بودجه دانش بنیان را خورد کرده و در اختیار افراد بیشتری قرار دهد اصلا کار مطلوبی نیست بلکه ما انتظار داریم همین بودجه را در جای مناسب‌تری سرمایه‌گذاری کند تا اعتبار به هدر نرود.
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود فناوران برای اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های خود به سراغ شرکت‌های سرمایه گذاری چون "ستاد اجرایی فرمان امام، شستا و سایر شرکت‌ها" بروند و نیازهای آنها را تامین کنند.
حسامی خطاب به فناوران گفت: انتظار می‌رود فناوران بر روی ایده‌هایی که احتمال عملی شدن و تجاری‌سازی دارند سرمایه‌گذاری کنند و قبل از آغاز کار حتما نسبت به شناخت بازار پیرامون ایده خود تحقیق و بررسی لازم را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه عدم برنامه‌ریزی مناسب برای محصولات مهم‌ترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: کسانی که نسبت به بازارشناخت و مطالعه دارند به طور قطع در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کنند.
حسامی ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی وام ۳۰۰ میلیونی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان نوپا قرار می‌دهد و به طور قطع این آمار پس از تولید  محصول به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه شرکت‌های متقاضی کمتر از ۴ ماه می‌توانند با ارائه مدارک به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند، اظهار داشت: در راستای حمایت از این شرکت‌ها معاونت علمی و فناوری به صورت مرتب نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح توانمندسازی شرکت‌ها اقدام می‌کند.
وی اعطای جایزه تجاری‌سازی را یکی از رویکردهای تشویقی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان از بین ۱۰ هزار شرکت ارزیابی شده و در کشور در حال فعالیت هستند.
حسامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزارنفر در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد  کشور در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حداقل حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در بین شرکت‌ها در حال گردش است.
وی خواستار مراجعه فناوران به سایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شد و گفت: این افراد می‌توانند اطلاعات لازم و تخصصی در این حوزه را در این سایت مشاهده و  مطالعه کنند.
 
 بازگشایی ۲۱۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایری این استان بازگشایی و برای کوچ بهاره آماده شده است.

مجید علی پور اظهار داشت که این میزان ایل راه در مناطق عشایری گچساران، باشت، کهگیلویه و بهمئی بازگشایی شده است.
وی بیان کرد که کار بازگشایی بیش از یکهزار کیلومتر از ایل راه‌های عشایری در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد نیز در چند روز آینده آغاز می‌شود.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت که ساماندهی هشت دستگاه آب رسانی سیار، تلاش برای افزایش تأمین امنیت ایل راه‌ها با مشارکت نیروی انتظامی از دیگر برنامه‌های آماده سازی برای کوچ عشایر است.
علی پور افزود که کوچ رسمی عشایر از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.
وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود به علت خشک‌سالی، کوچ عشایر در مناطق قشلاقی این استان زودتر از سال‌های گذشته انجام شود که با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره، این جابجایی به تأخیر افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سامان
Romania
خداقوت جان مهندس علیپور.انصافاجاده ی عشایری جوش وضعیت مناسبی ندارد بخاطروضعیت نامناسب این جاده،بابت کرایه خونه از مناطق گرمسیری به مناطق سردسیری هزینه های زیادی از عشایر این منطقه میگیرند.لطفاپیگیری نمایید
محقق
Iran, Islamic Republic of
"برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد"
در شرایطی که با وجود جوانان تحصیل کرده و صاحب ایده، افرادی مانند آقای محنایی (بدون سابقه و سواد پژوهشی آکادمیک و معتبر) خط مشی پژوهشی این استان را معین و رهبری میکنند، ناتوانی در تعریف ردیف های جدب و مصرف بودجه های پژوهشی و به تبع آن برگشت اعتبار پژوهشی، امری اجتناب ناپذیر است.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1