تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۴۳۶۵۷

نقدی بر نامه سرگشاده «ستار هدایت خواه» به «محمود احمدی نژاد»

۲۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛جواد فروغی‌فر*
۱-جناب استاد «هدایت‌خواه» از این که پس از سال‌ها توانستید ماهیت مریدتان را به خوبی بشناسید جای بسی خوشحالی و امیدواری است کاری که مرحوم «هاشمی رفسنجانی» در سال ۱۳۸۴ و میرحسین موسوی در سال ۱۳۸۸ به آن رسیده بودند ولی شما و همفکرانتان احمدی نژاد را پدیده هزاره سوم و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) می دانستید.
۲-حضرت استاد شاید فراموش کرده اید که در مجلسی که به وکالت از امثال من و بدون رضایت امثال من که آن وکالت جزو حق الناس بود چه طور از محمودخان یک قدیس می ساختی و چنان از وی حمایت بیجا می نمودی. بله مزه شیرین قدرت و دنیاطلبی چنان هوش از سرتان برده که گذشته خود را فراموش کرده ای و گرنه خود شما نیز که یار غار احمدی نژاد بودی و به قول یارانت بلبل و سخنگوی دولت در مجلس بودی نیز شریک وی می باشی.
۳-دکتر محترم! در نوشتارت گفتی: «مردم و جوانانی که در دو دورۀ ریاست جمهوری از شما حمایت کردند از این باب بود که شما را مطیع ولّی امر و گوش به فرمان او می‌دانستند و برای این بود که به ادّعای شما مبنی بر «سپر ولایت شدن» باور پیدا کرده بودند امّا امروز که فرمان ولی را پیروی نکردید» اما آقای دکتر! خدمت شما معروض می دارم که احمدی نژاد همان شخص قبلی است و اگر به حافظه تاریخی خود که ... خیلی از واقعیات را خیلی زود فراموش می کند مراجعه نمایید از روز اول ظهور احمدی نژاد تاکنون وی بارها از دستور رهبری سرپیچی نموده اند و شاید فراموش کرده ای ۱۱ روز خانه نشینی را و یا بایگانی کردن دستور صریح رهبری را در کشوی میزش! و چندین مورد از این دست را.
۴-جناب استاد فرموده ای: «آقای احمدی نژاد! عیّار ولایت مداری آنگاه تجلّی می‌یابد که بر سر دو راهی فرمان ولی و میل و خواست خویش میل و هوس خویش را زیر پا گذاشته و سر بر فرمان ولیّ بگذاریم والّا در شرایطی که فرمان ولی با میل و خواسته ما همراه باشد اطاعت از ولی هنری نیست و شما در آزمون ولایتمداری رفوزه شدید و نتوانستید بر میل وهوای نفس خویش غلبه پیدا کنید» اما حضرت استاد! آیا رفتار شما در انتخابات قبلی برخلاف فرمان ولی نبود که شما و همراهانت سعی در التهاب آفرینی در بویراحمد داشتید و صرفاً بر اساس میل و هوای نفس خویش حتی پس تأیید صحت انتخابات تخم نفاق می افکندید و باز هم ادعای تقلب و تخلف در انتخابات می نمودید؟ آیا در آن آزمون مهم خود شما رفوزه نشدید؟ آیا اقدامتان خلاف دستور صریح رهبری مبنی بر فصل الخطاب بودن قانون نبود؟.
۵-گفتید: «سختی ولایتمداری همین جاست که باید از ولایت نفس و شیطان خارج شوی تا بتوانی به ساحت ولایت ولی الله داخل شوی و شما همچون بعضی از اسلافتان (رؤسای جمهور دوره‌های گذشته) قدرت روحی لازم برای خروج از ولایت نفس را نداشتید» اما استاد! کاش خود شما ذره ای از هوای نفس خود دل می کندی! کاش مصادیق عدم خروج روسای جمهور سابق را می گفتید. آیا مرحوم هاشمی رفسنجانی تا زمان رحلت سعی در ایجاد آرامش در جامعه نداشتند؟ مگر نه این بودکه شما و یارانتان به خاطر همین محمودخان آنچنان هتاکی هایی نثار آن مرد بزرگ می کردید؟ آیا خود را مصداق بارز آن خناسانی که مقام معظم رهبری فرمودند نمی دانید؟ کاش می گفتید که رییس جمهور قبل از مریدتان کجا خروج از ولایتمداری که ابزاری برای ولایت نفس شماست داشته اند؟
۶-چه خوب گفتید:«شما دلسوزی و خیرخواهی بسیاری از دلسوزانی که شما را از بعضی از اطرافیان ناصالحتان برحذر می‌داشتند نپذیرفتید و همین حلقۀ انحرافی که در ماجرای خانه نشینی یازده روزه به شما القا کرده بودند که سی و پنج میلیون طرفدار دارید که با خانه نشینی شما به خیابان‌ها می‌ریزند و بی‌اساسی آن روشن شد. امروز نیز با توجیهات ناموجه‌شان شما را به این وادی کشاندند» جناب استاد! اشخاصی را که شما حلقه انحرافی می دانید نه امروز بلکه سال‌هاست که همراه استاد محمود هستند حتی زمانیکه شما و همفکرانت سر و صورت خود را با احمدی نژاد متبرک می نمودید و آن زمانی که محمودخان هاله نور ملکوتی را گرداگرد خود ملاحظه می نمود چرا آن موقع به چنین بصیرتی نرسیده بودید؟
۷-جناب دکتر! فرمودید: «شما علی‌رغم ادعای تیز هوشی و عُجبی که در این زمینه داشتید به جدّ غافل بودید که دشمنان شیطان صفت و کینه‌توز این نظام گاهی با ده واسطه برای نفوذ و انحراف افراد مؤثر برنامه‌ریزی و طراحی می‌کنند.متاسفانه شما از طراحی‌هایی که از طریق پاره‌ای از متملقانی که اطراف شما را پیله‌وار گرفته بودند غفلت کردید و شد آنچه نباید می‌شد» بله بزرگوار! حالا متوجه شدید که منشأ و مبدأ فتنه و انحراف کجاست؟ چه خوب اما دیر متوجه شدید.
۸-فرمده اید:«آنهایی که خود زمینه ساز ورود شما در این وادی شدند امروز از یکسو برای حضور شما سوت و کف می‌زنند و از سوی دیگر زبان شماتت و ملامت را بر روی مردم ولایتمداری که برای پیروزی شما در دو دوره زحمت فراوان کشیدند، باز کرده‌اند،که دیدید ما می‌گفتیم  ولایت گریز و …است» برادرجان! آیا هنوز شک داری که وی مصداق بارز همین القاب می باشد؟ آیا جز این است که بیانیه عدم حضور در انتخابات و عدم حمایت می دهد ولی فوراً عکس آن ها عمل می کند؟ آیا برهانی در تناقض رفتاری وی برای شما باقی مانده است؟
حضرت استاد! ما به خوبی می دانیم که هجمه شما به مریدتان نه از سر خیرخواهی است و نه به قول خودتان خروج ایشان از ولایت پذیری است چرا که که وی از اول همین طور بوده و خواهد بود بلکه بر اساس همان حس دنیاطلبی شماست که امروز احمدی نژاد را مانعی برای رسیدن خود و یارانتان به متاع دنیوی می دانید و چنین سخن به بیان برخی از واقعیات نمودید که سالهاست بر زبان کسانی که شما فتنه گر می دانید جاری است.
خداوند همه ما را به راه راست هدایت نماید.

*دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما

ت
Iran, Islamic Republic of
ای بابا دیگه این روزا تو روستا ها هم مدرک دکترا صادر میشه
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
جناب حقوق دا.ن.طلحه وزبیر هم از یاران امام بودند ولی از حاکمیت خروج کردند.
سید
Iran, Islamic Republic of
افرین شیر مادرت جلالت.
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
شما در حدی نیستی برادر که با استاد بزرگ ما بخوای هم کلام بشی
عقده درونی بسیار داری مشخصه هه
رک
Iran, Islamic Republic of
ادم بعضیا رو میبینه باید بره ولقعا /
منصف
Iran, Islamic Republic of
اگر لغت مراد در متن به جای مرید قرار گیرد٬ قابل خواندن می گردد
على هماى رحمت.گ
Iran, Islamic Republic of
جناب دانشجو
من نه طرفدار اصلاحاتم نه اصولگرا چون به این نتیجه رسیدىم که ٢تا شون امتحانشون و پس دادن و هیچ کارى براى مردم نمى کنن..ولى دکتر هدایت خواه همیشه از عدالت و فرهنگ جدا نبوده و دفاع از مردم این کشور داشته و بهترین عمل در نزد خداوند تقوى داشتن هست که استاد این خصیصه را اصالتا داشته و دارد و هر جا که لازم بوده به موقع عمل کرده اند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر هدایتخواه رفتار فعلی احمدی نژاد تایید میکرد یا سکوت میکرد ،نظر شما چه بود دانشجوی دکترا؟
Iran, Islamic Republic of
مه گپ وت خواسن
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر فروغی آفرین
راه خوبی پیدا کردی برای معرفی خودت به دنیای شهرت و سیاست که با سخنان ..علیه استاد هدایتخواه میخوای خودتو مطرح کنی.
در حسرت مقام و دن...فکری بحال خودت کن...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر فروغی عزیز چه عالی گرفتید!
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد
Iran, Islamic Republic of
درود برآقای فروغی فر.
آقای هدایت ...ت شمایی که زمانی محمودرا.....ن الان چه شده؟این همه ...؟بامردم صادق باش.یک بارمیگید محمود خوبه یه بارمیگید بد؟این مرذم خیلی وقته میگن محمود .ه ولی گوش بدهکارنبود.
یاری مطلق
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت همه میتونند بزنند
برای ایشان و دلسوزان انقلاب میزان حال فعلی افراد است
انصاف
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز سلام. شما یه فرد تحصیل کرده اید . همیشه زمان حال افراد را باید در نظر گرفت. زمانی مییر حسین موسوی یار دیرینه امام و رهبری بود . حربن زیاد هم زمانی مقابل امام حسین بود و به یاران صدیق امام حسین در کربلا پیوست . باید بگوییم بد است. احمدی نژاد هم همینطور است.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این روزها ... می خونه بله متوجه شدیم که شما هم دانشجوی دکتری هستید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کدوم دانشگاه
عشایر
Iran, Islamic Republic of
اگر دکترای. حقوق بود ی حق کلمات را ادا میکردی باید بگویم این روش ادبیات سخن گفتن در... و باید در مدرک خود یا .... کنی . استاد هدایت خواه کسی است که بنده ای که کلی به سواد خود مینازم پای منبرش درس میگیرم و بر معلوماتم افزوده میشود و با دیدنش یاد اهل بیت میفتم اما با خواندن کلمات .. افتادم. والعاقبه للمتقین مغرضانه قلم نزنید و از استاد حلالیت بطلبید
همشهری بویراحمد
برادر این همه خودت را خسته کردی که بگویی دانشجوی دکتری هستی . نکنه شاید برای شورا هم ثبت نام کرده باشی .حضرت امام خمینی (ره) فرمودنند ملاک وضع حال فعلی افراد است . جناب استاد هدایتخواه اتفاقا بصیرت بالایی ...ن هم زمانی خدمتهای کردند ولی الان کجا هستند حبس و ممنوع التصویر .
مختار ولایت
Iran, Islamic Republic of
واقعا حقیقت داره،زمانی که دلسوزان این نظام هشدار احمدی نژاد را می دادند امثال استاد برای برای قبولی وی با فرزندانشان روزه می گرفتند و یا با همقطارانشان در مجلس کفن می پوشیدند و دم از بصیرت می زدند،حالا متوجه شدند که ...یعنی چه..
Iran, Islamic Republic of
استادهدایت خواه جزاز اسطورهای تاریخ ایران خواهد بود شما ب...ی که از استاد دکتر انتقاد کنی
Iran, Islamic Republic of
کی اینها را ..یاد داده
امیرفرشاد
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی اول قیافتو تو اینه نگاه کن بعد حرف ...
ایل تامرادی
استاد فروغی گل می فرمایند ماهیت افراد با گذشت زمان مشخص میشود
مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
بعضی افراد هستند که سوادشون مثل بار کتابی بر د..ر میماند..تا به افکار عمومی آسیبی نرسد جناب دکتر فروغی
مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
الان تو هر سوراخی یه مدرک حقوق هست انگار مدرک شما از...
ر.فتاحیان
Iran, Islamic Republic of
سلام

از ابراز نظرتون متشکرم ولی آیا شما واقعا از دلسوزی و ولایت پذیریتونه که طلایه دار دفاع از رهبری شدید یا .....
بعید میدونم جز استفاده از این القاب و مثلا به کرسی نشاندن حرف خودتون چیز دیگه ای مد نظرتون باشه
به هر حال فکر کنم اونقد توان در دکتر هدایت خواه دیده باشید که تونسته بر اساس حال فعلی افراد حرف حق رو بزنه ولو بر اینکه ایشون نظر چند سال پیششون رو تغییر بده .این در حالتیه که در همون زمان ریاست جمهوری وی هم با وجود اینکه شخص آقای دکتر هدایت خواه تمام همت خویش را در دفاع از احمدی نژاد گذاشت ولی چندین تن از وزرای ایشون هم توسط خود دکتر هدایت خواه (چه مستقیم یا غیر مستقیم)استیضاح و مورد سوال قرار گرفتن.
آیا این جز حقیقت بینی و دفاع از حق در مقابل باطل نیست؟
ودر نهایت فکر کنم بیشترین نگرانی از برخورد احمدی نژاد در گیر جناب دکتر هدایت خواه باشه،ولی با این حال با ادبیاتی محترمانه و یکنواخت نامه ای به ایشان نووشته شد.آیا ادبیات شما مناسب بوده؟
ادبیات ابتدایی و کودکانه شما در دفاع از مثلا جریاناتی مدعی شاید مناسب با شخصیت خودتان بوده ولی قطعا مناسب با شخصیت فردی همانند دکتر هدایت خواه که حتی خیلی از دوستان و بزرگان با فکر همفکر شما او را فردی آرام،متفکر و سیاسی می دانند ، نبوده گرچه از کوزه همان برون طراود که در اوست.
دست خدا به همراهتان
ر.فتاحیان
Iran, Islamic Republic of
برادربزرگوار سعی کنیدواقعیات را خوب بیان کنیدباید بلد باشی حقوقی بگی باغرض ومرض که کاربه جایی نمیرسه ماها هم که وقت بیخودی نداریم بشینیم نقدی که نقد نیست بخونیم دست به قلم میشی لااقل دوتاکلمه درست حسابی بنویس
ولایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما اینا روشن به مثاب..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1