تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۴۳۶۵۵

نخستین گام «روحانی» حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛نشست توانمدسازی سازمان های مردم نهاد استان در هتل جهانگردی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نشست توانمندسازی سازمان های مردم نهاد باحضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و اساتید کشوری برگزار شد.
به گزارش کبنا، فتاح محمدی معاون امنیتی سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد با مشارکت و همدستی مردم برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و نقش این تشکل‌ها در توانمندسازی و پیشرفت ظرفیت‌های عمومی مردم در تقابل با این آسیب‌ها است.
محمدی افزود: با ارزیابی به فلسفه وجودی خلقت انسان می‌توان دید که امروزه آسیب‌های اجتماعی مسیر زندگی انسان را عوض کرده است و شرایط موجود به شرح الهی و انسانی نیست.
وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی نقش سونامی در جامعه دارد و هیچ‌کس از این آسیب‌ها در پناه نیست. به‌راستی حساسیت جامعه را در کنترل، رویارویی و کاهش این آسیب‌ها می‌طلبد.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید به تشکل‌های مردم‌نهاد ارج نهاده که وزارت کشور در یک سال گذشته بیشترین اعتبارات را در اختیار این نهادها قرار داده است.
وی خطاب به تشکل‌های مردم‌نهاد گفت: کسانی که می‌خواهند در این راستا فعالیت کنند، باید هماهنگ با آسیب‌های جدید خود را توانمند کرده و به مردم جامعه دانش و فنون مقابله با آسیب‌های اجتماعی را آموزش دهند.
میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه بیشترین پشتیبانی و حمایت دولت تدبیر و امید از سازمان مردم‌نهاد است، گفت: اگر بخواهیم جامعه توسعه پیدا کند، باید مشارکت و همکاری هدفمند مردم را جذب کنیم، بدون مشارکت مردم رسیدن به توسعه امکان‌پذیر نیست.
میرمحمدی افزود: یکی از زیباترین جلوه مشارکت مردمی، تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد است؛ که این نهادها با عصاره همدستی به نوعی احساس مسئولیت در برابر محیط پیرامونشان را در افراد جامعه زنده می‌کند.
وی بابیان اینکه نخستین گام دکتر روحانی در دولت تدبیر و امید، حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد بود، گفت: در سال ۹۲ نشست تشکلات غیردولتی در وزارت کشور برگزار شد که در این تشکل بیش از ۲۰ هزار نهاد غیردولتی به نمایندگی از استان‌های خود گفت‌وگو کردند.
وی بیان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح استان در حوزه محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و بیماران خاص به‌صورت بین‌المللی و ملی فعالیت می‌کنند.
میرمحمدی از عضویت خود در تشکل محک خبر داد و گفت: این موسسه که حمایت از ناهنجاری‌های مادرزادی است، در سطح استان به بیماران پشتیبانی می‌کنند.
وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تن جهیزیه به خانواده‌های معلول، فقیر و یتیم اهدا شد؛ و بیش از ۳۰۰ کارگاه آموزشی فرهنگی برای حمایت و آموزش سازمان‌های مردم‌نهاد توسط دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
این حفها بی نتیجه است و احمدی نژاد بزرگ قبول است به امید خدا
باشت
Iran, Islamic Republic of
این حرفها بی نتیجه است و احمدی نژاد بزرگ قبول است به امید خدا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1