تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۴۳۵۵۸

انتقاد «راد» از ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد/ ظرفیت استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
انتقاد «راد» از ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد از سیاسی‌کاری و سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت هیئت والیبال استان به‌خصوص در موضوع سالن‌ها به‌شدت انتقاد کرد.
اردشیر راد امروز با اشاره به برنامه‌هایی که هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام دارد، اظهار کرد: از مشکلات عمده ما نبود اعتبار و بودجه و همچنین عدم‌حمایت بخش خصوصی از والیبال است که تاکنون بخش خصوصی و شرکت‌ها برای حمایت از والیبال اقدام نکرده‌اند.
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه هیئت‌ها صاحب‌خانه هستند و تیم ما و هندبال و بسکتبال در این استان بدون سالن هستیم و سالن‌ها را به بخش خصوصی داده‌اند.
راد افزود: زیرساخت‌ها برای موفقیت این رشته ورزشی آماده نیست و سالنی در اختیار نداریم تا موفقیت‌های دهه ۶۰ والیبال را تکرار کنیم.
وی بابیان اقداماتی که با دست‌خالی تاکنون انجام‌شده اظهار کرد: درزمینهٔ استعدادیابی کارهایی انجام داده‌ایم و سه نفر از نوجوانان ما به تیم ملی رسیده‌اند و مسابقات را نیز برگزار می‌کنیم.
رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به مشکل قدی در استان اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و تغذیه موجب این مشکل شده است.
راد در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری بانوان در استان اشاره کرد و گفت: در رده بانوان هم فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنیم اما در این رده هم با مشکل سالن مواجه هستیم.
این مسئول بابیان این‌که همکاری و تعامل مسئولان با هیئت‌های ورزشی یکی از دلایل موفقیت یا عدم موفقیت هیئت خواهد بود، افزود: متأسفانه برای مثال اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد به هر دلیل که ممکن است دلایل سیاسی یکی از دلایل آن باشد در بحث سالن‌ها همکاری لازم را با ما ندارد.
وی افزود: هیئت‌های شهرستان را در مقابل هیئت استان قرار می‌دهند و سیاسی‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد که تنها به والیبال استان ضربه می‌زند.
ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر این حوزه حمایت شود می‌توان یک هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان ایجاد کرد.
محمود باقری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها را نیازمند توجه و حمایت دانست و افزود: اگر تسهیلات لازم به این حوزه پرداخت شود شاهد رشد و توسعه در این صنعت خواهیم بود.
وی بابیان اینکه توسعه صنعتی مانند گردشگری به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد، یادآور شد: باکمی توجه و حمایت می‌توان تحولی عظیم در این حوزه ایجاد کرد.
این مسئول با اشاره به نقش مؤثر گردشگری در ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان از این صنعت استفاده کرده و اشتغال ایجاد کنیم.
وی بابیان اینکه توسعه و ارتقای گردشگری در استان نیازمند توجه و حمایت دستگاه‌های دیگر ازجمله بانک‌ها، گفت: اگر بانک‌ها تسهیلات لازم و موردنیاز به متقاضیان حوزه گردشگری یا صنایع‌دستی پرداخت کند شاهد رونق در این حوزه‌ها خواهیم بود.
باقری با اشاره به‌ضرورت حضور و وجود سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری، گفت: البته باید توجه داشت که ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار نیز از موارد ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت سرمایه‌گذاران و فعالان در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در صورت انجام حمایت‌های لازم می‌توانیم بالغ‌بر یک هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان ایجاد کنیم.
وی توسعه تولید و ایجاد اشتغال را از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: با توسعه تولید و اشتغال بی‌شک اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همكلاس اول راهنمايي دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سلام بر راد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1