تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۴۳۵۰۵

رسانه‌ها در ایام انتخابات به مسائل قومی و قبیله‌ای دامن نزنند/تشکیل کمپین‌های انتخاباتی قبل از شروع تبلیغات خلاف است

۲
۰
کبنا ؛

عبدالحمید پناهی با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در فضای مجازی اظهار کرد: رسانه‌ها اعم از سایت‌های محلی و خبرگزاری‌ها به مصادیق تخلفات مجرمانه آگاهی کامل داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سایت‌ها و فضای مجازی مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند و شباهت آن به جامعه انسانی زیاد است، گفت: نباید نقش فضای مجازی در شکل‌دهی افکار عمومی و تاثیر آن در مشارکت سیاسی را نادیده گرفت لذا باید تمامی جوانب با رعایت قوانین و مقررات در نشر اخبار و مطالب فضای مجازی رعایت شود.

پناهی در ادامه از رسانه‌ها خواست تا از هرگونه شایعات و تخریب در ایام انتخابات خودداری کنند و  هر مطلبی که دریافت می‌کنند بدون بررسی و اطلاع کامل از آن موضوع آن را درج نکنند.

وی با بیان اینکه کاربران شبکه‌های مجازی و اجتماعی مسؤولیت اجتماعی دارند و این مسؤولیت به تمامی اعضای جامعه تسری می‌یابد، بیان کرد: از رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی و مدیران شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رود که با بررسی و آگاهی از تمامی جوانب اخلاق رسانه‌ای مطالب را منتشر کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد تاکید کرد: رسانه‌ها له یا علیه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا قبل از شروع قانونی تبلیغات مطلبی منتشر نکنند و به گرایش‌های قومی و قبیله‌ای دامن نزنند.

پناهی از آسیب‌های مهم در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای عنوان کرد و گفت: از مدیران سایت‌ها و خبرگزاری‌ها انتظار می‌رود که به کامنت‌های مطالب منتشر یافته دقت کنند و هر مطلبی را بر روی خروجی سایت خود قرار ندهند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بند ۱۱ ماده ۶۲ قانون انتخابات تبلیغات قبل از موعد تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد لذا انتظار می‌رود داوطلبان پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا قوانین را رعایت کنند.

وی در پایان با اشاره به تشکیل کمپین‌ها در فضای مجازی تبلیغ زود محسوب می‌شود، گفت: هرگونه فعل و انفعالات داوطلبان شوراهای شهر و روستا مورد رصد قرار می‌گیرد و با کسانی که خلاف قوانین و مقررات تبلیغات کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود ??
همشهری بویراحمد
مسئولیتها را باید به اهلش سپرد . افسوس و صد افسوس
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1