تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۲۴۳۲۸۱

چرا «جهانگیری» رقیب «روحانی» شد؟

۶
۰
کبنا ؛اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه برنامه من و آقای روحانی اختلاف چندانی با هم نخواهند داشت اظهار کرد: ما با آقای روحانی در کنار هم و مکمل یکدیگر هستیم و ایشان برای بنده شخصیت عزیز و بزرگواری است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در وزارت کشور و ثبت نام به عنوان کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور گروه ها و جریان های سیاسی در صحنه انتخابات امر مبارکی است. اما طبیعتاً انتخابات منطق خودش را خواهد داشت.
وی افزود : توافق بر سر مسائل کلان کشور و ائتلاف ها براساس برنامه ها خواهد بود و در عین حال شفافیت های خود را نیز خواهد داشت.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این ملت هستند که با انتخاب خود تمایل خود را به نیروهای عرضه شده ابراز خواهند کرد، گفت: من نیز در عین حال که از قرار گرفتن در مسیر خدمت رساندن به مردم شادمان و خوشحال هستم و در این دوره شخصاً داوطلب نبودم اما اصرار گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب و تحول خواه و برخی از دوستان و مقامات باعث شد که در لحظات آخر بپذیرم و ثبت نام کنم.
جهانگیری با بیان اینکه برنامه ها و دیدگاه های خود را در زمان خود اعلام خواهم کرد، تاکید کرد: برای رساندن ایران به جایگاه واقعی  منطقه و جهان هیچ گاه شرایط به اندازه امروز مهیا نبوده است؛ باید این شرایط را قدر دانست، و همه مردم به صحنه بیایند تا آرامش و امنیت و پیشرفت را با هم داشته باشیم.
این  داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برای این که کشور به نقطه مطلوب برسد، مسائل اقتصادی جایگاه بسیار ویژه ای خواهد داشت. تسلط بر وضعیت اقتصادی کشور چالش های پیش‌رو و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با چالش ها که در راس همه آنها مسئله بیکاری، محیط زیست و آب است نیازمند برنامه های دقیقی است.
وی ادامه داد: آنچه که امروز بیش از هر چیز برای مقابله با مشکلات و برون رفت از چالش ها نیاز است انسجام، وحدت، یکپارچگی و حضور همه جریان ها و شخصیت ها و گروه های سیاسی در صحنه است. فکر می کنم با شرایطی که به وجود آمده این امکان به وجود آمده که ایران بتواند با انسجام و وحدت خط تعامل با دنیا را به صورت جدی تر دنبال کند و مسائل منطقه را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد. و همچنین به مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی کشور به طور ویژه بپردازد.
جهانگیری در ادامه نشست خبری خود در وزارت کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه شد که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفتید با بیان اینکه تصمیم گیری دشواری برای من بود اظهار کرد: من در مقاطع دیگری تصمیم گرفتم تا کاندیدا شوم. در همین راستا تا جلوی وزارت کشور هم آمدم اما منصرف شدم. در انتخابات پیشرو هم اصرار دوستان، احزاب و شخصیت های اصلاح طلب و هم رایزنی ها و مذاکرات که باید با شخصیت های دیگر انجام می دادم از جمله عوامل مهمی بودند که من در انتخابات ثبت نام کردم.
وی  گفت: همه تصمیم گیری های من در این زمینه به صورت فشرده و در یکی دو ساعت بعد از ظهر امروز انجام شد.
وی در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: تفاوت آنچه که دولت یازدهم تحویل گرفته و آنچه که امروز در اختیار ملت قرار داده است از زمین تا آسمان است. یکی از انگیزه های من برای کاندیداتوری این خواهد بود که یک بار دیگر برای ملت همه ابعاد مختلف  مشخص کنم که دولت در زمینه اقتصاد، مسائل سیاست داخلی و اختلافات داخلی، مسائل بین المللی و مسائل فرهنگی و از همه بدتر بحثی که در زمینه فساد وجود دارد چه چیزی را تحویل گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سختی
Iran, Islamic Republic of
که جون ختو کم بیگن چ تحویل گرفتیم، مهم چیزیه که الان وجود داره و همه داریم میبینمیش، وعده های ..گویی، توهین به مخالف. رکود اقتصادی، درامد کم مردم، بیکاری. طلاق و اعتیاد ناشی از بیکاری و بی پولی. و باز هم وعده های .... خخخخخخخخخخخخ. دولت اگه کارنامش خوب بود که معاون اولش کاندید نمیشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عمل جهانگیری خرابیهای احمدی نژاد خیلی زیاد بود
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
چرا وزیران احمدی نژاد ازجمله شیخ الاسلام . نیکزاد . بقایی . کلهر ووو در این دوره رقیب احمدی نژاد هستند
مدونا
Iran, Islamic Republic of
قشقایی جان چون تو باغ نیستی وگرنه زود اطلاع حاصل می شد
کاکا
Iran, Islamic Republic of
از سه حالت خارج نیست
۱- احتمالا از عملکرد روحانی ناراضی بودهع و قصد حضور و در صورت فراهم شدن شرایط بماند و شانس خود را امتحان کند. کما اینکه در جلسه محرمانه این نارضایتی مشهود بود
۲- برای گرفتن امتیاز بیشتر از روحانی. بماند تا وسط راه و با منت و گرفتن امتیازات بالا انصراف دهد.
۳- احتمال رای نیاوردن روحانی بالاست. درنتیجه در صورتیکه جلوتر بروند و این احتمال بیشتر شود عبور از روحانی صورت پذیرد و روحانی کنار زده شود.
۴- برای همراهی و همکاری با روحانی در مناظرات باشد که نشان از ضعف و ناتوانی روحانی است.
به هر صورت در تمام موارد بالا نوعی ضعف در روند حرکت روحانی است
هوش
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحاتتتتتت
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1