تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۲۴۳۰۹۵

آموزش منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی اولویت کاری است

۰
کبنا ؛معاون اجرایی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در اولویت کاری شورای اسلامی استان است.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز حاتم پیام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شورای عالی استانها و جهاد دانشگاهی کشور در استان در راستای آموزش جامعه شورایی، اظهار کرد: شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی وظیفه نظارت و سیاست‌گذاری وبرنامه ریزی شوراها را بر عهده دارد و این تفاهم‌نامه با هدف ارتقا و توسعه سطح دانش و توانمندسازی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با وظایف و اختیارات اجرا می‌شود.
مسئول اجرایی شوراهای استان شوراهای اسلامی در تشریح تفاهم نامه همکاری تصریح کرد: شوراها به عنوان گسترده ترین و موثرترین نهاد عمومی غیر دولتی سهم عمده ای در توسعه مناطق دارند. این تفاهم نامه در حوزه آموزش مدلی ایجاد می‌کند که منتخبین دوره پنجم به محض ورود به شوراها در مدلی که توسط جهاددانشگاهی آموزش‌ داده می‌شود، با وظایف  شورا آشنا شوند تا بتوانند در راستای اجرای وظایف خود از ظرفیت‌های قانونی نیز بیشترین بهره را ببرند.
پیام افزود: همکاری مشترک در طرح‌های مطالعاتی و کاربردی در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی، تهیه سرفصل‌ها، متون و منابع آموزشی برای برنامه‌های آموزشی شوراها از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.قطعا در روند ارائه این آموزش‌ها وظایفی که اعضای شوراها دارند آموزش داده می‌شود تا برنامه ریزی شهری و روستایی نمایندگان مردم منطبق با وظایف و توانمندی‌ها آنان باشد.
وی اضافه کرد: با تدوین برنامه زمان‌بندی آموزش اعضای شورای اسلامی سراسر استان انجام می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1