تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۴۳۰۳۲

چرا بیکاری در شهر نفتی گچساران بیداد می‌کند / کاندیداها وعده دروغین ندهند/ وضعیت کنونی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در شأن نظام اسلامی نیست

۰
کبنا ؛
خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /


وضعیت کنونی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری مناسب با وجهه جمهوری اسلامی نیست
امام جمعه موقت یاسوج گفت: وضعیت کنونی ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری مناسب با وجهه جمهوری اسلامی نیست.
حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار کرد: مومنین از امامان در زندگی خود الگو می‌گیرند.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان شمه‌ای از خصوصیات امام علی (ع )اظهار کرد: باید زندگی آن امام الگوی ما قرار گیرد تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم هر چند که بسیار سخت است که بتوانیم کارهای آن امام را در زندگی به کار گیریم.
وی با بیان این که مال یتیم در زندگی آن حضرت وارد نمی‌شد و حق را باطل جلوه نمی‌داد و در همه امور هیچ‌گاه حق کسی را ضایع نمی‌کرد باید از وکلا پرسید که چه اندازه دستورات آن حضرت را در کارهای خود به کار می‌گیرند.
موسوی‌اعظم در ادامه بیان کرد: رجب و شعبان از مهم‌ترین ماه‌های خدا هستند که با استفاده از آن‌ها می توان خود را تهذیب کرد و آمادگی برای حضور در ماه مبارک رمضان پیدا کنیم.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه به نگاه کردن به نامحرم اشاره کرد و گفت: این دام از سوی شیطان است که انسان را به هلاکت و سقوط می‌کشاند لذا طهارت روح و فکر لازم است تا بتوانیم از این خطرات مصون باشیم.
وی در ادامه اشرافی‌گری را نیز یکی از مشکلات جامعه امروزی دانست و با انتقاد شدید از برخی مسوولان تصریح کرد: اگر مسوولان به زندگی حضرت علی ع توجه داشته باشند چنین زندگی اشرافی نخواهند داشت.
به گزارش فارس از یاسوج حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم در خطبه دوم امروز ۲۵ فروردین شهر یاسوج با بیان برخی از مناسبت‌ها به بیان و توصیف شیعه واقعی پرداخت و گفت: بدون سند نمی‌توان شیعه را از نظر رفتاری توصیف کرد اما تعریفی از امام صادق است که می‌فرماید شیعیان ما مال کسی را نمی‌خورند چه زکات و خمس باشد و چه مال مردم لذا شیعه شیعه واقعی کسی است که مال مردم را نمی‌خورد.
وی گفت شیعیان جعفر بن محمد برای خدا و به قصد قربت اعمال را انجام می‌دهد و امیدوار به پاداش خداوند است و به همین خاطر خداوند اجر و پاداش محسنین را از بین نمی‌برد.
موسوی‌اعظم به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش در کنار سپاه و بسیج برای عزت و عظمت ایران اسلامی فداکاری می‌کنند و در جنگ تحمیلی در مقابل ۸۰ کشور دنیا از خود ایثارگری به خرج دادند.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: موضوع دیگر فکر و قیام امام محرومیت‌زدایی بود و می‌فرمود یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم لذا حساب ۱۰۰ را افتتاح کرد و تاکنون نیز روند ساخت مسکن برای محرومان ادامه دارد.
موسوی‌اعظم در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: امام و مقام معظم رهبری زاهدترین فرد بوده و هستند و باید زندگی آن‌ها را سرلوحه خود قرار دهیم و به مانند آن‌ها به دنبال حمایت از محرومان باشیم.
امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود به یکی از مشکلاتی که لطمه به نظام وارد می‌کند اشاره کرد و گفت: این که هر کسی برای انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کند معنی ندارد و باید پرسید این چه وضعیتی است.
موسوی‌اعظم در ادامه گفت: باید وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس تصمیم بگیرند که چنین وضعیتی برای وجهه جمهوری اسلامی خوب نیست.

بیداد بیکاری در شهر نفتی گچساران/شهر نفت‌خیز گچساران هیچ کارخانه فرآورده‌های نفتی ندارد
امام جمعه گچساران گفت: شهر نفت‌خیز گچساران کارخانه فرآورده‌های نفتی ندارد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی در جمع نمازگزاران گچساران اظهار کرد: وجود تقوا در انسان موجب می‌شود که هیچ گاه انسان در زندگی خود ضعف نکند.
وی ادامه داد: چنین انسان با تقوایی هیچ زمانی احساس تنهایی نمی‌کند.
حجازی افزود: شاید چنین انسان‌هایی از لحاظ مالی ضعیف باشند اما هیچ‌گاه احساس نیاز ندارند و بی‌نیاز هستند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: امکان دارد چنین انسان‌هایی در جایگاه حکومتی نباشند اما بی‌نیاز هستند.
امام جمعه گچساران  ادامه داد: خداوند به پیغمبر خود تاکید کرد که مومنین را سفارش به کار و تلاش کنید.
وی افزود: این دستور خداوند است و اگر مردم عمل نکنند شرعا فعل حرام انجام داده‌اند و مردم اگر به وظیفه خود عمل نکردند باید توبه کنند چرا که این دستور خداوند است.
امام جمعه گچساران افزود: مقام معظم رهبری برای عزت مسلمین چندین سال است موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کننند و این به این دلیل است که ما هیچ‌گاه چشم امید به دشمنان نداشته نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث اشتغال ربط زیادی به دولت‌ها ندارد و نباید همه منتظر دولت‌ها باشند.
امام جمعه گچساران بیان کرد: بلکه خود مردم نیز باید تلاش کنند تا پازل زندگی تکمیل شود.
حجازی ادامه داد: نباید همه منتظر شغل‌های پشت میزنشینی باشند چرا که جامعه به نانوا و دیگر شغل‌ها نیز نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به مراسمات اعتکاف گفت: خوشا به حال کسانی که در این چند روز معتکف شدند این‌ها انسان‌هایی هستند که از زرق و برق دنیا فاصله گرفتند و سه شبانه روز به خودسازی پرداختند.
امام جمعه گچساران با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: ایشان معروف به ام المصائب است چرا که از روزی که چرخ زمین چرخید هیچ کس به اندازه او مصیبت ندید و صبوری او در عالم بی‌نظیر است.
حجازی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی بر اقتصاد مقاومتی و رشد ملت دارند و اعتقاد دارند در این صورت نفوذ بیگانگان با پیشرفت کشور کاهش پیدا می‌کند.
امام جمعه گچساران با اشاره به بحث انتخابات اظهار کرد: از کسانی که ثبت‌نام کردند تا تنور انتخابات گرم شود تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی اذعان کرد: مملکت ما باید بر مبنای اخلاق اسلامی و حرمت و همچنین حفظ آبروی مومنین مدیریت شود.
امام جمعه گچساران اذعان کرد: در انتخابات تا روز رای‌گیری همه با هم قانونی و شرعی رقیب هستند اما انتخابات که تمام شد باید رقابت به رفاقت تبدیل شود.
وی با اشاره به طایفه‌گرایی و قبیله محوری در انتخابات گفت: طایفه گرایی و قبیله محوری و داشتن پول زیاد موجب نشود که عده‌ای خیال برشان دارد که هر کاری می‌توانند انجام دهند.
حجازی افزود: ملاک نباید طایفه‌گرایی و زورمحوری و قوم‌گرایی باشد بلکه باید مردم شایسته سالاری را مدنظر قرار دهند.
وی ابراز کرد: یکی از وظایف امام جمعه این است که نیازهای شهرستان خود را به مسوولان شهرستانی اول به صورت محرمانه بگوید اما اگر عملی نشد امام جمعه این اختیار را دارد که در تریبون نماز جمعه سوال کند چرا انجام نشده است.
حجازی با اشاره به سخنان ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی که در استان کرمان در خصوص جشن حذف بیکاری افزود: بحث نفت که می‌شود می‌گویند نفت ملی است و ما هم قبول داریم اما بحث بیکاری چه می‌شود.
امام جمعه گچساران تبیین کرد: اگر ملت و عامه مملکت مهم است چرا گچساران شهری که یک چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند بیکاری در شهر ما بیداد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشحال می‌شویم در جایی بیکاری نباشد اما دوست داریم جز این ملت باشیم.
حجازی ادامه داد: شعار شما شعار اعتدال است آیا امکان احداث کارخانه‌های فرآورده‌های نفتی در شهر ما وجود ندارد.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: آیا نمی‌شود در شهر ما شرکت‌های کوچک و وابسته به نفت راه‌اندازی شود.
وی افزود: نفت ملی و مختص تمام کشور است اما بیکاری فقط مختص شهر ماست.

کاندیداها وعده دروغین ندهند/انتخاب اعضای شورا بر مبنای شایسته‌سالاری باشد
امام جمعه دهدشت با تأکید بر دوری از طایفه‌گری و قومیت‌گرایی در انتخابات شوراها گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های دروغین خودداری کنند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی  در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت اظهار داشت: انسان متقی و پرهیزگار به خیر دنیا و آخرت می‌رسد.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه یاد مرگ انسان را متوجه اعمالش خواهد کرد،افزود: انسان‌هایی که همواره خود را مقید به انجام ارزش‌های دینی و الهی می‌دانند و احکام شریعت را رعایت می‌کنند نزد خداوند جایگاه والایی دارند.
حسینی تصریح کرد: در زندگی گاهی وقت تحت فشار قرار می‌گیریم و در تصمیم‌گیری‌ مسایل سیاسی و اجتماعی به جای اجرای آنچه خداوند به ما گفته و اخلاق انسانی و اسلامی دستور داده به حرف دیگران عمل می‌کنیم که این خطرناک است.
خطیب نماز جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: باید در مقابل وسوسه‌های نفس و شیطان مقاومت و به انچه دین و شریعت دستور داده عمل کنیم.
حسینی با بیان اینکه دلبستگی به دنیا و مال سبب می‌شود انسان نتواند درست تصمیم بگیرد، بیان داشت: خداوند در قرآن فرموده آن‌ها که مقاومت می‌کنند فرشتگانی نازل می‌شود و دست آنها را در امورات زندگی می‌گیرد.
وی با اشاره به کسانی که فکر،سیرت و رفتار پاک دارند گفت: در مقابل کسانی هستند که توجه به شرعیات ندارند و تفکر ضد ارزشی دارند این‌ها را شیطان دائماً همراهی می‌کند.
حسینی به در پیش بودن روز ارتش اشاره و تصریح کرد: ارتشی که در خدمت ملت است و در مقابل کفر، ظلم و ستم ایستاده مایه افتخار است.
وی با بیان اینکه نیروی نظامی باید افتخارش این باشد که در مسیر احیای ارزش‌های اسلام و قرآن قرار گرفته است،افزود:ارتش ما در مقابل استکبار و جریان انحراف فکری و اخلاقی ایستاده است، ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم و به شهدای ارتش درود می‌فرستیم.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش انتخابات اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هم انتخابات شوراهای اسلامی و هم ریاست جمهوری از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: مردم دهدشت باید افرادی را برای شورای شهر برگزینند که توانمند، شایسته، متعهد و متخصص باشند.
وی با تأکید بر دوری از طایفه‌گری و قومیت‌گرایی در انتخابات شوراهای گفت: اگر به طایفه خود رأی می‌دهد باید فردی باشد که شایستگی دارد.
حسینی حضور حداکثری در انتخابات را یک وظیفه دانست و تصریح کرد: مشارکت در انتخابات به معنای تأئید نظام جمهوری اسلامی است و عدم شرکت در آن اجازه تصمیم‌گیری سرنوشت خود به دست دیگران است.
وی با بیان اینکه کاندیداها باید وعده دروغین به مردم ندهند گفت: برنامه اعلامی باید عقلانی و قابل اجرا باشد.
حسینی تأکید کرد: کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود رقبا را تخریب نکنند و مسؤولان هم باید این را مورد توجه قرار دهند با هر جریان یا مسئله‌ای که باعث می‌شود حضور حداکثری مردم شکل نگیرد یا وحدت ملی تخریب شود برخورد کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1