تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۲۴۲۹۴۳

چالشی بر «عدم انسجام» شورای چهارم شهر یاسوج

۱
۰
کبنا ؛صمد عزیزپور
شورا ی شهر مظهر و تجلی اراده ی شهروندان برای اداره ی شهر بر مبنای خواسته و انتخاب مردم است، و این خواسته ها در برنامه های منتخبین ظهور دارد. از دیگر سوی بی اعتبار نیست اگر گفته شود نمایندگان منتخب با عنایت به فراوانی نامزدها ، معیار تشخیص معدل فهم و درک اجتماع در اهمیت دادن به امر انتخاب خویش است. شهروند مسئول، انتخابش هم مسئولانه است. او تراز و نیز محصول جامعه ی بالغ و توسعه یافته است.
شهر، زیستگاه و خاستگاه انسان هایی است که عیار و مدل زندگی خود را متناسب با ضروریات زندگی در آن ارتقا بخشیده و به لوازم آن متعهدانه ملتزم شده باشند. در این صورت عیار نمایندگی چنین شهروندانی نیز متفاوت خواهد بود. نمی شود مدعی شهروندی رشد یافته بود و نهال جان خود را در بطن و متن تیره و قبیله غرس نمود. نمی توان ژست شهروند مسئول گرفت و سرنوشت شهر را بدست عشیره و لویه جرگه های عشیره ای و تعصبات ناگشودنی قومی سپرد! نمی شود مدعی نخبگی بود و شعار «حزب من ایل من» سر داد و یا عصای «ارجن» قبیله و جغرافیای  قومی خود را بر تحصیل کردگان و نخبگان خارج از جغرافیای خاک و خون خویش ارجح دانست!!
شورای چهارم شهر یاسوج با همه کامیابی و یا ناکامی هایش، ثبات یا تزلزل هایش، کارآمدی یا ناکارآمدی هایش و سلامت یا کسالتش  تا حد فراوانی محصول و مدیون نگاه تبارگرایانه ی ایل سالار بود.
اعضای محترم این شورا که اغلب نامزد انتخابات پنجم نیز هستند، پس از گذشت یک دوره ی چهار ساله از همکاری، با چالشی جدی و آزمونی به غایت سخت مواجه‌اند و آن «دفاع تیمی» از عملکرد خویش در قالب ارائه ی لیستی واحد و مرکب از اعضای شورای چهارم برای حضور در شورای پنجم است. چنانچه به هر دلیل نامزدهای عضو شورای چهارم نتوانند پس از چهار سال نمایندگی مردم به تعامل و تفاهم لازم جهت انجام یک کنش منسجم تیمی در قالب "لیست شورای چهارم" برسند در واقع ناکامی خود را در به سرانجام رساندن همدلی و انسجام تیمی اظهار و اعلام نموده اند، امری که از الزامات و بدیهیات کار شورایی است.
بر اهالی شورای چهارم پسندیده نیست که نتوانند با ارائه ی لیست، هم از کارنامه ی عملکرد شورایی خود دفاع کنند و هم مردم را از سرگردانی گزینش ۷ نفر از میان  کاندیدای موجود مدد رسانند و از دیگر سوی کلاس گزینش افراد را در میان موکلین خویش ارتقا دهند.
پذیرفته نیست تیمی پس از چهارسال  به انسجام لازم نرسیده، باز از هوادارانش انتظار وفاداری داشته باشد. تغییر ترکیب اساسی چنین تیمی از اولیات خواسته های هواداران و بدیهیات عقلانی خواهد بود.
باید منتظر ماند و دید که «شورای چهارم» تا چه حد به این آزمون تن داده و بر پای کارنامه ی عملکرد خود مهر «قبول» مردم خواهند نهاد؟
حفظ احترام شاءن و شخصیت فردی اعضای شورای محترم چهارم بر نگارنده امری مفروض بوده، آنچه تقدیم گردید ناظر بر روح تلاش جمعی است که ضرورت ناگزیر کار شورایی می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

للل
Iran, Islamic Republic of
ای شورا که حمشو با یک قهر بیبن هیچ کاری هم سی مناطق حومه سهر نکردن فقط خوب وه جایلی رسبن که مدیرکلل اینشسن بسا خوشونه پیش کردن تی مدیرکلل
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1