تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۴۲۹۲۶

مردم واقعیت‌ها را می‌خواهند/ عمار و مالک دامنه اعمال ولایت را گسترش دادند/ نقش رهبری تعیین کننده است نه تمام کننده

۰
کبنا ؛رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: نقش رهبری در جامعه اسلامی نقش تعیین‌کننده است و نه اتمام کننده و مثال بارز آن را می‌توان در جنگ احد مشاهده کرد، باوجودآنکه رهبری را پیامبر (ص) بر عهده داشتند و همه مسلمانان نیز در جنگ هستند اما بازهم مسلمانان شکست می‌خورند.
داود گودرزی در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زینب (س) و با اشاره به مراسمی‌ات معنوی ماه رجب و شعبان بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد مسئله معنویت است برای جوان انقلابی.
وی افزود: خداوند این‌قدر من و شما جوان را دوست داشته است که هرچند وقت یک‌بار سفره‌ای پس باید قدر بدانیم و دعا کنیم که بی‌نصیب نمانیم.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست ۵۰۰ نفرِ مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان که هم‌اکنون در اردوگاه امام حسین (ع) روستای دهنو در شهر یاسوج در حال برگزاری است بیان کرد: رهبری فرمودند برای دفاع از انقلاب دو حرکت نیاز داریم؛ حرکتی بیرونی و حرکتی درونی، حرکت بیرونی همان سازوکارهایی هست که باید انجام شود که باید پیش برنده و پیش‌رونده باشیم و حرکت درونی که مهم‌تر است معنویت می‌باشد چراکه اگر رشد در اخلاق و معنویت نباشد هرچه امکانات باشد نمی‌توان از این انقلاب دفاع کرد.
گودرزی به آسیب‌های عدم معنویت در نیروها اشاره کرد و تصریح کرد: اگر معنویت نباشد نه‌تنها نمی‌توان از انقلاب دفاع کرد بلکه در بعضی جاها نیز برعکس عمل می‌شود؛ همان‌طور که می‌بینیم در این چند سال پیروزی انقلاب در بعضی از افراد رشد معنوی لازم و خودسازی نبود و بعد به قدرت رسیدند، دچار هواهای نفسانی شدند و ظاهر را نگه داشتند به اسم انقلابی گری اما رفتارهای دیگری نشان دادند.
وی به عناصر دخیل در انتخابات ۹۶ اشاره کرد و گفت: یکی از این عناصر فعال دشمن است با محوریت آمریکا؛ ما در یک جنگ تمام‌عیار با دشمن هستیم که حتماً برای انتخابات ما نقشه دارد و عنصر و بخش دیگر جریان غیرانقلابی است.
گودرزی بابیان اینکه آخرین حرف آمریکا چه در دولت قبل و چه در دولت کنونی این هست که اگر قبلاً توصیه می‌شد به عدم حضور در انتخابات اما الآن توصیه می‌کنیم همه پای صندوق‌ها بروند چراکه می‌شود در انتخابات سرنوشت کشور را تغییر داد و جریان مدنظر خود را سرکار آورد.
رئیس بسیج دانشجویی کشور افزود: حرف دیگر دشمن این هست که ما نیازی به امتیازدهی اقتصادی به ایران نداریم و تحریم‌ها را بیشتر می‌کنیم چون بخشی در ایران شکل‌گرفته است که تحلیل خود را از ما می‌گیرند.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ گفته شد که آمریکایی‌ها تحریمی را بر نخواهند داشت و الآن هم دیدیم که نزدیک انتخابات هستیم و تحریم جز در چند بخش محدود مثل یکی دوتا هواپیما که دست دولت را می‌گیرد برداشته نشد.
وی تأکید کرد: در هیچ عرصه‌ای تحریم‌ها برداشته نشد، نفت خرید می‌شود اما پول آن چطور برمی‌گردد معلوم نیست چون مبادلات بانکی و تحریم‌های آن برداشته نشده است و پولی دست ما را نمی‌گیرد.
گودرزی به جمع‌بندی خطرناک بیرون آمده از اندیشیده‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: آن‌ها در اندیشیده‌ها نشستند و گفتند علت اینکه نمی‌شود به‌نظام حکومتی ایران ضربه زد به این خاطر هست که مردم محکم پشت سر حاکمیت خود هستند؛ چون حکومت دینی هست و مردم دین‌دار هستند، دست از حاکمیت دینی برنمی‌دارند پس باید در درازمدت دین را از مردم گرفت و در کوتاه‌مدت باید فشارهای اقتصادی را آن‌قدر زیاد کرد تا مردم دست از حاکمیت دینی بردارند و آن موقع ضربه زد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ضمن بیان تلاش دشمن برای تغییر در ذائقه‌ها، فرهنگ، باورها و رفتارهای عمومی، گفت: تلاش دشمن بر جهت‌دهی افکار عمومی هست تا طبقه‌ای را در ایران شکل دهد تحت عنوان طبقه متوسط شهری که بیشتر به دنبال معیشت باشد و نه سیاست و سرنوشت کشور.
گودرزی تصریح کرد: حرف اصلی آمریکایی‌ها این هست که جریان انقلابی نباید در ایران سرکار بیاید و قدرت بگیرد و شرکایی هم در داخل دارد که چون هدف مشترکی دارند پس به‌طورجدی باهم همکاری می‌کنند.
وی بابیان اینکه به‌عنوان بچه‌های انقلاب مبنا و معیاری داریم برای قضاوت کردن در مورد همه افراد و همه پدیده‌ها، افزود: مبنای ما چهارچوب اندیشه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی است.
گودرزی گفتمان انقلاب اسلامی را قرآن، روایات اهل‌بیت، بیانات و نصایح امام و رهبری امت و قانون اساسی داست و گفت: اگر نقدی می‌شود هیچ فرقی بین رجل سیاسی وجود ندارد چراکه همه آدم‌ها، رفتارها، گفتارها را می‌بریم در چهارچوب انقلاب اسلامی ببینیم جایگاهی دارند و یا نه.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه سنجش‌ها بر اساس شاخص‌های بیان‌شده می‌باشد و بیان کرد: در مورد هرکسی حرف زده می‌شود با شاخص حرف می‌زنیم و باکسی عهد اخوت و یا کینه‌توزی نداریم.
گودرزی ضمن بیان اینکه در این چهارچوب ترسیم‌شده وقتی رفتارها و گفتارها را بررسی می‌کنیم در بعضی جاها اشتباهات قابل‌گذشت هستند ولی در بعضی دیگر قابل‌گذشت نیست، تصریح کرد: در بعضی جاها تناقض‌ها با شاخص‌های اصلی انقلاب دست‌وپنجه نرم می‌کند.
وی بیان کرد: محور همه اندیشه و گفتمان ما ولایت‌فقیه است، اندیشه سیاسی ما در اسلام این هست که حکومتی تشکیل بدهیم و در رأس آن ولایت‌فقیه است که نایب امام زمان (عج) می‌باشد و باید تبعیت محض کنیم.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه ما باید تلاش بکنیم که ولی از ما چه می‌خواهد ولو اگر سکوت کرده باشند، تأکید کرد: وای به حالی که ولی‌فقیه به ما سرانگشت اشاره نشان دهد و یا بیاید پشت میکروفن حرف بزند؛ چراکه اشتباه از جنس اشتباهاتی نیست که بگذریم و اینجا اگر حرف ولی‌فقیه را زمین گذاشتیم هیچ فرقی با جریان صفین نخواهیم داشت.
گودرزی به نقش رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش رهبری در جامعه اسلامی نقش تعیین‌کننده است و نه اتمام کننده و مثال بارز آن را می‌توان در جنگ احد مشاهده کرد، باوجودآنکه رهبری را پیامبر (ص) بر عهده داشتند و همه مسلمانان نیز در جنگ هستند اما بازهم مسلمانان شکست می‌خورند.
وی علت شکست در جنگ احد را عدم ولایت‌پذیری برخی از افراد بیان کرد که حرف گوش نکردند و محل مأموریت خود را در میانه کار رها کردند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: چرا حضرت امیر در کوچه‌ها می‌گشت و عین عمار و عین مالک می‌گفت، چون مالک و عمار مسیر اعمال ولایت را ایجاد می‌کردند؛ حرف‌های حضرت را تبیین می‌کردند و حضرت می‌آمد و حرف‌های جدید زدند و به‌طورکلی دایره اعمال ولایت را گسترش می‌دادند.
گودرزی افزود: رهبری جهت‌دهی می‌کند، گفتمان ایجاد می‌کند و از انحراف جلوگیری می‌کند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی به شاخص‌های انقلابی گری در بیان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر شخصی و یا جریانی داری پنج مشخصه زیر باشد می‌توان به او انقلابی گفت: اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اساسی انقلاب را قبول داشته باشد، تلاش برای تحقق این اهداف کند، با دشمن مرز و نسبت به او حساس باشد، استقلال کشور و تقوای دینی و سیاسی داشته باشد.
گودرزی همچنین تأکید کرد: البته به گفته مقام معظم رهبری باید نگاه خود را بازکنیم و اگر کسی از ۱۰۰ نمره ۱۰ را هم بیاورد آن می‌شود انقلابی.
وی افزود: جنبش دانشجویی در یک کلمه یعنی روشنگری و مردم می‌خواهند از ما واقعیت‌ها را بشنوند و باید مطالعه کنیم و مطالبه گر باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1