تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۲۴۲۸۱۶

راه‌اندازی اداره‌کل اموال تملیکی در استان / انعقاد ۱۲۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه بین ‌کهگیلویه و بویراحمد و نهادهای توسعه‌ای /

۱
۰
کبنا ؛رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با نهادهای توسعه‌ای مختلف از جمله بنیاد برکت، سازمان اقتصادی کوثر و غیره در زمینه‌های اقتصادی و عمرانی تفاهم‌نامه منعقد کردیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسن نوروزی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تبع سایر استان‌های کشور تشکیل و برای ۲۰ دستگاه اجرایی بیش از ۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی طراحی شد.
وی افزود: سال گذشته ۳۲ جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شد که از این تعداد، ۶ جلسه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور برگزار شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته ۳۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که نتیجه این جلسات پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان بود.
نوروزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در استان شناسایی شد، بیان کرد: از این تعداد، پرونده ۱۲۳ واحد ابطال شد، ۱۲ واحد به چرخه تولید برگشت و پرونده ۶۵ واحد تولیدی نیز در حال بررسی است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با سازمان‌های مختلف از جمله بنیاد برکت، سازمان اقتصادی کوثر و غیره در زمینه‌های اقتصادی و عمرانی تفاهم‌نامه منعقد کردیم که از این مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان مربوط به بنیاد برکت بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی و ۱۹۷ میلیارد تومان برای احداث راه‌های زمینی استان با وزارت نفت تفاهم‌نامه منعقد کردیم.
نوروزی گفت: برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی و  فاضلاب در روستاهای استان نیز ۷۲ میلیارد ریال سال گذشته انعقاد قرارداد شد.
وی بیان کرد: از دیگر اقدامات خوبی که در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته انجام شد، دریافت مجوز تخصیص آب به میزان ۸۱۷ میلیون متر مکعب برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و تأمین آب شرب استان از وزارت نیرو بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین در زمینه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی ۲۷ پروژه استانی شناسایی شد که از این تعداد برای ۱۱ مورد فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده شده است.
نوروزی گفت: تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان از دیگر اقداماتی بود که در سال ۹۵ انجام شد و در این سند پیش‌بینی شده که در سال ۹۹ به ۲۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برسیم.
وی اخذ مجوز دریافت تسهیلات به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی گچساران و راه‌اندزای پروژه‌های آجر دهدشت و سیمان مارگون را از دیگر عملکردهای مثبت سال گذشته عنوان کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در بودجه سال ۹۶ حدود ۶٫۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری و رشد اقتصاد دانش‌بنیان به استان اختصاص داده شد.
نوروزی در ادامه از راه‌اندازی اداره‌کل اموال تملیکی در استان خبر داد و گفت: برخورد با کالای قاچاق همواره در دستور کار مسئولان استانی بوده که در این راستا سال گذشته شاهد رشد ۳۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق در سطح استان بودیم.
این مسؤول تصریح کرد: ۱۹۷ میلیارد تومان از محل پروژه‌های نفت اختصاص داده شد که این میزان تسهیلات برای پروژه‌های راه‌سازی و اجرای طرح‌های ورزشی اختصاص یافت، همچنین ۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی اختصاص یافت.
نوروزی از اخذ مجوز ۸۱۷ میلیون متر مکعب برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت خبر داد و افزود: در سال گذشته ۲۶ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شد که ۱۱ مورد از این پروژه‌ها در بخش‌های گردشگری و ورزش و جوانان به فراخوان رفته و امیدواریم جذب سرمایه‌گذار شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰۰ واحد راکد تولیدی در استان شناسایی و ۱۲ واحد راه‌اندازی مجدد شد، گفت: پرونده ۶۵ واحد تولیدی در حال بررسی است، ضمن اینکه پروانه بهره‌برداری ۱۲۳ واحد راکد ابطال شد.
وی به تدوین سند صادرات غیرنفتی در استان اشاره کرد و گفت: هدف‌گذار استان در پایان برنامه ششم توسعه صادرات ۲۱ میلیون دلاری محصولات به خارج از کشور است.
این مسئول اضافه کرد: پتروشیمی گچساران مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان مجوز اخذ تسهیلات دریافت کرد و پروژه‌های آجر دهدشت، سیمان مارگون، مجتمع رفاهی و آبرسانی به اراضی استان راه‌اندازی شدند.
نوروزی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی اداره‌کل اموال تملیکی در استان خبر داد و گفت: برخورد با کالای قاچاق در دستور کار مسؤولان استانی است که شاهد رشد ۳۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق در سطح استان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامیدم
Iran, Islamic Republic of
.. گیری راه اندازی شد نوروزی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1