تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۲۴۲۷۲۷

زارعی: نگاه‌های جامع‌تر جای نگاه‌های بخشی را بگیرد / مدیران کارهای مردم را معطل انتخابات نگذارند/ آزمون و خطا در اقتصاد مقاومتی معنا ندارد

۰
کبنا ؛رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توازن منطقه‌ای و بحث مناطق محروم و برخوردار از موضوعاتی است که همواره در کشور ما مطرح بوده، گفت: پاسخ به این دغدغه‌ها از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی اصلی برای اقتصاد کشور مطرح است.
وی افزود: موضوعی که همواره در کشور ما مطرح بوده عدم توازن و نابرابری، بحث مناطق محروم و برخوردار و توسعه یافتگی و کمتر توسعه یافتگی بوده ‌که با نگاهی به ماهیت اقتصاد مقاومتی به این نتیجه می‌رسیم که یکی از اهدافی که در این ایده موفق وجود دارد پاسخ به این دغدغه‌ها است.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور ما ظرفیت‌های بالقوه گوناگونی دارد و عدم سرمایه‌گذاری متوازن به نوعی عدم توازن در کشور و تبدیل برخی مناطق به مناطق برخوردار و برخی دیگر به مناطق کمتر برخوردار منجر شده است.
زارعی گفت: اقتصاد مقاومتی در درون خود این نگاه دقیق را دارد که ظرفیت‌های بومی را با کمک ظرفیت‌های ملی فعال کند که در صورت تحقق این امر، عدم توازن دیگر معنا نداشته و ما می‌توانیم به یک برخورداری عادلانه برسیم.
وی با تأکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش کند از اقتصاد مقاومتی بهره لازم را ببرد، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی از همه مهم‌تر نیازمند نگاه جامع بوده و یکی از راه‌های عملیاتی شدن آن این است که نگاه بخشی جای خود را به نگاه عمومی و جامع بدهد.
زارعی ادامه داد: شورای اداری، شورای برنامه ریزی و دیگر جلسات استان همه نشان دهنده تعامل و وحدت برای توسعه استان است، اگر چه نگاه بخشی در جایگاه و موقعیت خودش خوب است و بد نیست اما از همه مهمتر نگاه‌های استانی و جامع‌تر است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به موضوع بهره‌وری در حوزه کارکرد و راندمان عمومی اشاره داشت و گفت: یکی از شاخص‌های منفی ما، در حوزه بهره‌وری کارکنان دولت است که اقتصاد مقاومتی در این حوزه هم قابل تفسیر و عملیاتی شدن بوده و اگر بهره‌وری افزایش یابد یکی از کارکردهای اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند.
زارعی افزود: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، اگر اهداف این پیام به دستی تبیین شود بسیاری از موانع و مشکلات رفع می‌شود.
وی بیان کرد: آزمون و خطا در اقتصاد مقاومتی معنا ندارد و این نظریه مجموعه‌ای از علم، دانایی، بصیرت و پاسخ به بیماری‌های مزمن اقتصادی ما است و امیدواریم این شعار به درستی جامه عمل پوشانده شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران در همه نظام‌های سیاسی المان‌های تفکر حاکم بر آن نظام هستند و باید خود را ملزم به پیگیری قوانین آن نظام بدانند، گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، از مدیران استان به‌ویژه دستگاه‌های خدماتی می‌خواهیم مردم را در این مقطع فراموش نکرده و در این مدت نیز با خوشرویی به آنها خدمات ارائه دهند تا با نشاط پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
وی تاکید کرد: مردم باید برای مشارکت در انتخابات امید داشته باشند و از مدیران می‌خواهم که در ایام انتخابات خدمات رسانی به مردم را فراموش نکنند و کارهای آنها را معطل نگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1