تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۲۴۲۶۴۴

سودای معامله آب در آبشار یاسوج / رواج انشعابات غیرمجاز آب در آبشار (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛


آبشارزیبای شهر یاسوج و برداشت آب از آن برای مصارف خانگی و باغات تفریحی حکایت طولانی است که همچنان ادامه دارد و انشعاب های مختلفی که از شبکه های انتقال آب در این آبشار وصل شده است صحنه جالبی را بوجود آورده اند.







به گزارش کبنا نیوز، آبشار زیبای شهر یاسوج و برداشت آب از آن برای مصارف خانگی حکایت طولانی است که همچنان ادامه دارد و انشعاب های مختلفی که از شبکه های انتقال آب در این آبشار وصل شده است بسیار جالب به نظر میرسد.

مهار آب در آبشار یاسوج از سوی مسئولان شرکت آبفای شهری استان و وارد کردن بخشی از این آب به مدار مصرف در سالهای اخیر این جاذبه زیبای گردشگری را با خطرهای زیادی مواجه کرده است به طوری که بخش زیادی از درختان و باغات پایین دست آن خشک شدند.

موضوع کمبود آب در شهر یاسوج در سالهای اخیر به ویژه در تابستان ها به یک چالش جدی مواجه شد به طوری که هر روز در نقطه ای از این شهر با قطعی و یا کم فشاری آب رو به رو می شد و شهروندان نیز به شدت از این موضوع اظهار نارضایتی دارند.

شهروندان یاسوجی نیز از ضعف مدیریت در آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار گلایه می کنند و شکستگی و ترکیدگی انشعاب ها در معابر و خیابان که بخش زیادی از آب تولیدی را به هدر می دهد را دلیل این ادعای خود عنوان می کنند و این امر بر هیچکس پوشیده نیست.

انشعابات غیرمجاز و ساماندهی نشدن وضعیت آب آشامیدنی در شهر یاسوج و حاشیه های شهر نیز از دیگر چالش های اساسی در این باره است به نحوی که در برخی از خانه ها لوله های با قطر های بالا برای تامین آب باغ ها به کار برده شده است.

هفت درصد آب شرب شهریاسوج از طریق مخزن آب آبشار یاسوج تامین می شود

مدیر آبفای شهری بویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه در خط انتقال آب شرب یاسوج ۱۰ فقره انشعاب غیر مجاز کشف شده است گفت: دارندگان این اشعابات غیر مجاز جریمه و تذکرات داده خواهد شد و در صورت جمع آوری نکردن آنها به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
وی افزود:هفت درصد آب شرب این شهر از طریق مخزن آب آبشار یاسوج تامین می شود و برای آب کشاورزی باغات پایین دست آن یک مخزن ذخیره دیگر به اندازه چهار اینج آب نیاز است.

رییس شرکت آبفای شهری یاسوج با بیان اینکه کلیه باغ های تفریحی آبشار یاسوج از طریق انشعابات غیرمجاز آب برداشت می کنند، تصریح کرد: در باغ حوزه ضلع جنوبی تنگه آبشار ده کوره ای ایجاد کرده اند که خط انتقال شرکت آبفای یاسوج از آنجا عبور می کنند و حدود ۱۵ فقره انشعاب غیر مجاز از آن خانه ها گرفته شده است.
قلندری عنوان کرد: به دارندگان انشعابات غیر مجاز تذکرات داده شده و در صورت رعایت نکردن به مراجع قضایی معرفی می شوند.
رییس شرکت آبفای شهری بویراحمد گفت: به دلیل کمبود بارش ها در سال های اخیر اگر مردم همکاری لازم با دستگاه های مربوط را نداشته باشند با مشکل آب شرب مواجه خواهیم شد.

اگر این روزها سری به آبشار یاسوج بزنید انشعاب های مختلفی که از خط انتقال آب شهر وصل شده است و مشخص نیست این آب ها به کدام نقطه هدایت می شوند را به وضوح مشاهده خواهید کرد.






---------------------------------------------------
گزارش: روح‌الله اخلاقی



نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب هستش،،مگه اداره اب نمیتونه انشعابات غیرمجاز راجمع اوری کنه،،اخه کارخیلی سختی که نیست،،چرا اجازه میدین عده ای فرصت طلب اینجور به قانون وحقوق عمومی دهن کجی کنن؟؟؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1