تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۴۲۵۸۱

کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در گچساران

۲
۰
کبنا ؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران از کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در این شهرستان خبر داد.
رئیس میراث فرهنگی گچساران خبر داد؛ کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در گچساران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران از کشف و ضبط یک خنجر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

هومن عنایی افزود: در پی گزارشات مردمی، ساعت چهار بامداد امروز چهارشنبه سه فرد سودجو در حین حفاری در یکی از مناطق شهرستان گچساران توسط تیم یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه سودجویان سه متر حفاری انجام داده بودند، عنوان کرد: در این عملیات، دو خودروی پژوپارس و تیبا توقیف و یک خنجر تاریخی مربوط به دوره اسلامی کشف و ضبط شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
عنایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، این پنجمین باند حفار غیرمجاز آثار باستانی است که در شهرستان گچساران دستگیر می‌شود.
وی بیان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی گام مهمی در آشنایی نسل‌های آینده با تاریخ کهن است و ما اجازه نمی‌دهیم سودجویان به میراث تاریخی مردم دست‌درازی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چه فایده وقتی گچساران موزه نداره و این اشیا بعد از مدتی سر از موزهای دیگه در میارن چه فرقی میکنه کجا باشه. چه اون ور دنیا باشه چه در جای دیگه کشور مهم اینه که در وطن اصلیش نیست. لااقل اینا یه زحمتی برای کشف و حفاریش کشیدن. اصلن از کجا معلوم سرنوشت این اشیا عتیقه چی میشه و به کی فروخته میشه و پولش به جیب کی میره.
کهگیلویه ای درگچساران
Iran, Islamic Republic of
من توش ماندم این عطیقه جات در زیر خاک باعث رویش درخت گردو وغیره میشود یاخوشه گندم رادر روی زمین پربارتر میکند آخه این چه سرمایه ای است که چند صد سال و چندهزارسال زیر خاکه واسمشو میزارید منابع ملی سرمایه کشور و.........چه بخواهید وچه نخواهید دستگاههایی اومده واینها را پیدا میکنند میفروشند به کشورهای اروپایی ودوضرر به کشور یکی آثارباستانی اش درکشورهای خارجیه ویکی اینکه یه نفر یکشبه خیلی پول دار میشه وباعث فساد دراطراف خود میشه باعث دزدی وغیره دولت بزاره درشان بیارن وهمه استفاده صحیح کنند ومیراث هم نپره اونور.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1