تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۴۲۴۹۸

اصلاحات و نماینده گچساران لیست می‌دهند یا خیر؟

۲۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید جواد فدایی
بازهم انتخابات شورای شهر و باز هم آغاز گلایه ها و مطالبات قومی و جناحی کاندیداها از لیدرهای جریانات سیاسی و البته این بار دوگروه اصلاح طلبان و نماینده.
کیست که نداند اختلافات دامنه دار اصلاح طلبان گچساران به رهبری علی خواجوی و طیف حامیان نماینده فعلی در هر انتخاباتی گسترده تر و داغ تر میشود.
انتخابات شوراهای شهر وحتی برخی روستاها به فضای یارکشی و یارگیری این دو طیف تبدیل شده است و کاندیداهای هر دو طیف انتظار دارند در لیست مورد حمایت رهبران خود قرار گیرند.
اصلاح طلبان اصیل و شناسنامه داری که انتظار دارند علی خواجوی و علیرضا کفایی آنان را در لیست مورد حمایت خود قرار دهند و این را حق مسلم خود میدانند و چیزی غیر از آن را نادیده گرفتن و پایمال کردن حق طبیعی خود می انگارند.
همینطور حامیان نماینده فعلی گچساران و باشت که در هر دو دوره خصوصا دوره قبل تا جایی که توان داشتند از خود مایه گذاشتند و جشن پیروزی با هم برپا کردند اکنون خواهان حمایت آقای تاجگردون هستند و به چیزی غیر از آن راضی نمیشوند.
در نگاه اول میتوان به این دو گروه حق داد که پس از تحمل هزینه های معنوی در قوم و طایفه خودشان برای طیف فکری و سیاسی حال باید پاسخگوی آنانی باشند که میپرسند تو خودت را برای فلانی خرج کردی حالا او برای تو چه می کند.
کافیست فقط اندکی به این اسامی توجه کنید : جهانبخش ملک نژاد شهردار اسبق باشت و از یاران وفادار اصلاحا ، دکتر سجاد ولی پور اصلاح طلب و از حامیان نماینده فعلی، خسرو افشین پور با سابقه اصلاح طلبی به اندازه تمام اصلاحات، ابوالفتح رحمانی اصلاح طلب دیلی که به زعم خودش در دوره های مختلف هزینه های گزافی برای اصلاح طلبی اش پرداخته، میلاد کرمی اصلاح طلب و همینطور حامی نماینده ، کیانوش مرتضوی با سابقه اصلاح طلبی طایفه ای و نسبت فامیلی با نماینده، نرگس زارعیان اصلاح طلب و حامی نماینده، محمدرضا حبیبی اصلاح طلب نیز در انتخابات گذشته به صورت خانوادگی و قومی تمام قد پشت نماینده بودند ، آرمان پناهپوری اصلاح طلب قشقایی و از حامیان ترک زبان نماینده، نعیم خورشیدی جوان جویای نام اصلاح طلب که در دانشگاه فعالیت زیادی برای پیروزی تاجگردون انجام داد، سروش کاویانی اصلاح طلب و از حامیان نماینده و بستگان درجه یک دکتر کریمی لیدر تاجگردون در ایل قشقایی، علی دیدار دیگر قشقایی اصلاح طلب، خاتون اله کرم پور بانوی اصلاح طلب دیلی، سعید دلاوری اصلاح طلب ترک زبان و مختار باطولی که سابقه اصلاح طلب بودنش از سن تمام افراد مذکور بیشتر است و همه و همه این افراد دغدغه این روزهای علی خواجوی هستند که هر کدام مدعی حضور در لیست نهایی اصلاح طلبان هستند و از این خواسته اندکی کوتاه نمی آیند . در کنار همه این نامها مسعود ظفری جویای نام را اضافه کنید که سال گذشته تا پوشیدن ردای شهرداری پیش رفت ولی به دلایل مختلف شایسته این عنوان تشخیص داده نشد و اکنون به چیزی جز سر لیستی اصلاح طلبان و ریاست شورای شهر نمی اندیشد ، هر چند بین اصلاح طلبان درباره عدم سابقه اصلاح طلبی و نداشتن تخصص لازم ایشان بحث و جدل وجود دارد.
کسانی که اکنون با احساس تکلیف به صحنه آمده اند و هر کدام خویش را مستحق حمایت جناح فکری خود میدانند و این حمایت را کمترین وظیفه جریان موسوم نسبت به خود میدانند.
حال اگر اصلاح طلبان لیستی هفت نفره ارائه دهند و افراد ذکر شده در لیست نباشند چگونه این حواشی و درگیری های درون حزبی جمع خواهد شد؟ پاسخ را تنها یک نفر میتواند بدهد، علی خواجوی؛
ضمن اینکه نباید فراموش کنیم هر کدام از افراد ذکر شده علاوه بر مسائل جناحی نماینده طایفه و فامیل بزرگی خواهند بود که بی شک عدم توجه به آنان آینده اصلاح طلبی گچساران را به خطر می اندازد.
وضعیت قرمز اصلاح طلبان با شدت و تنش بیشتری در جریان حامی نماینده مشاهده میشود و این جنگ قدرت و رقابت بر سر حمایت تاجگردون در این طیف حرارت بیشتری دارد.
کسانی که سال گذشته و در جریان انتخابات مجلس هر کدام بار سنگینی به دوش داشتند و نماینده طایفه و خانواده بزرگی بودند و در طایفه خود به لیدرهای تاجگردون معروفند.
سلفی بگیرهای سینه چاک و شعارگویان پر هیاهو و متعصب تنها واژه هاییست کوچک برای توصیف خدمت این افراد به تاجگردون در مسیر پیروزی مجدد.
مدعیان حمایت در این گروه به مراتب انتظارات بیشتری از نماینده فعلی دارند که با هم آنان را مرور می‌کنیم: مهدی بازی جوان لاری که در انتخابات سال گذشته هر آنچه در چنته داشت برای تاجگردون گذاشت و البته سلفی های زیبا و دو نفره، سجاد ولی‌پور جوان تحصیلکرده باوی و حمایت تمام قد فامیلی از تاجگردون و البته سلفی های مکرر سه نفره، فاطمه ملکزاده که البته گفته میشود تنها سابقه ایشان نسبت فامیلی با نماینده است و دیگر هیچ، غلامرضا ایزدی با سابقه خانوادگی کاملا تاجگردونی، سید ناصر حسینی رئیس بازار گچساران و از حامیان پر و پا قرص جریان حاکم، ایمان محمدی جوان دولیاری حامی نماینده و البته فامیل یکدست طرفدار تاجگردون، طبیب اله اسلامی دیگر دیلی که زحمات زیادی برای پیروزی نماینده متحمل شد، حمید بخشایی عضو فعلی شورای شهر و حامی جدی نماینده ، بهزاد عبدیفر ورزشکار ملی و حامی تاجگردون، پریوش نقدی بانوی کتابدار حامی جریان حاکم، رضا قشقایی عضو فعلی شورای شهر و از حامیان نماینده در ایل قشقایی، افضل نظری لار از بانیان حماسه لار که برای نماینده سنگ تمام گذاشتند و برخی دیگر که در طول انتخابات گذشته با رهبری طیف ها و گروه های مختلف باعث پیروزی چشم گیر نماینده فعلی شدند و اکنون هر کدام به امید حمایت جناب تاجگردون پای در عرصه انتخابات شوراها گذاشته اند‌
در کنار اینها اصولگرایان سابق چون ایاز اکبری و سیاوش باقرنژاد و محسن عباسی را باید در نظر گرفت که به خاطر پیروزی نماینده از سابقه و نقش خود در جریان سیاسی اصولگرا گذشتند و حال به دنبال جلب اعتماد آقای نماینده هستند.
در شرایط کنونی که همه افراد فوق انتظار دارند مورد حمایت طیف نماینده قرار بگیرند آقای تاجگردون نمیتواند به راحتی از کنار این مطالبه بگذرد و مسلما چاره ای خواهد اندیشید.
عبور از کنار نام هایی که ذکر شد یعنی دست شستن قوم و طایفه ای از تاجگردون و این کابوس شب و روز آقای وکیل در روزهای آتی به اوج خود خواهد رسید.
درد سر بزرگتر تاجگردون نگاه مطالبه گر دکتر کریمی و سایر لیدرهای قشقایی تاجگردون خواهد بود که پس از رویگردانی از علی فولادی در انتخابات سال قبل دنبال سهم خود از قدرت خواهند بود و اگر این امر محقق نشود این گروه کثیر برابر قوم خود از همه جا رانده خوانده خواهد شد.
اگر گروه موسوم به اصلاح طلبان به یک لیست واحد برسند عوارض آن علاوه بر خودشان بر نماینده نیز فشار خواهد آورد و طرفداران و حامیان سال قبل ایشان نیز انتظار ارائه لیست و قرار دادن نامشان در آن خواهند بود. و باید توجه داشت تاجگردون زیرک هیچگاه تن به این بازی خطرناک نخواهد داد و شروع کننده انفصال یاران نخواهد بود ولی اگر طیف اصلاح طلبان به رهبری علی خواجوی این کار را انجام بدهند ممکن است ایشان واکنشهایی دور از فانتزی های ذهنی خود انجام دهد.
رفتار سیاسی تاجگردون و خواجوی این روزها بیش از هر اتفاق دیگری میتواند کبریتی باشد به انبار بنزین سهم خواهی های افراد و قومیت های منطقه و بعید است فرد عاقلی دست به چنین کار خطرناکی بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یا لیستی یا قومی به هر حال یکی از این دو باید انتخاب بشه. فکر نکنم انتخاب ۷ نفر از بهترین ها از میان اسامی فوق کار سختی باشه مگر اینکه عده ای بخوان با قلدری خودشون رو به زور در لیست جا بدن
یاحق
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت نویسنده محترم ، شما در نگارش اصلاح طلبی چه شاخصی را معیار قرار داده اید اقرار به زبان یا منش اصلاح طلبی دراین مقوله اقای خواجوی وحامیانش اصیلترین اصلاح طلبانی هستند که از بدو انقلاب تاکنون در هرزمینه ای نشان داده اند واگر لیستی ارایه دهند حق طبیعی آنهاست وبعد شما مطمئنید که غلام تاجگردون اصلاح طلب است یا اصولگرا اگر فهمیده ایدباذکر شواهد بیان کنید دوم کاسه لیسان ومنفعت طلبان یهویی اصلاح طلب به ظاهر جان برکف نماینده دستشان برا ی عموم روشده ودیگر دربین عموم جایگاهی ندارند وتنها حامی آنها شاید خود نماینده باشد که آن هم آرام بخش موقتی است وچند صباحی دیگر از غلاف ظاهری خود با نعره بیرون خواهند آمد به هرحال درکوتاه مدت خواص رامیتوان فریب داد ولی عوام رانه وگذشت زمان خیلی از مسایا را روشن خواهد کرد ،یا حق
همکاربهداشت
Iran, Islamic Republic of
درود برخواجوی کهنه کار اصلاحات وتاجگردون عزیز دکترین اقتصادی جریان اصلاحات
علی
خیلی از این عزیزان اصلاح طلب فصلی هستند فقط به خاطر پست و مقام خودشان را به اصلاح طلبان نزدیک کردند
غلام
دوست مقاله نویس عزیز این را بدان در انتخابات قبلی همین آقای بخشایی را اصلاح طلبان در لیست خود قرار دادند و از طریق حزب مردم سالاری اعلام کردند ولی ایشان اعلام برائت کرد و خود را جز جرگه اصولگران قلمداد کرد حالا به واسطه این که رای به تاجگردون داده شده اطلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر لیستی باشه باید لیستی از افراد نخبه باشه نه اینکه بین اقوام مختلف تقسیم بشه
تذکر
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت نماینده محترم و زیرک شهرستان شما از تمامی لیدرها نردبان ساخته اید و به اوج قدرت در کشور رسیده اید دکترجان مردم خواب رفته دیارم مدتی است بیدار شده اند.
شهرداري
Iran, Islamic Republic of
امثال ملک نژاد و ظفری و ... شهرداری و شورا مدیدیت میخواد و حرف زدن نیست .
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما. اشتهای وصف ناشدنی برای وارد شدن به شورای شهر نشان از بودن خبرهایی در آن است. به جرأت می توان گفت برخی از این افراد توانایی نوشتن یک نامه ساده را ندارند.
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.png
Iran, Islamic Republic of
خوشم میادفدایی هنوزسیستم ... اش مثل رییس جمهورش راادامه میده
مرحمتی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب و دقیق بود. دست مریضاد
بختیاررضوانی
Iran, Islamic Republic of
با درود البته که مردم گچساران از درک وشعور انتخاب بالایی همیشه برخوردارند واین دوره مثل انتخاب نماینده شایسته ،متخصصانی که تخصص و تجربه ی شهرسازی دارند و مجری وطراح بافت فرسوده هستند مثل مهندس مسعود ظفری و چهار نفر دیگر متخصص را انتخاب خواهند کرد
یک پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
دوست خوب که متحمل نگارش مطلب رو به خود داده اید یکی دو مورد جهت تکمیل صحبت های شما: ۱- یادمان نرود ۷۵ درصد مردم گچساران به نماینده فعلی رای داده اند و نیاز نبود شما یکی یکی از نام این افراد استفاده کنید جدای از مسایل جناحی مردم فهمیم گچساران رای به نماینده فعلی داده اند ۲- در جریان انتخابات در سراسر دنیا حمایت طیف و جناح ها از نیروهای وابسته به خود یک امر طبیعی ایست همان طور که به قول شما جریان حاکم شاید به دنبال لیست واحدی باشد مطمنا جریان سیاسی مقابل هم برای حمایت افراد نزدیک و همفکر خود به دنبال لابی و کمک به هم همفکران خود است این هم یک امر طبیعی ایست.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نخبه ها سیاسی وکسی که واقعا مدرکشون به درد شورا میخوره رو داخل لیست قرار بدین درست تره تنها کسی که داخل این چند نفر اسم بردین خانم زارعی واقعا دل سوز بود ودکتر ظفری که من با چشم خودم فعالیت هاشون رو دیدم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
باعرض سلام و ادب من به عنوان یکی از شاگردان و حامیان مهندس مسعود ظفری اعلام میدارم اگر حتی یک نفر از کاندیدای فعلی چه از لحاظ تخصص و چه از لحاظ کارایی و کار اجرایی به معنایی واقعی کلمه به پای مهندس ظفری برسند من انتخاب خودم را عوض میکنم پشنهاد میکنم قبل از هر چیز به روزمه این عزیز بزرگوار مراجعه تا برای آنهایی که نمیدانند و یا نمی خواهند بدانند روشن شود که این جوان خوشفکر و انسانی شریف چه کسی هست
روستا
Iran, Islamic Republic of
این بهش مگن کیش ومات
باسلام اگه قرار بر لیست باشه شایستگی مهندس ظفری کاردانی وتخصص در حوزه شهری از مابقی کاندیدابیشتر هست.
رضا
Iran, Islamic Republic of
دکتر سجاد ولیپور جوان و تحصیلکرده و با سابقه درخشان از طایفه بزرگ بابا امیرشیخی واقعا از تمام کاندیدها شایسته تر هستن و برای این عزیز آرزوی موفقیت داریم "
با سلام به نظر نام مهندس مسعود ظفری از هر لحاظ از وزنه سنگیتری نسبت به بقیه نام های ذکر شده برخوردار می باشد. چه از لحاظ تخصص که ایشان کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری می باشند چه از لحاظ رفتار و منش و مهمتر از همه اینها کارهای اجرایی ایشان از جمله پیشنهاد دهنده بافت فرسوده گچساران و اجرای کارهای اجرایی در کلان شهر اهواز.....
ناشناس
کسی که برا شورای شهر ثبتنام میکنه باید کاردان و باسابقه باشه بنظر من مهندس ظفری از بالیاقتترین و متعهد ترین شخصیه که برا شورا ثبتنام کرده به امید موفقیت این مهندس خوشنام و اینده دار گچساران
سید حمید
Iran, Islamic Republic of
بدون شک مهندس مسعودی ظفری یکی از درخشانترین و تخصصی ترین کاندیدهای این دوره هستن.با توکل بر خدا و همت همه همشهریانم به این امر مهم دست پیدا خواهیم کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1