تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۲۴۲۴۰۰

بازدید سرمایه‌گذاران خارجی از رودخانه بشار یاسوج /توزیع ۶۲۱ تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد /برگزاری جشنواره استانی هفته کارگر در استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
سرمایه‌گذاران خارجی از رودخانه بشار یاسوج بازدید می‌کنند
معاون بهره‌برداری و حفاظت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان یک سرمایه‌گذار کره‌ای برای بازدید از رودخانه بشار یاسوج و منابع آب به استان سفر می‌کنند.
رسول فرهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ساماندهی رودخانه بشار و اجرای طرح جامع این رودخانه به دنبال سرمایه‌گذار بودیم، اظهار داشت: برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند تعامل و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط استانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت کره‌ای  daelim برای احیا و بازسازی کمی و کیفی رودخانه بشار اعلام آمادگی کرده است، افزود: مسئولان شرکت keiti و daelim هفته جاری در سفر به استان از منابع آب رودخانه بشار در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بازدید می‌کنند.
معاون بهره‌برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جذب سرمایه‌گذار در استان نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه محیط زیست و شهرداری یاسوج هستیم.
فرهادی با بیان اینکه کشور کره جنوبی تجربه احیا و بازسازی رودخانه هانگ در پایتخت کره جنوبی یعنی سئول را دارد، ابراز کرد: بازدید این هیئت  سرمایه‌گذار می‌تواند شروعی برای همکاری‌های اقتصادی دو طرف در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و صنعت در استان باشد.
وی بیان کرد: ساماندهی رودخانه بشار یکی از مسائلی است که همواره مورد تاکید همه مسئولان استانی بوده و طرح جامع ساماندهی آن به تصویب رسیده و به عنوان پایلوت کشوری قرار است به اجرا برسد.

۶۲۱ تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: این میزان میوه شامل ۴۲۶ تن پرتقال تامسون و والنسیا و ۱۹۵ تن سیب بوده که از کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور تهیه شده است.
وی افزود: این میزان سیب و پرتقال با قیمت هر کیلوگرم ۳۹ هزار ریال به فروش رسید که این قیمت کمتر از بازار کهگیلویه و بویراحمد است.
نظری بیان کرد: بدلیل رضایتمندی مردم کهگیلویه و بویراحمد از قیمت و کیفیت میوه شب عید و استقبال چشمگیر آنان برای خرید، با پیگیری مستمر در این استان ۱۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید هم اینک در انبار تعاون روستایی استان موجود و آماده توزیع است.
وی عنوان کرد که توزیع میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان جهاد کشاورزی این استان تا زمان عرضه این ۱۰۰ تن سیب و پرتقال ادامه دارد.
نظری ابراز داشت: ۱۳ غرفه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به توزیع میوه شب عید از ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۵ تاکنون در این استان کرده که از این تعداد ۶ مورد در شهرستان بویراحمد و مابقی نیز در مراکز هفت شهرستان دیگر استان مستقر است.

نمایشگاه دستاوردها و تولیدات کارگران در کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود
فتاح محمدی در نشست هماهنگی برگزاری هفته کار و کارگر با بیان اینکه مبنایی‌ترین عامل در توسعه کشور و رشد اقتصادی توجه به مسائل کارگری است، اظهار داشت: کارگران در حل معضلات و مشکلات اقتصادی نقش محوری را بر عهده دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها، عنوان کرد: این انتخاب تجلی اراده مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است و ملت غیور ایران با این بینش در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یازدهم اردیبهشت روز تجلیل از مقام کارگر است، عنوان کرد: خرید کالای داخلی از ارکان مهم حمایت از تولید و تکریم حق کارگران است و باید به این مسئله بیش از گذشته توجه شود.
محمدی  دوازدهم اردیبهشت را روز تولید علم و دانش دانست و افزود: هر سه مناسبت روز شوراها، روز کارگر و روز معلم در جای خود اهمیت ویژه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نیازهای جامعه کارگری به صورت کارشناسی شناسایی شده و در راستای رفع این نیازها و ارائه خدمات بهداشتی، رفاهی و تامین ایمنی این جامعه زحمتکش اقدام شود.
محمدی با تاکید بر اینکه در کنار مشکلات جامعه کارگری حوزه کارفرمایی نیز باید دیده شود، عنوان کرد: افزایش حقوق سالیانه کارگران در دولت یازدهم نسبت به کارمندان نشان از توجه دولت به جامعه کار و کارگری است هر چند این افزایش حقوق ناچیز است اما با ارائه خدمات بیشتر باید بستر امید و نشاط را در بین آنها افزایش داد.
وی با اشاره به دغدغه‌های معیشت و امنیت شغلی کارگران، گفت: دستگاه‌ها باید نسبت به توانمند‌سازی کارگران اقدام کنند و نیاز اولیه امروز توجه به حوزه کارگری است و کشور از ظرفیت کارفرمایان نیز برای توسعه و رشد استفاده می‌کند.
محمدی برگزاری مسابقات ورزشی، آموزش‌های فنی، ایمنی و بهداشتی را برای کارگران  مناسب دانست و افزود: باید با افزایش تولید و اشتغال زمینه رشد اقتصادی، توسعه و تقویت روحیه امید در جامعه به ویژه نسل جوان را افزایش داد.



برگزاری جشنواره استانی هفته کارگر در کهگیلویه و بویراحمد
صابر مظاهری ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری هفته کار و کارگر از عدم حضور برخی از مدیران در این نشست و بی‌توجهی به جامعه کارگری ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: حضور کمرنگ مدیران سبب رنجش این جامعه زحمتکش است در حالی که باتوجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری باید بیش از پیش بر روی مسئله اشتغال و رفع بیکاری در جامعه تلاش کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  شاخص کار و کارگری از شاخص‌های مهم در اقتصاد و رشد آن است و می‌طلبد مدیران دستگاه‌های مختلف به  کار و کارآفرینی توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان از ۱۷٫۷ درصد به ۱۳٫۳ درصد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: در حالی که بسیاری از استان‌های صنعتی و پیشرو در صنعت نتوانستند آمار مورد قبولی در کاهش بیکاری را به دست بیاورند استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته رتبه خوبی در بهبود وضعیت بیکاری به دست بیاورد.
مظاهری با تاکید بر شناسایی کارآفرینان برتر از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تجلیل از آنها، بیان کرد: بسیاری از کارآفرینان بدون حتی یک ریال بهره‌مندی از تسهیلات دولتی نسبت به اشتغال‌زایی اقدام می‌کنند در حالی که برخی از افراد علی رغم دریافت تسهیلات حتی برای یک نفر اشتغال‌زایی ایجاد نکردند.
وی از برگزاری جشنواره استانی هفته کارگر از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود علاوه بر توجه به معیشت جامعه کارگری به رفاه آنها نیز بیش از پیش توجه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و غباروبی مزار شهدای کارگر، برگزاری محافل انس با قرآن، دیدار‌های مختلف با خانواده کارگران از جمله دیدار با خانواده کارگران زن سرپرست خانوار، اجرای زنگ ورزش در هفته کارگر و برپایی پایگاه سلامت بخش کارگران را از جمله برنامه‌های هفته کارگر در استان عنوان کرد.
مظاهری خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتابی با موضوع مسائل فرهنگی و ورزشی و حوزه کار و کارگری در این هفته در استان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه برجسته کردن تولیدات استانی یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: در صورت وجود و جمع‌آوری این تولیدات، نمایشگاهی از این آثار در استان برپا می‌شود.

پیاده روی اربعین حسینی تاثیرات مثبتی برای نظام جمهوری اسلامی دارد
فتاح محمدی در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خرید زمین به منظور ساخت موکب برای زائران این استان در مرز شلمچه با جدیت در حال پیگیری توسط مسئولان اجرایی این استان است.
وی افزود که رایزنی هایی در این زمینه با فرمانداران و شهرداران خرمشهر و آبادان انجام شده و در چند روز آینده نیز جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بازدیدی از زمین مورد نظر خواهند داشت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ملت ایران و قشرهای مختلف مردم این استان همه ساله حضور پرشوری در این آیین دارند.
محمدی عنوان کرد که باید مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد ارتباط بیشتری با مردم این استان در راستای جلب مشارکت آنان برای کمک به توسعه و مرمت عتبات عالیات برقرار کنند.
وی ابراز داشت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم نیز در زمینه اهمیت و ضرورت این اقدام ارزشمند در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.
محمدی گفت که ستاد بازسازی عتبات عالیات در مراکز تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده اما تا حدی راکد هستند که به زودی فعال خواهند شد.
امام جمعه یاسوج نیز گفت که شرکت در کارهای نیک از جمله کمک به توسعه و مرمت عتبات عالیات نوعی توفیق الهی بوده و باید خالصانه و صادقانه باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: مردم، خیران، مسئولان اجرایی و نهاد دولتی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان به این امر مقدس و ارزشمند کمک کنند.
وی افزود که مردم استان ۱۰۰ درصد شیعه کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش در عرصه کمک به توسعه و مرمت عتبات عالیات تلاش و اقدام کنند تا همچون دیگر امور در چنین زمینه ای نیز جزء استان های پیشگام باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد گاهی اوقات با مبالغ اندک نیز می توانند به امر مهم توسعه و مرمت عتبات عالیات کمک کنند و باید این کمک ها متمرکز شده و بر نحوه هزینه شدن آنها نظارت بیشتری شود.
وی عنوان کرد که انتظار می رود افراد دارای تمکن مالی در کهگیلویه و بویراحمد با کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در راستای رفع کمبودهای امکاناتی و اعتباری آن بکوشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ابراز داشت: مسئولان و کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز با دلگرمی به وظایف خود عمل کرده و نگران کمبود اعتبارات و امکانات نباشند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ظرفیت لازم در مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این استان برای کمک به امور خیرخواهانه از جمله امر مهم توسعه و مرمت عتبات عالیات وجود دارد که نیازمند هدایت و ساماندهی است.
سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد برای جلب هر چه بیشتر کمک های مردم، خیران و دستگاه های اجرایی استان در این زمینه تلاش بیشتری کنند.
وی افزود که برای انجام امور مذهبی و فرهنگی از جمله اقدام برای توسعه و مرمت عتبات عالیات آنچه از امکانات و اعتبارات مهمتر بوده و نقش ارزنده تری ایفا می کند باور قلبی در مورد امدادهای الهی و توجه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
سردار بوعلی بیان کرد: سپاه فتح و دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش مشکلات امکاناتی و اعتباری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آمادگی داشته و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
وی عنوان کرد که باید در کنار کمک نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش مشکلات امکاناتی و اعتباری ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان کمک مردم و خیران نیز جلب شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که این ستاد شهریور سال ۱۳۹۵ در یاسوج افتتاح و پس از آن نیز به مرور زمان در مراکز شهرستان های استان راه اندازی و مسئولان آنها مشخص شد.
فرج الله نظرپور اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان های باشت، بهمئی، لنده و چرام فعال بوده و در شهرستان های دنا، گچساران و کهگیلویه نیز به دلیل نداشتن مکان مناسب فعالیت چندانی ندارند.
وی افزود که نذورات مردمی جمع آوری شده در ۶ ماه گذشته در کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه و مرمت عتبات عالیات یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۱۱۵ میلیون ریال طلا و مابقی نیز وجه تقد بوده است.
نظرپور بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد پارسال در آیین پیاده روی اربعین دارای ۲ موکب در شهرهای نجف اشرف و کربلا بود که حدود ۷۰ نفر در آنها به زائران این استان و دیگر استان های کشور خدمات رسانی کردند.
وی عنوان کرد که یک هکتار زمین در مرز شلمچه برای ساخت موکب ویژه زائران کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داده شده که مسئولان اجرایی استان خوزستان نیز برای واگذاری آن قول مساعد داده اند.
نظرپور ابراز داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال جاری ۲ طرح را برای اجرا به ستاد کهگیلویه و بویراحمد واگذارکرده که شامل ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و ساخت چهار درب برای حرم امامان مدفون در شهر کاظمین است.
وی گفت که در همین راستا اواخر سال ۱۳۹۵ یک گروه ۲۲ نفره از بناها و کارگران سنگ کار کهگیلویه و بویراحمد به شهر نجف اشرف اعزام شدند.
نظرپور اظهار داشت: انجام هر چه مطلوب تر ماموریت های ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد مستلزم رفع کمبودهای آن از جمله در زمینه مکان، خودرو و اعتبار است.
وی بیان کرد که تعدادی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای آشنایی هر چه بیشتر با اقدام های انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در نجف اشرف و کربلا به زودی به این ۲ شهر اعزام می شوند.
 نجات معجزه آسای دختر نوجوان کهگیلویه و بویراحمدی از ارتفاع ۱۰۰متری
یک دختر نوجوان ۱۴ ساله اهل روستای باگ بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد عصر دوشنبه که از ارتفاع کوه بالای ۱۰۰ متری به ته دره سقوط کرده بود به طور معجزه آسایی نجات یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر  گفت که این حادثه ساعت ۱۶ عصر امروز رخ داد که با حضور به موقع عوامل اورژانس ۱۱۵یاسوج و انجام خدمات اولیه لازم به کمک اورژانس هوایی نجات و به مرکز درمانی این شهرستان انتقال یافت.
جلال پورانفرد با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، افزود: منزل این دختر نوجوان در حوالی همان کوه محل حادثه بوده است.
وی اظهار داشت که با وقوع این حادثه و دهمین پرواز بالگرد اورژانس هوایی کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری و انجام کمک های اولیه تاکنون ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.
وی به گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به مناظر طبیعی و گردشگری در مناطق مختلف به ویژه کوهستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، توصیه کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات لازم در حد امکان از سفر به ارتفاعات خود داری کنند.
بخش پاتاوه در حدود ۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1