تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۲۴۲۳۹۴

نفوذ تاجگردون در نفت ادامه دارد؟ / وقتی زور زورخانه یاسوج به قفل‌های بسته نمی‌رسد / وضعیت بغرنج بازار میوه در یاسوج +تصاویر /مردم لنده سرگردان از قطعی مکرر شبکه تلفن همراه

۷
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
نفوذ تاجگردون در نفت ادامه دارد؟
عصر نفت نوشت؛ در شرایطی که حاشیه‌های نزدیکان غلامرضا تاجگردون در صنعت نفت همچنان پابرجاست، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای یکی از اقوام این نمانیده مجلس حکم مدیریت مجتمع علوم و فنون مناطق نفتخیز جنوب را صادر کرده است. عالیپور پیشتر در ماجرای انفجار در یکی از تاسیسات شرکت نفت و گاز گچساران و کشته شدن ۵ نفر از کارکنان این شرکت، ۳ تن از مدیران نزدیک به تاجگردون را برکنار کرده بود.
این برکناری هم منبعث از نامه تند تاجگردون به وزیر نفت و تهدید به استیضاح زنگنه بود که بلافاصله پس از این نامه، مدیران وی در گچساران برکنار شدند. برخی منابع می‌گفتند حیاط خلوت تاجگردون در نفت از وی پس گرفته شده است اما حکم جدید عالیپور برای غلامی نشان داد که زمین بازی، همان زمین قدیمی است.
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب برای فردی حکم مدیریت زده است که ماجرای عزل و نصبش در شرکت نفت و گاز گچساران تبدیل به یک سوژه جذاب برای رسانه‌ها شده بود. تیرماه ۹۵ بود که مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز گچساران، مدیر منابع انسانی خود را برکنار کرد اما به فاصله یکساعت از این حکم، اطلاعیه‌ای دیگر صادر کرد و نوشت حکم برکناری ایشان لغو و غلامی کما فی السابق به عنوان مدیر منابع انسانی فعالیت می‌کند.
پس از دو هفته از این ماجرا باز هم حکم برکناری غلامی برکنار می‌شود و وی به سایه می‌رود تا آنکه عالیپور تصمیم می‌گیرد برای وی حکم مهم دیگری را صادر کند تا یکی دیگر از نزدیکان تاجگردون بی سمت نماند. حال پرسش اصلی اینجاست که دلیل اینگونه اتفاقات در صنعت نفت چیست؟ آیا این حکم نشات گرفته از قدرتی است که تاجگردون به واسطه دوستی با وزیر نفت کسب کرده است یا قدرت‌های محلی و قبیله‌ای تعیین کننده انتصابات هستند؟
وقتی زور زورخانه یاسوج به قفل های بسته نمیرسد/ تعطیلی اماکن ورزشی به زورخانه یاسوج رسید+تصاویر


شاید الآن چندسالی باشد که ورزش زورخانه ای شهر یاسوج دیگر نه رنگ مرشد را دیده و نه رنگ باستانی کاری که در گود زورخانه با ذکر یا علی گویان قدرت زیبای خود را به رخ حریفان بکشد.







ورزش باستانی ایران که همگان آن را به نام ورزش زورخانه‌ای هم می‌شناسیم، علاوه بر این‌که فعالیتی جهت نیرومندسازی عضلات و آمادگی جسمانی است، به مثابه فعالیتی روحی و معنوی نیز قلمداد می‌شود و از تقدس قابل توجهی برخوردار است.

ایرانیان اقسام دانستنی‌های ورزشی را فرا می‌گرفتند و چون تمام این مراحل را می‌گذراندند به خصال پهلوانی متمایز می‌گشتند و آنان را گُردَک یعنی جوان گُرد می‌نامیدند.

ورزش باستانی زورخانه ای، برای ورزشکاران باستانی تنها وسیله ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست، بلکه وسیله ای برای ارتباط معنوی با خداست.



زورخانه، که مکان ورزشی باستانی مقدس ایرانیان و جایگاه زور و قدرت است، عنوان محلی تاریخی است که در آن کشتی گیران ایرانی تحت تعلیم و تعلم قرار می گیرند. این ورزش در نگاه اول شبیه حرکات نامتعارف بدن سازی و آئروبیک به نظر می رسد. اما حرکات باستانی کاران، ترکیبی از حرکات چرخشی دراویش همراه با ضربات آهنگین و وزنه های چوبی سنگینی است که آن را در داخل گود چرخانده و به هوا پرتاب می کنند.

 این نوشتار بالا تعریف کوچکی از ورزش زیبا ، بدون دردسر و الهام بخش زورخانه ای در بین ایرانیان از قدیم الایام تاکنون بوده که صدای مرشد های با علی علی گویان و ذکر انبیاء و باستانی کاران به درون کود زورخانه می رفتند و قدرت خود را به رخ حریفان می کشاندند.

بعد سالها کش و قوس بالاخره در سال ۸۶ افتتاح زورخانه  یاسوج با صداهای دلنشین مرشدان طنین انداز شد و بودند ورزشکانی که با پشتکار و برای اولین بار توانستند دراین رده ورزشی در کشور مدال های رنگارنگی برای استان به ارمغان بیاورند.



اما این  رشته ورزشی زیبا در طی این دوران مانند دیگر رشته های ورزشی استان مورد حمایت قرار نگرفت و در کوشه نشینی قرار گرفت و ورزشکاران این ورزش زیبای باستانی بجای ورزش کردن به دنبال پرداخت بدیها و یا حتی  خط کشیدن دور این ورزش برآمدند و با تمام پشتکاری که برای این ورزش گذاشته بودند با آن خداحافظی کردند و  آن را برای همیشه کنار گذاشتند.

شاید الآن چندسالی باشد که ورزش زورخانه ای شهر یاسوج دیگر نه رنگ مرشد را دیده و نه رنگ باستانی کاری که در گود زورخانه با ذکر یا علی گویان قدرت زیبای خود را به رخ حریفان بکشد.



حتی در برهه ای هم این مکان که روزی میعاد گاه باستانی کاران و طبل و آهنگ زیبا مرشد برای روانه ساختن این ورزشکاران به درون گود پهلوانی بود دچار بی مهری هایی شد که به عنوان مثال می توان تخریب جلوی این زورخانه و حتی پارکینگ شدن محوطه پشتی آن را مثال زد که این زورخانه باستانی را به کلی در کما فرو برده است.

آرمان قنبر زاده مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری تعطیلی زروخانه یاسوج را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و باستانی کاران این رشته ورزشی در سال گذشته وقبل از عید در این مکان به تمرین کردن مشغول بودند.



وی ادامه داد: دلیل باز نبودن این زور خانه در برهه کنونی تعطیلات است و در چند روز آینده صدای مرشدان نیز در این زور خانه طنین انداز خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال در مورد نبود اسپانسر برای  رشته های ورزشی استان گفت: متأسفانه کل ورزش استان از نبود اسپانسر رنج می برد و تنها رشته های  همانندهندبال و واترپلوی نفت و گاز گچساران به دلیل خصوصی بودن اسپانسر دارند و بیشتر رشته های ورزشی ما از نبود اسپانسر رنج می برند.



مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان به بدهی های آب و برق اماکن ورزشی اشاره کرد و افزود: مشکل بدهی های آب و برق اماکن ورزشی مربوط به یک سایت و دوسایت ورزشی نیست و بیشتر سایت های ما به این موضوع دچار هستند و با توجه به اینکه این اماکن به صورت خصوصی در دست اسپانسرلینک قرار دارند پرداخت بدهی ها بر عهده خود آنان خواهد بود.




گردو غبار گرانی میوه بر ریه های مردم یاسوج/ وضعیت بغرنج بازار میوه در یاسوج و خواب انتخاباتی مسئولان+تصاویر



وضعیت سرم سام آور قیمت میوه و از طرفی دیگر کیفیت نامطلوب برخی میوه های عرضه شده در بازار باعث شده که میوه های عرضه شده به مردم از کیفیت خوب و بالقوه برخودار نباشد و باعث کلافکی مردم جامعه شوند.







بازار های ملتهب خرید و مایحتاج خانواده  شاید امروز بیشتر  از همیشه  دغدغه خانوادهای ایرانی باشد، بازاری که هر روز و شاید هر ساعت قیمت های متغیر و بالا و پایین آن باعث کلافکی و سردرگمی مردم شده است.

هنوز شاید ۲۰روز از سال ۹۶نگذشته باشد و دولت در اولین روزها قول های مساعدی برای کنترل بازار ، کنترل تورم، وضعیت معشیتی خوب مردم و بویژه بازرار میوه داد، اما این سخنان سریعتر از آن که مردم پیش بینی می کردند رنگ باخت و گرانی ماحصل تدبیر و دولت یازدهم بود.

گرانی میوه و در پرغصه مردم

امروز اگر سری به بازار میوه آن هم در مغازه های لوکس بزنی کمترین قیمتی که به چشمت می ود،فلان میوه ۷هزار تومان یا فلان میوه ۱۰هزار تومان است، موضوعی که باعث شده که مافیای میوه امروز در حال رخ دادن باشد.

امروز بازار میوه در شهر یاسوج که خودش شاید تولید کننده بسیاری از میوه های شب عید از سیب و گیلاس و آلو در مناطق سردسیری و پرتقال و لیمو شرین در مناطق گرمسیری بوده،که قیمت بالای میوه آن هم در این موقع از سال بسیار نگران کننده است.



امروز شهروندان به صراحت نارضایتی خود را ابراز کرده اند که از وضعیت کنونی و گرانی های پی در پی بازار نگرانی های زیادی دارند.

گرانی های پی در پی آن هم در بازار میوه باعث شده که قیمت میوه در برخی از میوه فروشیهای لوکس شهر یاسوج قیمت های سرم سام آور و نجومی را نشان می دهد و شاید یک کیلو پرتقال تا ده هزار تومان هم پا فرا نهاده که نمی تواند خبر خوبی برای شهروندان باشد.



یکی از شهروندان که دل پری از این مو ضوع داشت در گفتگو با خبرنگار ما به گرانی های کمر شکن در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه بگوید که با حقوق ۷۰۰هزار تومانی و جیب خالی چطور می توان یک کیلو پرتقال ۱۱هزار تومانی خرید.

وی با بیان اینکه به قول برخی از مسئولان همه چیز آرومه گفت: فشار اقتصادی که امروز بر گُرده مردم وارد شده بسیار سنگین تر و خرد کننده تر از آن چیزی است که باید تصور کرد.



محرابی با تأکید بر اینکه همه مردم دارا نیستند و بیشتر مردم در بی پولی خود غوطه ور هستند،تصریح کرد: یکی از بازارهایی که همزمان با شب های عید در این شهر بسیار متلاطم بوده  و گرانی در آن بیداد می کند بازار میوه بوده و اگر فروشندگان بگویی که چرا این قیمت بالا رفته می گویند بازار میوه و تربار قیمت را بالا برده است.

در همین بین یکی از فروشندگان بازار میوه شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما به گرانی میوه در بازار شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: ما هم خودمان یک فروشنده هستیم و نیازمندیم.

اکبری، گرانی قیمت میوه در بازار را وابسته به عرضه آن در بازار میوه و تره بار دیگر شهرها دانست و گفت: قیمت میوه امروز در بازار به صورت یک مافیا در آمده و هرکسی که دلش بخواهد می تواند قیمت میوه را بالا و پایین بکند.

وقتی قیمت بالای میوه به همه جا سرایت می کند؟!

اما جای سئوال اینجاست که قیمت سرسام آور میوه حتی به میوه فروشان دوره گرد هم رسیده به گونه که بیشتر این میوه فروشان عرضه میوه های خود را با قیمت مغازه ها ارائه می دهند که بسیار تعجب برانگیز است.



برخی از این میوه فروشان دوره گرد یکی از این دلایل را دادن عوارض به شهرداری و برخی دیگر از مجموعه ها می دانند و برخی دیگر نیز هم قیمت بالای میوه در بازار میوه و تره بار برخی شهرستانها را از این دلایل می دانند.

اما از همه چیز هم بگذریم، وضعیت سرم سام آور قیمت میوه و از طرفی دیگر کیفیت نامطلوب برخی میوه های عرضه شده در بازار  باعث شده که میوه های عرضه شده به مردم از کیفیت خوب و بالقوه برخودار نباشد و باعث کلافکی مردم جامعه شوند.

جوای سئوال اینجاست ، چرا برخی از مسئولان که خود را مسئول کنترل کیفیت و بازار میوه در شهر ها می دانند امروز در خواب انتخاباتی هم قطاران خود خوابیده اند و جویای وضعیت بیمار و خیم بازار میوه و تره بار نیستند.



شاید کمتر از دو ماه دیگر به ایام تابستان و بازار داغ میوه های تابستانی مانده باشد، اما وضعیت بغرنج بازار میوه در شهر یاسوج ، وضعیتی قرمز را نشان می دهد که نمی تواند خبرهای خوب و خوشی را به مردم نشان دهد.



فرماندار بهمئی در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد:

تعجب می کنم اداره ای با قدمت عمر یک انسان هنوز یک نمایندگی باشد




فرماندار بهمئی در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: اولین سرپرست اداره ورزش بهمئی سه سال پیش بازنشسته شد اما جای تعجب است که باوجود این همه قدمت هنوز این اداره به صورت نمایندگی بوده و با یک نیرو اداره می شود.







به گزارش  پایگاه خبری آوای ماغر، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با فرماندار بهمئی در خصوص مشکلات و راه های رشد و توسعه ورزش این شهرستان بحث و تبادل نظر کرد .

سید محمد تقی علوی در این نشست صمیمی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در ورزش بهمئی تاکید کرد.

علوی گفت: ورزشکاران بهمئی در رشته های رزمی و قدرتی ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارند.

وی با تقدیر از پیگیریهای نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی، از طرح آمایش سرزمینی هئیت های ورزشی در سال جدید در رشته های مختلف در استان و شهرستان بهمئی خبر داد.

علوی گفت :دولت در دو حوزه ورزش و جوانان برنامه های خوب و قابل توجهی داشته و سعی می کنیم با ترمیم نقاط ضعف و حمایت مسئولان استانی و کشوری و نگاه ویژه به قهرمانان ، مدال آوران و ملی پوشان، ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد را به جایگاه اصلی خود در کشور برسانیم .

فرماندار بهمئی در این دیدار  از برقراری و ایجاد توازن روحی بین آحاد مردم و تشویق برای حضور در میادین و اماکن ورزشی در این شهر خبر داد و حل مشکلات جوانان و ورزشکاران را از اولویت های کاری خود بر شمرد .

علی اکبر فرهنگی نسب با بیان اینکه جوانان این شهرستان جوانانی پر انژری و  تحرک هستند، ورزش را تنها راه پرکردن اوقات فراغت جوانان این شهر ذکر کرد و خواستار حمایت و توجه بیشتر به ورزش بهمئی شد .

 وی نبود تجهیزات ورزشی ، دور بودن شهرستان از مرکز استان ، نبود اسپانسر و حامی مالی ، مشکلات کف پوش های سالنهای ورزشی و بدهی های آب، برق و گاز مستاجرین و اماکن را بخشی از مشکلات ورزش این شهرستان بیان کرد و از حضور ۲۰۰۰ نفری ورزشکاران سازمان یافته در مجموعه های ورزشی بهمئی خبر داد.

فرهنگی نسب با  تشکر از حضور و پیگیرهای مدیر کل ورزش و جوانان استان ، کسب مقام سوم تیم فوتسال مدارس این شهرستان در کشور را یکی از افتخارات ورزش شهرستان بهمئی ذکر کرد و خواستار توجه و نگاه ویژه مسئولین به توسعه و ارتقای جایگاه ورزش این شهرستان در استان و کشور شد.

فرماندار بهمئی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مسئولان استانی جهت مستقل کردن اداره ورزش و جوانان بهمئی،گفت: اداره ورزش و جوانان بهمئی قدمتی به اندازه عمر یک انسان دارد و مرحوم نریمانی که اولین سرپرست این اداره بود، سه سال پیش بازنشسته شده بود اما جای تعجب است که باوجود این همه قدمت هنوز این اداره به صورت نمایندگی و با یک نیرو اداره می شود.



مردم لنده سرگردان و حیران از قطعی های مکرر ارتباطات/سریال تکراری قطعی چندین ساعته ارتباطات شهرستان لنده
قطعی مکرر شبکه های تلفن همراه و اینترنت در شهرستان لنده به مشکلی همیشگی برای مردمان این سامان تبدیل شده است که گویی فریاد رسی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، گسترش شبکه های ارتباط جمعی امروزه به یکی از مهمترین نیازهای بشر برای تسریع در وقت است که انسان ها  را در کمترین زمان ممکن به دنیای از اطلاعات متصل می کند.
امروزه مهم ترین وظیفه و نقش اساسی ومسائل ارتباطی، انتشار جریان و رویدادهای اجتماعی است. وسایل ارتباط جمعی به عنوان یکی از وظایف اصلی خود، پخش خبر و اطلاع را برعهده دارند. رسالت این وسائل در انتقال سریع، بی طرفانه وآگاهی بخش اخبار و وقایع دنیای ماست.
بنابراین وسایل ارتباطی این نقش را برعهده داشته و هر لحظه تازه ترین خبرها، تفسیرها را به طور وسیع در اختیار میلیون ها نفر از مردم قرار می دهند.
حال که ما انسان ها چنان به این فناوری های ارتباط جمعی وابسته شدیم که قطعی و یا اختلال این شبکه های ارتباط جمعی را برای یک ساعت نیز تاب نیاورده و خیلی از مشکلات ما نیز بر اثر این قطعی نیز دوچندان می شود.
متاسفانه بحث قطعی و اختلال در ارتباطات تلفن همراه و اینترنت شهرستان لنده که ناشی از قطعی فیبر نوری این شهرستان است که پیکره این فیبر پر است از وصله های ناشی از قطعی های مکرر و خرابی های بی شمار در طول سال.
امروز نیز متاسفانه در ادامه سریال های تکراری قطع ارتباطات این شهرستان نیز از ساعت ۹صبح تا ۱۳ظهر ارتباطات تلفن همراه، اینترنت محروم ترین شهرستان استا کهگیلویه وبویراحمد به طور کامل قطع شد و مردم نیز سرگردان و حیران از بی تدبیری مسئولان.
برخی از مردم شهرستان لنده به دلیل قطعی ارتباطات این شهرستان امروز جهت امورات جاریه خود به شهر دهدشت سفر کرده که خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شدند.
باتوجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری  قرار داریم امیدواریم مسئولان شهرستان لنده نسبت به رفع مشکلات ارتباطی هرچه سریعتر اقدام نمایند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در سطح شهرستان لنده نباشیم.

--------------------------------------------
گزارش: روح اخلاقی و سید اسماعیل میری
--------------------------------------------








 
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدر
Iran, Islamic Republic of
چه خوش خیال من دیشب به سلامتی در همین مکان که نمایش دادید.گوجه ۴۵۰۰تومان خریدم آن هم چه گوجه ای.خوردنش حرام بود.
Iran, Islamic Republic of
چطوره که اون موقع که به قول خودت ۸ تا از مدیران وابسته به تاجگردون در یک حکم عالی پور کنار گذاشته شدن تاجگردون نفوذ نداشت ولی حالا که یه مدیر گچسارانی بهش پست داده شده برای شما غیر قابل قبول هست
Iran, Islamic Republic of
امان از گرانی میوه بعضی وقتا بعضی از آدمای ندار با این گرانی از جلو مغازه ها که رد میشن فقط گوشه چشمی به میوه ها دارد و رد میشه و در دل میگوید کاش میتوانستم کاش میتوانستم بخرم ...............میوه ........دانه ای میوه
همشهری
Romania
آقای هوشنگ صیدالی هم از نمایندگان آقای تاجگردون در نفت گچساران هستند.
در ادامه فجایعی که در گاز استان رخ داد..
همشهری
Romania
به نظر بنده بازار میوه به دست مافیای میوه برای تخریب قبل از انتخابات متشنج شده
Iran, Islamic Republic of
بهتره که نفت توسط متخصصین اداره بشه نه سیاستمدار ها
بویراحمد
تاجگردون شرکت نفت از خودش میداند نفرات کلیدی جابجا میکنه و البته همه از ایشان می ترسند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1