تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۴۲۳۷۵

تصاویری از رانندگی‌ عجیب و غریب در یاسوج / اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان / واکنش بزرگواری به برخورد وزیر راه با خبرنگار

۴
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

رانندگی‌های عجیب و غریب در یاسوج


انواع رانندگی‌ها را تاکنون در شهر یاسوج مشاهده و تجربه کرده‌ایم.


 نوع و نحوه رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع و معضلی است که نیاز به تحلیل و بررسی بیشتری دارد چرا که در این استان نسبت به سایر نقاط کشور گاه رانندگی‌هایی دیده می‌شود که متفاوت با جاهای دیگر است.

در این استان به دلیل سابقه کمی که نسبت به سایر نقاط کشور در حوزه ترافیکی و رانندگی وجود دارد و برخی جوانان بدون داشتن هیچ پیش زمینه‌ای سوار بر خودروهای گران قیمت و تیزرو شده‌اند شاهد آن دسته از رانندگی‌هایی هستیم که گاه عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

تصادف در جاده‌های صاف و هموار و جان دادن‌های بی‌خود و بی‌جهت گاه چنان است که صحبت کردن از آن ممکن است بی‌فایده و بی‌اثر به نظر برسد.

اما به هر حال همه آن‌هایی که دستی بر آتش دارند و تریبون در اختیار آن‌هاست باید فرهنگ‌سازی کنند تا در آینده کمتر شاهد حوادث دردناک باشیم حوادثی که اگر اندک توجهی شود هرگز منجر به چنین عواقب دردناکی نمی‌شوند.

در عکس زیر شاهد ورود یک دستگاه خودروی پژو در یکی از سمساری‌های بلوار قرنی یاسوج هستیم که در روز روشن و در خیابانی عریض و در محل یک تقاطع این خودرو وارد سمساری شده و تنها خدا رحم کرده که مشتری و یا فروشنده‌ای بر سر راه این خودرو قرار نداشته که حادثه‌ای دردناک را رقم می‌زد.





برگزاری دوره آموزشی «نقش نماز در زندگی» ویژه زوج‌های جوان در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره آموزشی «نقش نماز در زندگی» ویژه زوج‌های جوان با همکاری کیمته امداد امام خمینی (ره) در استان خبر داد.
سید الیاس چراغ‌زاده اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در نظر دارد امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های مطلوبی در حوزه نماز در استان برگزار کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این حوزه در سال گذشته، افزود: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه نماز احیا و اقامه نماز در ادارات بود که این کار با برررسی و نظارت‌هایی که صورت گرفت به خوبی انجام شد.
وی اجرای طرح مبین، طرح نیک و دیگر دوره‌های آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه فرهنگ نماز در جامعه و میان اقشار مختلف مردم عنوان کرد و بیان داشت: مسابقه نمازخوانی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
این مسوول از ادامه و توسعه این فعالیت‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا برنامه‌های سال جدید را خلاقانه، مبتکرانه و نوآور برگزار کنیم.
چراغ‌زاده بر توجه، به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های بومی برای اجرای برنامه‌های خلاق و متنوع تاکید کرد و افزود: دستگاه‌هایی که طرح‌های نو ارائه دهند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشست‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران دستگاه‌ها و امامان جماعت مدارس را از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان از جمله برنامه‌های مورد توجه در سال ۹۶ است.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ مهم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۱۶ دوره برای زوج‌های جوان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی با محوریت نماز و با موضوع «نقش نماز در زندگی» برای این قشر برگزار خواهد شد.
این مسوول با اشاره به بروز و توسعه آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی، گفت: نماز یکی از ابزارهای مورد توجه برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
چراغ‌زاده بر توسعه و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه توسط همه مسوولان و متولیان امر تاکید کرد و گفت: فعالان و دستگاه‌های برتر در حوزه نماز شناسایی و مانند سال گذشته در همایش اجلاسیه استانی نماز از آنها تجلیل خواهد شد.

اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان طی یک سال گذشته خبر داد.
سید علی لدنی‌نژاد اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته اقدامات خوبی انجام داد و قرار است این اقدامات و خدمات را در سال جدید توسعه دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح واگذاری انشعابات به مشترکین به صورت اینترنتی از طرح‌های مهم و مورد توجه شرکت آب و فاضلاب استان است، افزود: قسمتی از کار این طرح سال گذشته انجام شده و در تلاش هستیم تا در سال این کار را تکمیل و خدمات واگذاری انشعاب را به صورت اینترنتی و پرداخت قبوض را به صورت پیامکی به مشترکین ارائه دهیم.
وی با اشاره به شعار سال ۹۶، گفت: در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات مطلوب مصرف حامل‌های انرژی به خصوص آب را کاهش و در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداریم.
این مسوول در ادامه تامین مالی از طریق جذب اوراق مشارکت را از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفای استان عنوان کرد و بیان داشت: تکمیل مطالعات تصفیه‌خانه سیسخت و چرام از برنامه‌های سال گذشته بود که ادامه آنها در سال جاری دنبال خواهد شد.
لدنی‌نژاد راه‌‌اندازی اتوماسیون متمرکز ادارات تابعه آب و فاضلاب استان را از جمله فعالیت‌های حوزه انفورماتیک در سال ۹۵ بیان کرد و با اشاره به نقش موثر این اقدام در کاهش هزینه‌ و سرعت مکاتبات، یادآور شد: ۳۰۰ قرارداد بلاتکلیف در حوزه حقوقی و قراردادها نیز در سال گذشته تعیین تکلیف شدند.
مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: آبفای استان حدود هفت هزار فقره انشعاب غیرمجاز را در سال ۹۵ شناسایی و جمع‌آوری کرد.
این مسوول به برنامه‌های اجرایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه تصفیه‌خانه سیسخت و یاسوج از برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای سال جاری است که پیمانکار آن شناسایی و احداث آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.
لدنی‌نژاد بحران، کمبود و تنش آبی را از موارد و مسائل مهم و مورد توجه دنیای امروز عنوان کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا مصرف حامل‌های انرژی به خصوص آب را ساماندهی و از بروز چنین مواردی در استان پیشگیری کنیم.

برخورد زشت وزیر راه با خبرنگار اوج درماندگی دولتی‌ها مقابل واقعیت‌ها/وزیری که توان حضور در مناطق محروم را ندارد
نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد زشت وزیر راه با خبرنگار اوج درماندگی دولتی‌ها مقابل واقعیت‌هاست.
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری با بیان این که حرکات بدی را از سوی بعضی از اعضای هیأت دولت مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: آخرین آن مربوط به برخورد بسیار زشت وزیر راه با خبرنگار بود که چنین کاری در جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده‌ است.
وی با بیان این که اعضای دولت و به خصوص وزرا در طول بیش از سه دهه گذشته در جمهوری اسلامی در بدترین شرایط روحی و در بدترین موقعیت‌ها نیز به درستی و با منطق پاسخگوی خبرنگاران بوده‌اند، تصریح کرد: این برخورد در حالی صورت می‌گیرد که آقایان برای کسب رأی مردم و جلب توجه همه اقشار به خصوص خبرنگاران خود را طرفدار و دوست‌‌دار آزادی معرفی می‌کنند.
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر که فهمیده مردم از همه چیز آگاه هستند و به خدمات آقایان دولتی‌ها واقف هستند این گونه از کوره در می‌رود و حرکتی می‌کند که در شأن نظام جمهوری اسلامی است.
بزرگواری در ادامه اظهارات خود با بیان این که اصلا نباید مقایسه‌ای بین وزیر کنونی راه و وزیر دولت گذشته داشته باشیم تصریح کرد: آقای نیکزاد همه جاده‌های استان ما را در بدترین وضعیت از نزدیک مورد بازدید قرار می‌داد و در جاده‌هایی با ما همسفر می‌شد که وزرای کنونی توان حضور در آن جاده‌ها را ندارند.
وی گفت: وزیر سابق راه هنگامی که برای بازدید جاده پاتاوه به دهدشت به استان ما سفر می‌کرد تنها در قسمت آماده شده جاده حضور پیدا نمی‌کرد بلکه از مسیر دهدشت دشمن‌زیاری به لوداب از این جاده سرکشی می‌کرد.
بزرگواری افزود: در دوره گذشته آقای وزیر راه تا پاسی از شب گذشته برای جاده‌های استانی محروم مثل ما جلسه می‌گذاشت اما اکنون آقای وزیر راه چه اندازه برای مناطق محروم مثل کهکیلویه و بویراحمد وقت می‌گذارد.
این نماینده سابق مجلس و شورای اسلامی افزود: سری به پروژه‌ها مختلف راه‌سازی بزنید و به وضعیت آن‌ها توجه کنید هر چند که برخی کارها مثل خاکبرداری کنار جاده‌ها در بعضی جاده‌ها در حال انجام است اما حجم کارهای صورت گرفته توسط وزیر سابق و وزیر کنونی را با هم مقایسه کنید تا بیشتر به این گفته‌ها پی ببرید.

توسعه ۲۲ کیلومترشبکه آب در سطح شهر یاسوج
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: در سال گذشته ۲۲ کیلومتر توسعه شبکه آب در سطح شهر یاسوج انجام شد.
قاسم قلندری در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲ کیلومتر توسعه شبکه آب در سطح شهر یاسوج انجام شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود:  توسعه شبکه آب و فاضلاب در شهر یاسوج در سال ۹۵ دارای رشد ۱۵ درصدی بود.
قلندری بیان کرد: در سال گذشته همچنین بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ مورد انشعاب آب و  بیش از ۴ هزار مورد انشعاب فاضلاب واگذاری و نصب شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج عنوان کرد: یکی ا برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان و آبفای  یاسوج
این مسؤول عنوان کرد: جمع‌آوری و ساماندهی انشعابات غیرمجاز  آب و فاضلاب بود که با همکاری دستگاه قضایی تا حدود زیادی محقق شد.
وی یادآور شد: در مسیر جمع‌آوری انشعابت غیرمجاز موانع زادی سد راه آبفای یاسوج قرار می‌گرفت که با همکاری مدیرعامل و  مراجع قضایی این موانه از راه برداشته شد.


اصلاح و توسعه خط انتقال آب شرب لنده از اولویت‌های مهم آب و فاضلاب
مدیر امور آب و فاضلاب شهری لنده گفت: اصلاح و توسعه خط انتقال آب شرب لنده از اولویت‌های مهم آب و فاضلاب است.
محمد رکبی‌زاده در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر لنده با بیان اینکه سال گذشته سال پرباری برای آب و فاضلاب شهری لنده بود اظهار کرد: تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای  اداری در  زمینه‌های فنی و عملیاتی از مهم‌ترین  ویژگی‌های فعالیت‌های  عمرانی آبفای  لنده بود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری لنده افزود: در سال گذشته علاوه بر اصلاح و توسعه خط انتقال آب شرب لنده به طول سه کیلومتر، بیش از  ۲۰۰ مورد رفع شکستگی در سطح شهر لنده انجام گرفت که به نوبه خود نقش بسزایی در  کاهش مشکلات مربوط به شبکه توزیع آب شرب این شهر داشت.
راکبی‌زاده افزود: به منظور افزایش دبی چاه‌های تامین آب شرب شهر لنده عملیات کف شکنی این دو حلقه چاه انجام گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام عملیات کف شکنی این دو حلقه چاه مجموع آب خروجی این دو حلقه چاه از ۶۰ لیتر بر ثانیه به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه رسید.

پیش‌بینی بیمه پنج هزار خانوارروستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:بیمه پنج هزار خانوارروستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.
عیسی کریمی با اشاره به برنامه‌ها و مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون با اجرای سیاست‌های صندوق تعداد زیادی از هم استانی‌ها تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تعداد کارگزاران صندوق بیمه روستاییان در استان را ۶۷ کارگزار عنوان کرد و گفت: کارگزاران با استقرار در فرمانداری‌ها کار ثبت‌نام متقاضیان بیمه روستاییان و عشایر را انجام می‌دهند.
وی راه‌اندازی سامانه «سبا» را از اقدامات صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال جدید عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این سامانه امکان دسترسی به سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان صندوق فراهم می‌شود و با لینک شدن با سازمان ثبت‌احوال کشور خطای اطلاعات هویتی به صفر می‌رسد.
کریمی در ادامه سخنان با اشاره به دیگر مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: در سال جدید پرداخت حق بیمه از حداقل سالی ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر ۴۸۰ هزار تومان با حداقل حقوق ماهانه ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
وی تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عنوان کرد و گفت: برای سال جدید پیش‌بینی می‌کنیم پنج هزار خانوار را بیمه کنیم.
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی لازم در خصوص مزایای صندوق صورت گرفته و رسانه‌های مکتوب و مجازی همکاری خوبی در این خصوص داشته‌اند، گفت: عمدتا بیشتر شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از صندوق بیمه روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند.
کریمی شهرستان بویراحمد را به نسبت جمعیت بیشترین شهرستان در مشارکت جذب حداکثری بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال جدید با به ثمر نشستن مزایای صندوق و مشاهده عینی مردم استقبال بهتر و بیشتری از صندوق بیمه روستاییان و عشایر صورت گیرد.


نصب و واگذاری بیش از ۳۰۰ انشعاب آب در سطح شهر باشت

مدیر امور آب و فاضلاب شهری باشت گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ انشعاب آب در سطح شهر باشت نصب و واگذاری شد.
یعقوب گرجی‌زاده در جمع خبرنگاران با  اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰۰ انشعاب آب در  سطح شهر باشت نصب و واگذاری شد، اظهار کرد: همچنین در سال  گذشته بیش از ۲۰۰ فقره کنتور معیوب جمع‌آوری و تعویض شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری  باشت حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی با عمق بیش از ۲۴۰  متر را از دیگر فعالیت های موثر آبفای باشت عنوان کرد: حفر این چاه  نقش موثری در  تامین آب شرب شهروندان باشتی دارد.
وی ظرفیت آبدهی این چاه را  ۴۵ لیتر بر ثانیه  دانست و گفت: با وارد مدار شدن این چاه که در آینده نزدیک بخش زیادی از مناطق شهر از مزایای آن بهره خواهند برد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج همچنین اصلاح شبکه فرسوده مناطق اسلام آباد و قدم آباد شهر باشت را از دیگر فعالیت موثر این اداره در سال گذشته عنوان کرد و گفت:  در سال جدید نیز برنامه‌های مدونی برای مدیریت شبکه توزیع آب و توسعه و اصلاح شبکه جمع آوری آب در سطح شهر باشت در نظر گرفته شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما

نعمت اله سرابی
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری خوبست موضوع بکار بردن « چماق لری » توسط خودت هم یادت باشد .
Iran, Islamic Republic of
بی فرهنگی تو کهگیلویه و بویراحمد من جمله در زمینه رانندگی بیداد میکند. بخاطر همینه که از شهرهای دیگه کسی خوش ندارد به این استان بیاد. خواهشن بیایید فرهنگمون رو بسازیم
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دریاسوج هیچ چیزی سرجای خود قرارندارد .اگر / و کوتاه نیایی باید هرروز درگیربشوی . متاسفانه پارک سوبله نمونه در بلوار امام خمینی خودروهای سوبله توقف می کنند راننده هم خودش می بینه که پشت سرت دها ماشین باید فقط از یک طرف خیابان حرکت کنند ولی ....یا بعضی از مغازه دارها جعبه ویا وسیله دیگر می گذارند توی خیابان که کسی توقف نکنه توقف کنی هم درگیری و...............
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه من از یاسوج گواهی نامه رانندگی گرفتم
هوررررااااااااااااااا
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1